Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Lahden Classic Motorshow tarjoaa jälleen yli 400 ajoneuvon kirjon!

Classic Motorshow

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Perinteinen kevätavaus järjestetään yhtä mittavana kuin aiempina vuosina ja se kokoaa malttamattomat harrastajat jälleen yhteen kahden välivuoden jälkeen.

Auto Bild.Klassikot
28.4.2022

Lah­den Mes­su­kes­kuk­ses­sa tänä vii­kon­lop­pu­na jär­jes­tet­tä­vä 13. Clas­sic Mo­tors­how ko­ko­aa jäl­leen klas­sik­ko­a­jo­neu­vot ja ajo­neu­vo­nos­tal­gi­as­ta kiin­nos­tu­neet näyt­te­ly­vie­rai­li­jat sa­man ka­ton al­le.

Pe­rin­tei­seen ta­paan näyt­te­lys­sä on esil­lä ajo­neu­vo-gen­reen kat­so­mat­ta yli 400 ajo­neu­voa: au­to­ja, moot­to­ri­pyö­riä, mo­po­ja, työ­ko­nei­ta, moot­to­ri­kelk­ko­ja, ras­kas­ta ka­lus­toa... kai­ken­lais­ta moot­to­ril­la kul­ke­vaa.

Ikä­haa­ruk­ka on moot­to­ri­voi­mal­la liik­ku­mi­sen al­ku­a­jois­ta 90-lu­vun al­kuun. Mu­ka­na on myös run­saas­ti alan ker­ho­ja, asi­an­tun­ti­ja­ta­ho­ja, kaup­pi­ai­ta ja eri­koi­so­saa­jia.

Näyt­te­lyn käy­tös­sä ovat kaik­ki Lah­den Ur­hei­lu- ja Mes­su­kes­kuk­sen hal­lit, yh­teen­sä noin 19 000 ne­li­ö­tä. Näyt­te­ly tar­jo­aa kah­den päi­vän ai­ka­na pal­jon mie­len­kiin­tois­ta kat­sot­ta­vaa.

Vap­pu­na juh­li­taan mo­der­nin Suo­men ra­ken­ta­nei­ta työn san­ka­rei­ta

Tänä vuon­na Clas­sic Mo­tors­hows­sa pa­neu­du­taan töis­sä käy­tet­ty­jen ajo­neu­vo­jen mo­ni­nai­suu­teen ja nii­den Suo­ma­lai­seen työ­his­to­ri­aan, kun va­pun kun­ni­ak­si näyt­te­lyn tee­ma on ”Työn san­ka­rit – ajo­neu­vot töis­sä”.

Hyö­ry­ko­ne­ai­ka­kau­den jäl­keen ja Suo­men it­se­näis­tyt­tyä polt­to­moot­to­rit val­ta­si­vat tiet, pel­lot ja työ­maat 1920-lu­vun ku­lu­es­sa. Uu­si ai­ka vaa­ti tei­tä, sil­to­ja ja voi­ma­loi­ta, joi­ta ei he­vos­ve­toi­ses­ti oli­si saa­tu ai­kaan.

Myös­kään ny­ky­ai­kai­nen ta­lous ei oli­si voi­nut kas­vaa il­man maan­tie­kul­je­tuk­sia, joi­den edel­ly­tyk­se­nä oli toi­mi­va tie­verk­ko.

Tei­den ra­ken­ta­mi­ses­sa ja yl­lä­pi­dos­sa tar­vit­tiin jä­rei­tä ko­nei­ta: pus­kut­rak­to­rei­ta, tie­kar­hu­ja, nos­tu­rei­ta, kai­vin­ko­nei­ta, jy­riä ja kuor­ma-au­to­ja.

Pa­lo­kun­nat, sai­raan­kul­je­tus, vuok­ra-aju­rit, val­ti­o­joh­to, ar­mei­ja ja jopa hau­taus­toi­mi siir­tyi­vät moot­to­ri­ve­toi­seen ai­kaan niin pian kuin mah­dol­lis­ta. Kul­le­kin alal­le ke­hi­tet­tiin omat eri­koi­sa­jo­neu­von­sa, joi­den rat­kai­suis­sa vain kek­se­li­äi­syys oli ra­ja­na.

Ke­hi­tyk­sen lau­ka­tes­sa ei so­pi­nut myös­kään unoh­taa tär­kein­tä – maa­ta­lout­ta. Näl­kä­vuo­det oli­vat vie­lä muis­tis­sa, jo­ten trak­to­rei­ta ja nii­den li­sä­lait­tei­ta otet­tiin in­nol­la käyt­töön koko maas­sa.

Maa­il­man­ku­va muut­tui tal­vi­so­dan myö­tä, kun Neu­vos­to­liit­to hyök­kä­si Suo­meen. Mie­het, kuor­ma-au­tot ja työ­ko­neet­kin läh­ti­vät rin­ta­mal­le. Rau­han saa­vut­tua maa­ham­me kai­kes­ta oli pu­laa, eri­to­ten polt­to­ai­neis­ta ja ren­kais­ta.

Koko 40-lu­vun jäl­ki­puo­lis­ko jou­dut­tiin tu­le­maan toi­meen mil­tei­pä pel­käs­tään sit­key­den ja kek­se­li­äi­syy­den va­ras­sa, mut­ta 50-lu­vun tait­tees­sa al­koi Suo­men sa­tu­mai­nen nou­su maa­il­man vau­raim­pien mai­den jouk­koon.

Am­mat­ti­käy­tös­sä ol­lei­den ajo­neu­vo­jen ja ko­nei­den pe­rus­tyy­pit oli­vat ol­leet val­mii­na jo en­nen so­tia, mut­ta nyt jo­kai­nen vuo­si ja vuo­si­kym­men toi mu­ka­naan te­hok­kaam­pia, suu­rem­pia ja help­po­käyt­töi­sem­piä lait­tei­ta.

Esi­mer­kik­si hyd­rau­li­set jär­jes­tel­mät yleis­tyi­vät maa­ta­lou­des­sa ja maan­ra­ken­nuk­ses­sa käy­te­tyis­sä ko­neis­sa, ja kuor­ma- ja lin­ja-au­tois­sa die­sel syr­jäyt­ti vä­hi­tel­len ja­noi­set ben­sii­ni­moot­to­rit.

Ke­ve­äm­mäs­sä pääs­sä jopa lä­he­tit siir­tyi­vät moot­to­ri­a­jo­neu­voi­hin 50-lu­vun lo­pul­ta al­ka­en. Ta­va­ra­mo­pot ja -skoot­te­rit yleis­tyi­vät, kun yri­tyk­set ha­vait­si­vat nii­den po­ten­ti­aa­lin pe­rin­tei­seen pol­ku­pyö­rä­lä­het­tiin ver­rat­tu­na. Ja­ke­lu­a­joon so­pi­vat mo­der­nit pa­ket­ti­au­tot syöt­ti­vät liik­kei­siin ta­va­raa kaik­ki­al­la maas­sa. Tak­sie­lin­kei­no, vaik­ka voi­mak­kaas­ti sään­nös­tel­tyä oli­kin, kas­voi niin kau­pun­geis­sa kuin maa­seu­dul­la­kin.

Jopa au­tour­hei­lu am­mat­ti­mais­tui 70-lu­vun tait­tees­sa niin pit­käl­le, et­tä maa­han­tuo­jien ja teh­das­tal­lien am­mat­ti­kul­jet­ta­jien ajet­ta­vik­si an­ta­mat au­tot al­koi­vat ol­la var­ta vas­ten käyt­tö­tar­koi­tus­ta var­ten ra­ken­net­tu­ja työ­ka­lu­ja.

Tänä vuon­na Clas­sic Mo­tors­hows­sa työn san­ka­rei­den kieh­to­vaa his­to­ri­aa ker­ro­taan noin 30:n työs­sä käy­te­tyn ajo­neu­von avul­la.

Mu­se­oi­äs­sä-osas­tol­la näh­dään vuon­na 1991 en­sie­si­tel­ty­jä ajo­neu­vo­ja

Tänä vuon­na Clas­sic Mo­tors­hows­sa näh­dään en­sim­mäis­tä ker­taa uu­si ajo­neu­vo­ko­ko­nai­suus ni­mel­tä ”Mu­se­oi­äs­sä”. Suo­mes­sa ajo­neu­vo voi­daan re­kis­te­röi­dä mu­se­oa­jo­neu­vok­si, kun sen val­mis­tus­vuo­den päät­ty­mi­ses­tä on ku­lu­nut vä­hin­tään 30 vuot­ta.

Mu­se­oi­äs­sä-osas­tol­la on si­ten esil­lä vuon­na 1991 mark­ki­noil­le tul­lei­ta ajo­neu­vo­ja. Osas­tol­la ker­ro­taan tar­kem­min mu­se­o­re­kis­te­röin­nis­tä, esi­tel­lään tänä vuon­na mu­se­oi­än saa­vut­ta­nei­ta ajo­neu­vo­ja sekä osas­tol­la myös muis­tel­laan, mil­lai­nen maa­il­ma oli 30 vuot­ta sit­ten.

Vuon­na 1991 elet­tiin ai­ko­ja, joi­ta ei moni oli­si ku­vi­tel­lut edes mah­dol­li­sik­si. Meil­tä kat­so­en dra­maat­ti­sin­ta oli ikui­sek­si ku­vi­tel­lun Neu­vos­to­lii­ton ro­mah­ta­mi­nen ja Suo­men va­jo­a­mi­nen la­maan, jon­ka seu­rauk­se­na sa­dat tu­han­net ih­mi­set me­net­ti­vät työn­sä ja toi­meen­tu­lon­sa.

Vaik­ka maa­il­mas­sa myl­ler­täi­si, au­to­ja tar­vi­taan ai­na. Suo­men kui­lun par­taal­la ole­va ta­lous oli sel­väs­ti näh­tä­vis­sä myös au­to­kau­pas­sa: kaik­kien ai­ko­jen huip­pu­vuon­na 1989 maas­sam­me oli re­kis­te­röi­ty uu­sia hen­ki­lö­au­to­ja mil­tei 177 000, mut­ta vuon­na 1991 enää run­saat 92 000 – ja pa­hem­paa oli tu­los­sa. Vaik­ka al­ka­va lama ku­rit­ti pa­hoin useim­pia toi­mi­a­lo­ja, har­va kär­si niin pa­hoin kuin au­to­kaup­pa.

Ta­lou­den ol­les­sa sak­kaa­mas­sa ei aut­ta­nut se­kään, et­tä au­to­vuo­si 1991 oli sa­dol­taan hyvä. Kiin­nos­ta­via uu­tuuk­sia riit­ti mil­tei jo­kai­seen au­to­luok­kaan pie­nes­tä Re­nault Cli­os­ta ja kes­ki­luok­kai­ses­ta Nis­san Pri­me­ras­ta ai­na Vol­vok­si val­lan­ku­mouk­sel­li­seen 850:een ja uu­teen S-luo­kan Mer­ce­dek­seen as­ti.

Pe­rin­teis­ten ame­rik­ka­lais­ten au­to­jen ys­tä­vät yrit­ti­vät saa­da sil­män­sä tot­tu­maan Chev­ro­let Cap­ri­cen täy­del­li­ses­ti uu­sit­tuun ko­ri­mal­liin.

Omis­ta­jien hel­mi rat­ke­aa näyt­te­lys­sä sun­nun­tai­na

Omis­ta­jien hel­met on Clas­sic Mo­tors­hown osas­to, jo­hon kuka ta­han­sa on voi­nut il­moit­taa oman hel­men­sä mo­pos­ta ras­kaa­seen ka­lus­toon. Tänä vuon­na Omis­ta­jien hel­miin il­moi­tet­tiin 77 ajo­neu­voa, jois­ta net­ti­ää­nes­tyk­sel­lä va­li­koi­tiin kym­me­nen ajo­neu­voa it­se näyt­te­lyyn.

Fi­naa­li­kym­me­nik­köön lu­keu­tuu muun mu­as­sa omin kä­sin pe­las­tet­tu­ja yk­si­löi­tä, per­heen­jä­se­nik­si lu­keu­tu­via au­to­ja sekä pal­jon reis­san­nei­ta maa­il­man­mat­kaa­jia.

Näis­tä kym­me­nes­tä au­tos­ta näyt­te­ly­kä­vi­jät ää­nes­tä­vät mie­lui­sin­taan ja sun­nun­tai­na Clas­sic Mo­tors­hows­sa kruu­na­taan it­se Omis­ta­jien hel­mi. Lue li­sää Omis­ta­jien hel­mien fi­na­lis­teis­ta.

1930-lu­vun Art Deco -mes­ta­ri­te­ok­set Clas­sic Mo­tors­hows­sa

Suu­ri lama ko­et­te­li maa­il­maa 1930-lu­vun al­ku­vuo­si­na. Ai­na on kui­ten­kin nii­tä, joi­ta maal­li­nen puu­te ei kos­ke. Hei­tä var­ten luo­daan ai­na vain uu­sia ylel­li­syy­se­si­nei­tä, jois­ta au­to oli nou­se­mas­sa tär­keim­mäk­si. Tänä vuon­na Clas­sic Mo­tors­hows­sa nos­te­taan va­lo­kei­laan myös näi­tä kul­tai­sen ai­ka­kau­den au­tou­peuk­sia.

1920-lu­vul­la au­to oli tul­lut ai­na vain ta­val­li­sem­mak­si käyt­tö­e­si­neek­si, ei­kä pelk­kä sel­lai­sen omis­ta­mi­nen enää riit­tä­nyt rah­vaas­ta erot­tau­tu­mi­seen. Au­to­maa­il­man ohu­es­sa ylä­pil­ves­sä syn­tyi so­si­aa­li­nen ti­laus eri­kois­mal­leis­ta, jot­ka ei­vät va­hin­gos­sa­kaan su­lau­tu­neet ka­tu­ki­veyk­seen.

Moot­to­ris­sa piti tie­tys­ti ol­la riit­tä­väs­ti sy­lin­te­rei­tä ei­kä komp­res­so­ris­ta ol­lut ai­na­kaan hait­taa. Tär­kein­tä oli vii­meis­tä huu­toa ole­va Art Deco -tyy­li, joka suo­si il­mai­lus­ta lai­nat­tu­ja muo­to­ja ja iha­nan kal­lii­ta ek­soot­ti­sia ma­te­ri­aa­le­ja: hel­mi­äis­ko­ris­tei­ta, nor­sun­luu­ta, ruu­su­puu­ta ja hain­nah­ka­ver­hoi­lu­ja.

Ny­ky­ai­kaa hen­ki­vien moot­to­rei­den me­tal­li­pin­nat vii­meis­tel­tiin usein pyö­rö­hi­on­nal­la tai ema­loi­mal­la.

Näil­lä suun­ta­vii­voil­la eri puo­lil­la maa­il­maa syn­tyi hen­gäs­tyt­tä­vä mää­rä au­tou­peuk­sia, jot­ka sai­vat asi­an­tun­ti­ja­pii­rit jo var­hain ni­mit­tä­mään 30-lu­kua au­ton ”kul­tai­sek­si ai­ka­kau­dek­si”.

Tuon ajan su­pe­rau­tot oli­vat oma­na ai­ka­naan­kin har­vi­nai­sia nä­ky­jä mis­sä hy­vän­sä, mut­ta ne jät­ti­vät läh­te­mät­tö­män vai­ku­tuk­sen, ei­vät vä­hi­ten ajan mer­kit­tä­vim­män viih­de­muo­don – elo­ku­vien – an­si­os­ta.

Eri­koi­set avo­mal­lit esiin­tyi­vät ai­ka­kau­den elo­ku­vis­sa huo­mat­ta­vas­ti use­am­min kuin nii­den mark­ki­na­o­suus oli­si an­ta­nut olet­taa.

CLAS­SIC MO­TORS­HOW 2022

Paik­ka:

Lah­den Ur­hei­lu- ja mes­su­kes­kus

Sal­paus­se­län­ka­tu 7

15110 Lah­ti

Au­ki­o­lo­a­jat:

Lau­an­tai 30.4.2022 klo 9–17

Sun­nun­tai 1.5.2022 klo 10–17

Li­put:

Päi­vä­lip­pu 25 €

Elä­ke­läi­set 20 €

7–15-vuo­ti­aat 10 €

Al­le 7-vuo­ti­aat ve­loi­tuk­set­ta mak­sa­van ai­kui­sen seu­ras­sa.

En­nak­koon:

Lip­pu­ja on saa­ta­vis­sa myös en­nak­koon Ti­ke­tis­tä (www.ti­ket­ti.fi).

Clas­sic Mo­tor Show -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan

Uusi Nissan Qashqai: Luokkansa turvallisin

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022
Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan Qashqain uusi CMF-C-perusrakenne, jonka valmistuksessa on käytetty entistä enemmän suurlujuusterästä, pystyy sitomaan törmäyksen voimat ennen kuin ne saavuttavat matkustamon.

Nissan

Uusi Nissan Qashqai: Luokkansa turvallisin

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel

Opel Combo-e Life: Täyssähköinen tila-auto 5- tai 7-paikkaisena

Auto Bild.Uutiset
23.10.2021
Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel Combo-e Life on saatavissa kahtena koripituutena (4,40 m ja XL 4,75 m), joko 5- tai 7-paikkaisena, sekä varustettuna joko yhdellä tai kahdella liukuovella.

Opel

Opel Combo-e Life: Täyssähköinen tila-auto 5- tai 7-paikkaisena

Auto Bild.Uutiset
23.10.2021
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg

No nyt on kyllä outo autobrändi!!

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022
Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg

No nyt on kyllä outo autobrändi!!

Auto Bild.Uutiset
8.1.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Auto Bild 7/2022 kaupoissa

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maail­ma­nen­nä­tys­hintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyvän­te­ke­väi­syys­ra­has­tolle

Nichols N1A: Tästä huippu­suun­nit­te­lijan automallista tuskin olet kuullut!

Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu

Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa

Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?

Koeajossa Renault Zoe: Yllätysten sähköauto

Koeajossa Suzuki Swift 1.2 Dualjet 4WD GLX 5MT Hybrid: Konstailematon neliveto

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kaapin paikka: 3 kaappikaunotarta

Koti ja keittiö

Japandi on minimalistista kodikkuutta

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

Hifimaailma

Voimakkaita tunteita ja puhdasta intohimoa 

Hifimaailma

Marantz CD 60 

Hifimaailma

Lähes optimaalinen kaiutin

Koti ja keittiö

Artekin toimitusjohtaja Anja Matilainen: "En siedä sekasotkua, vaan laitan kaiken mieluiten kaapinovien taakse"

Hifimaailma

Elect­ro­com­pa­nie­tilta uusi pääte 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Auto Bild 7/2022 kaupoissa

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Autojen "Mona Lisa": 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Coupé huutokaupattiin maail­ma­nen­nä­tys­hintaan 135 miljoonaa euroa – myyntitulot menivät hyvän­te­ke­väi­syys­ra­has­tolle

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää

Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021

Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho

Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki

Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kaapin paikka: 3 kaappikaunotarta

Koti ja keittiö

Japandi on minimalistista kodikkuutta

Koti ja keittiö

Kesän klassisin kuosi on reipas raita

Hifimaailma

Goldmundin massakaiutin  

Hifimaailma

Voimakkaita tunteita ja puhdasta intohimoa 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Lexus

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina ilman käsirahaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

BMW: Valitsi Goodyear EfficientGrip Performance 2 -renkaan täyssähköiseen iX-katumaasturiin

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Alfa Romeo Tonale: Tähdittää Astara Finlandin Stellantis-brändien toista vuosineljännestä

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Polestar 2: Useita kestävään kehitykseen, tekniikkaan ja muotoiluun liittyviä uudistuksia

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

Tiesitkö: 1972-mallinen VW T2 -sähköpakettiauto toimi esikuvana VW ID.Buzzille!

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Täysin uusi Lexus RZ 450e saapuu Suomeen loppuvuodesta 2022.

Lexus

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Kaupallinen yhteistyö

Autolaina ilman käsirahaa

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

SsangYong Torres: Tulevan katumaasturin ensimmäiset teaser-kuvat julkistettiin

Premium-SUV Alfa Romeo Tonale: Jo yli 4000 ennakkovarausta ja 1000 tilausta Euroopassa

Polestar: Sijoittaa erittäin nopeaa lataustekniikkaa kehittävään StoreDotiin ja saa käyttöönsä kehittynyttä akkuteknologiaa

Škoda Auto: Aloitti MEB-akustojen tuotannon Mladá Boleslavin päätehtaallaan

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

BMW: Valitsi Goodyear EfficientGrip Performance 2 -renkaan täyssähköiseen iX-katumaasturiin

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Lexus RZ 450e: Täyssähköinen nelivetoinen katumaasturi

Alfa Romeo Tonale: Tähdittää Astara Finlandin Stellantis-brändien toista vuosineljännestä

Classic Motorshow, Lahti 30.4.–1.5. 2022: Yli 400 ajoneuvoa!

Volkswagen ID.5: Lanseeraus Suomessa kesäkuussa – mukana nopeammin saatava FastLane-mallisto

Seuraava Ford Mustang: Kahtena hybri­di­muun­noksena – mukana myös V8!

Lexus UX: Uudistuneet autot Suomessa lokakuussa

Polestar 2: Useita kestävään kehitykseen, tekniikkaan ja muotoiluun liittyviä uudistuksia

Volkswagen Amarok: Joko V6 tai 4-sylinterinen rivimoottori

Tiesitkö: 1972-mallinen VW T2 -sähköpakettiauto toimi esikuvana VW ID.Buzzille!

Abarth 695 Tributo 131 Rally: Kunniapainos

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.