Myös adaptiivinen vakionopeussäädin sekä risteävän liikenteen varoitin seuraavat uudessa Sorentossa.

Myös adaptiivinen vakionopeussäädin sekä risteävän liikenteen varoitin seuraavat uudessa Sorentossa.

Tämäkin kuuma uutuus esitellään pian

Uusi Kia Sorento näyttäytyi jo ennen Pariisin 4.–19. lokakuuta pidettävää autonäyttelyä kotimaassaan Etelä-Koreassa.

Auto Bild.Uutiset

Kia So­ren­ton kol­mas su­ku­pol­vi suun­na­taan en­nen muu­ta Yh­dys­val­tain mark­ki­noil­le ja sen vuo­tui­sek­si myyn­ti­ta­voi­teek­si ase­te­taan vä­hin­tään 270 000 kap­pa­let­ta.

Ka­tu­maas­tu­ria tar­jo­taan vii­si- ja seit­se­män­paik­kai­se­na ja se saa­puu Sak­sas­sa myyn­tiin vuo­den 2015 en­sim­mäi­sel­lä puo­lis­kol­la.

Uu­sin So­ren­to on edel­tä­jään­sä pi­tem­pi (4 780 mm, eli li­sä­mit­taa 95 mm), ak­se­li­vä­lin kas­va­es­sa kah­dek­sal­la sen­til­lä. Sa­mal­la kat­to ma­dal­tuu 15 mm, mut­ta sen ei sil­ti pi­täi­si vai­kut­taa hai­tal­li­ses­ti ti­lan tun­tuun.

Kian mu­kaan kai­kil­la kol­mel­la is­tuin­ri­vil­lä on ai­em­paa run­saam­mat ti­lat.

Uu­sim­man So­ren­ton tun­nis­taa myös Kian tii­ke­ri­kuo­no-jääh­dy­tin­sä­lei­kös­tä, älyk­kääs­ti au­ke­ne­vas­ta ta­ka­luu­kus­ta, 360 as­teen ka­me­ra­jär­jes­tel­mäs­tä sekä avai­met­to­mas­ta lu­ki­tuk­ses­ta.

Adap­tii­vi­nen va­ki­o­no­peus­sää­din sekä ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tin kuu­lu­vat mu­kaan.

Sak­sas­sa tar­jol­la on vii­si moot­to­ria (172–270 hv), jois­ta kol­me on ben­sii­ni­moot­to­rei­ta (2,4–3,3-lit­rai­set va­rus­tet­tu­na suo­ra­suih­ku­tuk­sel­la tai mo­ni­pis­te­suih­ku­tuk­sel­la) sekä kak­si edel­leen ke­hi­tet­tyä tur­bo­die­se­liä (2.0 ja 2.2 lit­raa).

Mat­kus­ta­mo suun­ni­tel­tiin uu­sik­si Kian Eu­roo­pan-tut­ki­mus­kes­kuk­ses­sa Frank­fur­tis­sa. Ko­je­lau­dan toi­min­not on si­joi­tel­tu ava­ram­min ja pin­noi­te on peh­me­ää ma­te­ri­aa­lia. Li­säk­si kos­ke­tus­näyt­tö on en­tis­tä kook­kaam­pi.

Kak­kos­ri­vin is­tui­mien sel­kä­no­jat pys­tyy tait­ta­maan suh­tees­sa 40/20/40. Ta­va­ra­ti­lan pi­tuus on 87 mm mit­ta­vam­pi ja myös ti­la­vuus luon­nol­li­ses­ti kas­vaa.

Näin ol­len seit­se­män­paik­kai­ses­sa ver­si­os­sa ta­kim­mais­ten is­tui­mien ol­les­sa alas tai­tet­tui­na tila kas­vaa 515 lit­ras­ta 605 lit­raan (+ 17,5 %).

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU