Lotus Elise 250 Special Edition: Nopea 50-vuotisjuhlamalli

Lotusin 50-vuotis­juh­la­mallin avulla kunnioitetaan Hethelin tehtaan perustamista vuonna 1966.

Auto Bild.Uutiset
Keskimoottorisen ja luonnollisesti takavetoisen Elisen 1,8-litraisessa nelisylinterissä kahdella yläpuolisella nokka-akselilla toteutetussa moottorissa sovelletaan mekaanista Magnuson R900 -ahdinta, johon liittyy Eatonin TVSTM-teknologiaa.

Keskimoottorisen ja luonnollisesti takavetoisen Elisen 1,8-litraisessa nelisylinterissä kahdella yläpuolisella nokka-akselilla toteutetussa moottorissa sovelletaan mekaanista Magnuson R900 -ahdinta, johon liittyy Eatonin TVSTM-teknologiaa.

Versiossa käytetään Eibachin jousia ja Bilsteinin kaasuiskunvaimentimia. Jarruissa on edessä AP-Racingin kaksimäntäiset ja takana yksimäntäiset jarrusatulat. Kuljettaja voi säätää ajovakautuksen tason haluamansa laiseksi.

Versiossa käytetään Eibachin jousia ja Bilsteinin kaasuiskunvaimentimia. Jarruissa on edessä AP-Racingin kaksimäntäiset ja takana yksimäntäiset jarrusatulat. Kuljettaja voi säätää ajovakautuksen tason haluamansa laiseksi.

Taotut vanteet ovat erityiskevyet 16- tai 17-tuumaiset. Yokohama AO48 LTS -renkaat ovat keulalla kokoa 195/50 ZR 16 ja taka-akselilla 225/45 ZR 17.

Taotut vanteet ovat erityiskevyet 16- tai 17-tuumaiset. Yokohama AO48 LTS -renkaat ovat keulalla kokoa 195/50 ZR 16 ja taka-akselilla 225/45 ZR 17.

Te­hoa Lo­tus Eli­sen juh­la­mal­lin 16-vent­tii­li­nen tar­jo­aa 243 hv (181 kW)/7200 r/min ja sen suu­rim­mak­si vään­tö­mo­men­tik­si il­moi­te­taan 250 Nm kier­ro­sa­lu­eel­la 3500–5500 r/min.

Erit­täin ke­vyt Eli­se-ver­sio kiih­tyy nol­las­ta sa­taan vain 4,3 se­kun­nis­sa ja saa­vut­taa 248 km/h huip­pu­no­peu­den. Kes­ki­ku­lu­tus ei ole ur­hei­lu­au­tos­sa mer­ki­tyk­sel­li­nen, mut­ta se aset­tuu 7,5 lit­raan sa­dal­la.

Kuu­si­por­tai­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to on ti­he­ä­vä­lit­tei­nen. Mal­lis­sa on myös elekt­ro­ni­nen ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko.

Näyt­tä­vyyt­tä ja toi­mi­vuut­ta ra­dal­le an­ta­vat myös esi­mer­kik­si ho­pe­an vä­ri­nen ta­ka­dif­fuu­so­ri sekä hii­li­kui­tui­set nah­ka­ver­hoil­lut is­tui­met.

 

 

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Viisi vinkkiä, joiden avulla renkaiden ostaminen verkosta on helppoa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset

Autoala uskoo kasvuun – toimia tarvitaan Suomessa ja EU:ssa

Auto Bild.Uutiset
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot
Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Summit-varustelussa on lediajovalot projektiotekniikalla ja kääntymisvaloin toteutetut ledisumuvalot.

Juha Peltonen

Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN