Wiesmann Project Thunderballin vääntömomentista ei esiinny varsinaista pulaa, sillä lukemaksi ilmoitetaan 1 100 Nm.

Wiesmann Project Thunderballin vääntömomentista ei esiinny varsinaista pulaa, sillä lukemaksi ilmoitetaan 1 100 Nm.

Wiesmann

Tyrmäävää: Tämän superauton ensimmäisen vuoden tuotanto myytiin loppuun viidessä kuukaudessa

Wiesmann Project Thunderball -superauton – jota tehdas kutsuu nimellä maailman ensimmäinen loistotasoinen täyssähköinen roadster – ensimmäinen vuosituotanto on jo myyty. Tilauskirja avautui vasta viime syyskuussa.

Auto Bild.Superautot

Pro­ject Thun­der­ball edus­taa Wies­man­nil­le uut­ta ai­ka­kaut­ta. Uu­des­sa mal­lis­sa yh­dis­tyy ta­so­kas täys­säh­köi­nen voi­man­siir­to ajat­to­maan muo­toi­luun sekä par­haa­seen kä­si­työ­tai­toon.

Hä­täi­nen kak­si­paik­kai­nen ta­ka­ve­toi­nen omaa lä­hes täy­del­li­sen pai­non­ja­kau­man.

Myös­kään vään­tö­mo­men­tis­ta ei lie­ne var­si­nais­ta pu­laa, sil­lä lu­ke­mak­si il­moi­te­taan 1 100 Nm.

Nol­las­ta sa­taan 2,9 se­kun­nis­sa

Wies­mann Pro­ject Thun­der­ball kiih­tyy nol­las­ta sa­taan vain 2,9 se­kun­nis­sa, ja sil­le lu­va­taan WLTP-toi­min­ta­mat­kaa 500 ki­lo­met­riä.

Au­tos­sa voi­daan hyö­dyn­tää su­per­no­pe­aa 300 kW pi­ka­la­taus­ta.

Wies­mann Pro­ject Thun­der­bal­lin hin­ta start­taa Sak­sas­sa 300 000 eu­ros­ta.

En­sim­mäi­set asi­a­kas­toi­mi­tuk­set ta­pah­tu­vat vuo­den 2024 ku­lu­es­sa.

Wies­mann-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN