Fiatin tulevan kompaktin sedanin moottoreiksi on luvassa kaksi Multijet-turbodieseliä sekä kaksi bensiinimoottoria, teholukemien asettuessa välille 96–122 hevosvoimaa. Vaihteistoksi saa manuaalin lisäksi automaatin.​

Fiatin tulevan kompaktin sedanin moottoreiksi on luvassa kaksi Multijet-turbodieseliä sekä kaksi bensiinimoottoria, teholukemien asettuessa välille 96–122 hevosvoimaa. Vaihteistoksi saa manuaalin lisäksi automaatin.​

Aikooko tämä malli räjäyttää pelipöydän Euroopassa – ja tuleeko myyntiin Suomessa?

Fiat esittelee uuden kompaktin sedanin, Aegean, joka saapuu Saksassa markkinoille vuoden 2016 alussa.

Auto Bild.Uutiset

Fiat on Tur­kin mark­ki­noil­la kom­pak­ti­ko­kois­ten se­da­nien mark­ki­na­joh­ta­ja. Ei siis ih­me, et­tä Fiat esit­te­lee uu­den Ae­gea-se­da­nin ni­me­no­maan Is­tan­bul Mo­tor Shows­sa.

Kon­sep­ti on joka ta­pauk­ses­sa seu­raa­van­lai­nen: Ae­gea suun­ni­tel­laan Ita­li­as­sa, val­mis­te­taan Tur­kis­sa ja sitä myy­dään yli 40 maas­sa. On kui­ten­kin to­det­ta­va Ae­gea-mal­li­ni­men ole­van tois­tai­sek­si pelk­kä työ­ni­mi, sil­lä Fi­a­til­la ei tois­tai­sek­si ole vah­vis­tet­tu myyn­ti­mal­lin ni­meä.

Uu­del­le se­da­nil­le tun­nu­so­mai­nen kyl­ki­lin­ja ete­nee ajo­va­lois­ta ai­na ta­ka­va­loi­hin as­ti, ja keu­laa hal­lit­see sport­ti­sen nä­köi­nen jääh­dy­tin­sä­leik­kö.

Vii­si­paik­kai­sel­le Ae­ge­al­le il­moi­te­taan pi­tuu­dek­si 4,50 met­riä ja le­vey­dek­si 1,78 met­riä. Ak­se­li­vä­li on 2,64 met­riä. Ta­va­ra­ti­lan ti­la­vuu­dek­si ker­ro­taan 510 lit­raa.

Ko­je­lau­das­sa on ka­tu­maas­tu­ri 500X-mal­lis­ta tut­tu UCon­nect-tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mä, jo­hon liit­tyy vii­den tuu­man kos­ke­tus­vä­ri­näyt­tö. Ae­ge­as­sa on USB-lii­tän­tä sekä Blu­e­tooth.

Fiat Ae­ge­an moot­to­reik­si on lu­vas­sa kak­si Mul­ti­jet-tur­bo­die­se­liä sekä kak­si ben­sii­ni­moot­to­ria, te­ho­lu­ke­mien aset­tu­es­sa vä­lil­le 96–122 he­vos­voi­maa. Vaih­teis­tok­si saa ma­nu­aa­lin li­säk­si au­to­maa­tin.

Ae­gea tu­lee myyn­tiin Län­si- ja Itä-Eu­roo­pan ohel­la esi­mer­kik­si Lähi-idäs­sä sekä Af­ri­kan man­te­reel­la.

Au­to esi­tel­lään myös ke­vään 2016 Genè­ven au­to­näyt­te­lys­sä. Pää­tös uu­tuus­mal­lin Suo­meen tu­los­ta ja mah­dol­li­ses­ta ai­ka­tau­lus­ta on tois­tai­sek­si avoin­na.

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN