Hiilikuitumonokokin etuosassa sijaitsevat moottori ja vaihteisto, kun taas keskimmäisessä osassa ovat Squalon matkustajat, upouusi, yksilöllisesti määritelty sisustus sekä polttokenno.

Hiilikuitumonokokin etuosassa sijaitsevat moottori ja vaihteisto, kun taas keskimmäisessä osassa ovat Squalon matkustajat, upouusi, yksilöllisesti määritelty sisustus sekä polttokenno.

GTO Engineering

GTO Engineering Squalo: Alle 1000-kiloiseen V12-moottoriseen urheiluautoon tulee hiili­kui­tu­mo­no­kokki

Brittiläinen GTO Engineering on luomassa alle 1000 kg painoisen, kuljet­ta­ja­kes­keisen urheiluauton. Yritys paljasti 3D-mallinnuksilla ensimmäisen näkymän täysin uuteen Squalo-hiili­kui­tu­mo­no­kokkiin, joka on luotu yhteistyössä GTO Engineeringin uusimman teknisen kumppanin, DEXET Technologies’in, kanssa.

Auto Bild.Superautot

Vuo­den 2021 kol­man­nel­la vuo­si­nel­jän­nek­sel­lä al­ka­nut yh­teis­työ­kump­pa­nuus on joh­ta­nut sii­hen, et­tä joh­ta­va brit­ti­läi­nen kom­po­siit­ti­suun­nit­te­lu- ja -in­si­nöö­ri­kon­sult­ti DE­XET Tech­no­lo­gies so­vel­si vuo­si­kym­men­ten mit­tais­ta F1- ja pien­sar­ja-su­pe­rau­to­jen tuo­tan­to-osaa­mis­taan täy­sin uu­teen haas­tee­seen.

Ky­sees­sä on oma­mas­sal­taan al­le 1000-ki­loi­nen GTO En­gi­nee­ring Squ­a­lo, joka tu­lee mark­ki­noil­le 2023.

Au­to on saa­nut vai­kut­t­tei­ta Fer­ra­ri 250 GTO:sta, ja sen tek­niik­ka­na on uu­si va­paas­ti hen­git­tä­vä 4,0-lit­rai­nen ja 460-he­vos­voi­mai­nen V12, joka – toi­sin kuin esi­ku­va­moot­to­rin 176 kg – pai­naa vain 165 ki­loa.

Nel­jäl­lä ylä­puo­li­sel­la nok­ka-ak­se­lil­la va­rus­te­tun moot­to­rin pu­nai­nen alue al­kaa 10 000 r/min koh­dal­la, jo­ten kone kie­kai­see mel­koi­ses­ti..

Ma­nu­aa­li­vaih­teis­tyo on läh­tö­koh­tai­ses­ti 5-por­tai­nen, mut­ta saa­ta­vil­la on myös 6-por­tai­nen.

Mal­lin hii­li­kui­tu­mo­no­kok­ki si­säl­tää tek­niik­kaa, jol­lais­ta on tois­tai­sek­si näh­ty yk­si­no­maan har­vi­nai­sim­mis­sa hy­pe­rau­tois­sa.

GTO Engineering

GTO Engineering

Mo­no­kok­ki on suun­ni­tel­tu val­mis­tet­ta­vak­si kol­mes­sa osas­sa, en­si­luok­kai­sen saa­vu­tet­ta­vuu­den sekä huol­to­toi­mien var­mis­ta­mi­sek­si.

Hii­li­kui­tu­mo­no­ko­kin etuo­sas­sa si­jait­se­vat moot­to­ri ja vaih­teis­to, kun taas kes­kim­mäi­ses­sä osas­sa ovat Squ­a­lon mat­kus­ta­jat, upou­u­si, yk­si­löl­li­ses­ti mää­ri­tel­ty si­sus­tus sekä polt­to­ken­no.

GTO En­gi­neer­ting Squ­a­los­sa on ta­saus­pyö­räs­töl­lä va­rus­tet­tu taka-ak­se­lis­to. Kol­me alus­ta­o­si­o­ta on pul­tat­tu yh­teen jäy­kän ra­ken­teen muo­dos­ta­mi­sek­si, ja ko­ko­nai­suus vä­lit­tää kul­jet­ta­jal­le mah­dol­li­sim­man ihan­teel­li­sen ajo­pa­laut­teen.

GTO En­gi­nee­ring -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja

Auto Bild.Uutiset

Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja

Auto Bild.Uutiset

Routavauriokausi on täällä: Estä rengasvaurio asiantuntijan vinkeillä

Auto Bild.Artikkelit

Routavauriokausi on täällä: Estä rengasvaurio asiantuntijan vinkeillä

Auto Bild.Artikkelit
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota

Ensire­kis­te­röi­tyjen henkilöautojen keskihintojen nousu on pysähtynyt - helmikuun ensire­kis­te­röin­ti­määrä matalalla tasolla

Auto Bild.Uutiset
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota

Ensire­kis­te­röi­tyjen henkilöautojen keskihintojen nousu on pysähtynyt - helmikuun ensire­kis­te­röin­ti­määrä matalalla tasolla

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU