Ferrari 575 Superamerica; Ajettu vasta 1800 mailia – kuuluisiko tämä jalokivi Sinun autotalliisi?

Ferrari 575 Superamerica on epäilemättä 575M Maranellon halutuin muunnos, jossa 550 Barchettan kangaskatto korvautuu kovakatolla.

Auto Bild.Superautot

Eh­kä jän­nit­tä­vin­tä on joka ta­pauk­ses­sa se, et­tä ku­vis­sa nä­ky­vän yk­si­lön mat­ka­mit­ta­ris­sa on yk­si al­hai­sim­mis­ta mit­ta­ri­lu­ke­mis­ta la­jis­saan maa­il­mas­sa.

Oi­ke­an­puo­lei­sel­la oh­jauk­sel­la to­teu­te­tul­la Fer­ra­ri 575 Su­pe­ra­me­ri­cal­la on ajet­tu vuods­ta 2006 vas­ta 1800 mai­lia, eli noin 2900 ki­lo­met­riä!

Eri­kois­kat­to

Su­pe­ra­me­ri­ca on täl­lä het­kel­lä myyn­nis­sä Iso-Bri­tan­ni­as­sa, Bell Sport & Clas­si­cil­la.

Al­hai­sen mit­ta­ri­lu­ke­man li­säk­si sen eri­koi­suu­te­na on in­no­va­tii­vi­nen kat­to, joka tun­ne­taan ni­mel­lä Re­voch­ro­mi­co.

Hii­li­kui­tus­ta ja säh­kök­ro­maat­ti­ses­ta la­sis­ta val­mis­tet­tu kat­to oli en­sim­mäi­nen laa­tu­aan, joka asen­net­tiin tuo­tan­to­au­toon.

Ka­ton ol­les­sa sul­jet­tu­na kul­jet­ta­ja voi va­li­ta vii­des­tä him­men­ny­sa­se­tuk­ses­ta, täy­sin lä­pi­nä­ky­väs­tä vain yh­den pro­sen­tin va­lon lä­pi­pää­syyn mat­kus­ta­moon.

Na­pin pai­nal­luk­sel­la kat­to kier­tyy 180 as­tet­ta, ja las­keu­tuu ta­ka­luu­kun ta­sol­le.

Su­pe­ra­me­ri­ca-nimi on joh­det­tu mai­neik­kais­ta Fer­ra­ri 400- ja Fer­ra­ri 410 Su­pe­ra­me­ri­ca -mal­leis­ta, joi­ta val­mis­tet­tiin vuo­si­na 1956-1964.

540 he­vos­voi­maa

Fer­ra­ri 575 Su­pe­ra­me­ri­cas­sa on 540-he­vos­voi­mai­nen muun­nos Fer­ra­ri 575M:n 515-he­vos­voi­mai­ses­ta 5,7-lit­rai­ses­ta V12:sta - ja huip­pu­no­peut­ta 320 km/h. Fer­ra­rin mu­kaan ky­sees­sä oli tuo­hon ai­kaan maa­il­man no­pein avo­au­to.

Yk­si­lön toi­mit­ti 1. tam­mi­kuu­ta 2006 de­a­le­ri Gra­y­paul Fer­ra­ri Iso-Bri­tan­ni­an Not­ting­ha­mis­sa.

Yk­si­löl­lä on täy­sin do­ku­men­toi­tu huol­to­his­to­ria – pii­ri­myy­jä on suo­rit­ta­nut kaik­ki vuo­sit­tain uu­des­ta pi­tä­en - ja au­to on maa­lat­tu Ros­so Cor­sa -pu­nai­sek­si. Si­sus­ta on bei­geä nah­kaa.

Vaih­teis­to on sa­la­man­no­pe­as­ti vaih­ta­va 6-no­peuk­si­nen F1-puo­li­au­to­maat­ti­vaih­teis­to, min­kä li­säk­si yk­si­lös­sä on ky­syt­ty Hand­ling Gran Tu­ris­mo Com­pe­ti­zi­o­ne (HGTC) -alus­ta­pa­ket­ti, joka tar­jo­aa ur­hei­lul­li­sem­man jou­si­tuk­sen.

Mu­kaan kuu­lu­vat myös vi­ri­tys­pa­ko­put­kis­to sekä pu­nai­set jar­ru­sa­tu­lat, jot­ka on so­vi­tet­tu hii­li­kui­tu-kom­po­siit­ti­jar­ru­le­vyi­hin. Ne ta­kaa­vat rai­lak­kaan py­säy­tys­te­hon.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensipuraisu uudesta Audi Q3:sta

Auto Bild.Uutiset

Ensipuraisu uudesta Audi Q3:sta

Auto Bild.Uutiset

Autoliitto

Helsingin kaavailema poltto­moot­to­ri­kielto aiheuttaisi ongelmia

Auto Bild.Uutiset

Autoliitto

Helsingin kaavailema poltto­moot­to­ri­kielto aiheuttaisi ongelmia

Auto Bild.Uutiset

J. Rinta-Jouppi OY

Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat

Auto Bild.Uutiset

J. Rinta-Jouppi OY

Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU