Kalashnikovin sähköautossa ei ole lainkaan tavaratilaa, mikä saattaa yllättää taksiksi tarkoitetussa autossa suuresti.

Kalashnikovin sähköautossa ei ole lainkaan tavaratilaa, mikä saattaa yllättää taksiksi tarkoitetussa autossa suuresti.

Uskomatonta: Rynnäk­kö­ki­väärien valmistaja Kalashnikov ryhtyi valmistamaan sähkötaksia, jossa ei ole tavaratilaa!

Rynnäk­kö­ki­vää­reistään tunnettu venäläistehdas Kalashnikov ryhtyi valmistamaan pientä sähköautoa, joka tuntee nimen Ovum UV-4.

Auto Bild.Uutiset

Ka­lash­ni­ko­vin val­mis­ta­ma säh­kö­au­to Ovum UV-4 on tar­koi­tet­tu tak­si­käyt­töön Mos­ko­vas­sa.

Ovum UV-4 näyt­tää jos­sain mää­rin sa­man­kal­tai­sel­ta kuin Re­nault Twizy, mut­ta se tar­jo­aa ti­laa vii­del­le hen­ki­löl­le.

Ka­lash­ni­ko­vin säh­kö­au­to on 3,4 met­rin pi­tui­nen, 1,5 met­rin le­vyi­nen ja 1,7 met­rin kor­kui­nen.

Ovum UV-4:n oma­mas­sa on 650 ki­loa.

Säh­kö­au­ton taka-ak­se­lis­ton yh­tey­des­sä on 50 kW säh­kö­moot­to­ri, jon­ka ak­ku on te­hol­taan 13,2 kWh.

Mitä ih­met­tä – tak­sis­sa ei ole ta­va­ra­ti­laa!

Ka­lash­ni­kov lu­pai­lee Ovum UV-4:n toi­min­ta­mat­kak­si 150 ki­lo­met­riä

Ovum UV-4:n huip­pu­no­peu­dek­si il­moi­te­taan 80 km/h.

Ka­lash­ni­ko­vin säh­kö­au­tos­sa ei ole lain­kaan ta­va­ra­ti­laa, mikä saat­taa yl­lät­tää tak­sik­si tar­koi­te­tus­sa au­tos­sa suu­res­ti.

Sitä vas­toin Ovum UV-4 tar­jo­aa di­gi­taa­li­sen ko­je­lau­dan, na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män (joka lie­nee ve­nä­läis­ten oma GLO­NASS) sekä kook­kain la­sein va­rus­te­tut ovet.

Vuon­na 2018 Ka­lash­ni­kov esit­te­li Kor­tezh-moot­to­ri­pyö­rän, joka on tar­koi­tet­tu Ve­nä­jän pre­si­den­tin au­to­saat­tu­ei­ta var­ten.

Li­säk­si Ka­lash­ni­kov on esi­tel­lyt klas­sik­ko-nä­köi­sen säh­kö­au­ton mal­lia CV-1.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot

Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat

Auto Bild.Uutiset

Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN