Tehovirtaava pakoputkisto valmistettiin Inconelista, joka on materiaalina tuttu Formula ykkösistä.

Tehovirtaava pakoputkisto valmistettiin Inconelista, joka on materiaalina tuttu Formula ykkösistä.

Ferrari sen kuin paranee – hiilikuidun avulla

Kesä tuo mukanaan nopeat autot, eikä virityspaja Novitec Rosso muodosta siinä suhteessa poikkeusta.

Auto Bild.Uutiset

Täl­lä ker­taa sak­sa­lai­syh­tiö ja­los­taa uut­ta Fer­ra­ri 458 Spe­ci­a­lea oh­jel­mal­la, jo­hon si­säl­ty rut­kas­ti hii­li­kui­tua, mut­ta tie­ten­kin mauk­kaas­ti enem­män te­hoa sekä käyn­ti­ää­niä. Unoh­ta­mat­ta näyt­tä­viä ta­ko­van­tei­ta.

Rää­tä­löi­dyt hii­li­kui­tui­set ko­ri­pa­nee­lit ke­hi­tet­tiin tuu­li­tun­ne­lis­sa, jot­ta val­miik­si ke­vy­el­le ur­hei­lu­au­tol­le saa­tai­siin en­tis­tä­kin na­pa­kam­mat omi­nai­suu­det.

Kun Fer­ra­ri 458 Spe­ci­a­len 4,5-lit­rai­sen V8-moot­to­rin te­ho­lu­ke­ma ko­ro­tet­tiin muun mu­as­sa moot­to­rin oh­jel­moin­tia ja polt­to­ai­neen suih­ku­tus­ta muut­ta­mal­la 636 he­vos­voi­maan (468 kW), ta­pah­tui mu­ka­via.

Kak­si­paik­kai­sen uu­dek­si huip­pu­no­peu­dek­si kui­tat­tiin yli 330 km/h.

Suu­rim­man te­hon lu­ke­ma saa­vu­te­taan kie­kai­se­mal­la 9250 r/min. Sa­mal­la mak­si­mi­vään­nök­si saa­tiin 572 Nm 5550 kier­rok­sel­la.

Te­ho­vir­taa­va pa­ko­put­kis­to val­mis­tet­tiin In­co­ne­lis­ta, joka on ma­te­ri­aa­li­na tut­tu For­mu­la yk­kö­sis­tä.

In­co­nel ai­kaan­saa osal­taan ihan­teel­li­set te­hot ja var­mis­taa re­te­ät soun­dit, mut­ta se myös sääs­tää pai­nos­sa ver­rat­tu­na sar­ja­tuo­tan­to­mal­liin.

Al­la pyö­ri­vät rää­tä­löi­dyt 21-tuu­mai­set No­vi­tec Ros­so -ta­ko­van­teet, ja ajo-omi­nai­suuk­sis­ta vas­taa ko­hen­net­tu jou­si­tus, jos­sa keu­lan kor­keut­ta voi­daan sää­tää.

Ak­tii­vi­nen ae­ro­dy­na­miik­ka ai­heut­ti No­vi­tec Ros­son suun­nit­te­li­joil­le li­sä­haas­teen, jo­hon mai­nit­tu hii­li­kui­tu toi rat­kai­sun­sa.

Sa­mal­la se toi au­tol­le enem­män rata-loo­kia ja mui­den hii­li­kui­tuo­sien ta­voin myös etus­poi­le­ri on näyt­tä­vä – sa­mal­la se vä­hen­tää etu­ak­se­lis­ton ne­ga­tii­vis­ta nos­toa ja var­mis­taa pa­rem­man suun­ta­va­kau­den suu­ril­la no­peuk­sil­la.

Si­sä­ti­lo­jen lois­te­li­aam­pia muu­tok­sia ei ole unoh­det­tu nii­tä­kään, jo­ten tämä on nor­maa­lia hie­nom­pi Fer­ra­ri 458 Spe­ci­a­le myös mat­kus­ta­mon puo­lel­la. Myös ko­je­lau­das­sa nau­ti­taan hii­li­kui­tu­pa­nee­leis­ta sekä hii­li­kui­tui­sis­ta vaih­to­sii­vek­keis­tä.

Taka-ak­se­lis­ton ne­ga­tii­vis­ta nos­toa vä­hen­net­tiin ta­ka­sii­vek­keen sekä kes­ki­o­sal­taan säh­kö­sää­töi­sen dif­fuu­so­ri­le­vyn avul­la.

Ma­dal­let­tu jou­si­tus pu­dot­taa Spi­de­rin kor­keut­ta noin 30 mm ja li­sää ajo-omi­nai­suuk­sia an­ta­vat ta­va­no­mai­sia jäy­kem­mät kal­lis­tuk­sen­vai­men­ti­met.

No­vi­tec Ros­sol­la on saa­ta­vil­la nel­jä-viis-ka­siin ha­lu­tes­sa myös tum­men­ne­tut ta­ka­va­lon­la­sit sekä LED-jar­ru­va­lon tum­men­nus.

Ren­kai­na so­vel­le­taan Pi­rel­li PZe­ro­ja si­ten, et­tä keu­lal­la on ko­koa 255/30 ZR 21 ja ta­ka­na 325/25 ZR 21.

No­vi­tec Ros­so ra­ken­si 458 Spe­ci­a­leen myös käy­tän­nöl­li­sen va­rus­teen, jol­le var­mas­ti an­taa ar­voa kau­pun­ki­a­jos­sa, no­peus­hi­das­teis­sa tai au­to­hal­lin jyr­käs­sä ram­pis­sa.

Hyd­rau­li­sen etu­jou­si­tuk­sen ko­ro­tuk­sen avul­la keu­laa pys­tyy na­pin pai­nal­luk­sel­la nos­ta­maan asi­al­li­set 40 mm.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU