Nimettömänä pysyttelevä tilaaja oli syvällisesti mukana auton suunnitteluvaiheissa.

Nimettömänä pysyttelevä tilaaja oli syvällisesti mukana auton suunnitteluvaiheissa.

Ferrari

Ferrari SP48 Unica: Ainutkappale superautoksi

Kaksipaikkaisen Ferrari SP48 Unica -ainutkappaleen voimanlähteenä on sama tuplaturbo-V8 kuin F8 Tributo -mallissa.

Auto Bild.Superautot

Kes­kei­nen nä­kö­koh­ta unii­kin su­pe­rau­ton suun­nit­te­lus­sa on pro­ses­si­pa­ra­met­ris­ten mal­lin­nus­tek­nii­koi­den ja 3D-pro­to­tyyp­pien laa­ja käyt­tö, jon­ka an­si­os­ta Fer­ra­ri Sty­ling Cen­te­rin suun­nit­te­li­jat ja Ma­ra­nel­lon in­si­nöö­rit pys­tyi­vät suun­nit­te­le­maan ko­ko­naan uu­del­leen etu­sä­lei­kön ja moot­to­rin il­ma­not­to­au­kot.

Edis­ty­nyt tuo­tan­top­ro­ses­si joh­ti täy­del­li­siin 3D-sä­leik­köi­hin.

Fer­ra­ri SP48 Uni­can muo­toi­lus­sa kes­ki­tyt­tiin var­mis­ta­maan kaik­kien jääh­dy­tys­vaa­ti­mus­ten sekä ae­ro­dy­naa­mi­sen ta­sa­pai­non täyt­ty­mi­nen.

Suu­rim­pia muu­tok­sia ver­rat­tu­na Fer­ra­ri F8 Tri­bu­ton tyy­liin ovat il­ma­not­to­au­kot moot­to­rin jääh­dy­tys­tä var­ten etu­pus­ku­ris­sa ja ta­kas­poi­le­rin al­la.

Ferrari

Ah­toil­man jääh­dyt­ti­men imu­auk­ko si­joi­tet­tiin vä­lit­tö­mäs­ti si­vuik­ku­noi­den taak­se, mikä an­toi mah­dol­li­suu­den pie­nen­tää kyl­kien il­ma­not­to­auk­ko­ja.

Ko­rin pi­tem­pi ta­ka­y­li­tys vä­hen­tää imua kat­to­a­lu­eel­la ja li­sää pe­rän maa­e­fek­tiä.

Is­tui­mis­sa ja si­sä­ver­hoi­lus­sa so­vel­le­taan la­ser­rei’itet­tyä al­can­ta­raa ja mat­taa hii­li­kui­tua.

Ni­met­tö­mä­nä py­syt­te­le­vä ti­laa­ja oli sy­väl­li­ses­ti mu­ka­na au­ton suun­nit­te­lu­vai­heis­sa.

Moot­to­ri­na ole­va 3,9-lit­rai­nen V8 ke­hit­tää te­hoa 710 hv/8000 r/min ja mak­si­mi­vään­töä 770 Nm/3000 r/min.

Fer­ra­ri-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN