Lotus Exige Race 380: Puhdas ratakilpuri

Lotus Exige Sport 380 puhdas rataversio kykenee Hethelin testiradalla 1,5 sekuntia nopeampiin kierrosaikoihin kuin Exige Cup R.

Auto Bild.Uutiset

Oma­mas­sal­taan vain 998-ki­loi­nen Lo­tus Exi­ge Race 380 kiih­tyy nol­las­ta sa­taan vain 3,2 se­kun­nis­sa. Lo­tus Cup -sar­jaan ke­hi­te­tyn ver­si­on 1,5-lit­rai­nen, me­kaa­ni­ses­ti ah­det­tu 375 hv/6700 r/min te­hoi­nen V6-moot­to­ri an­taa 410 Nm suu­rim­man vään­tö­mo­men­tin 5000 kier­rok­sel­la.

Lo­tu­sis­sa on moot­to­ri­öl­jyn jääh­dy­tin ja ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko. Vaih­teis­to­na toi­mi­vaa 6-por­tais­ta Xtrac-sek­ven­ti­aa­li­vaih­teis­toa ope­roi­daan hii­li­kui­tui­sis­ta oh­jaus­pyö­rän sii­vek­keis­tä.

Ti­taa­nis­ta val­mis­tet­tu pa­ko­put­kis­to sääs­tää pai­nos­sa kym­me­nen ki­loa. Ren­kai­na ovat Mic­he­lin Pi­lot Sport Cup 2 (edes­sä 215/45 ZR 17 ja taka-ak­se­lil­la 265/35 ZR 18). Au­tos­sa on in­teg­roi­tu tur­va­ke­hik­ko, ke­vey­et FIA:n hy­väk­sy­mät hii­li­kui­tui­set pul­kat sekä kuu­den pis­teen tur­va­vyöt. Si­vu­la­sit ovat ul­tar­ke­vyt­tä hii­li­kar­bo­naat­tia.

Is­kun­vai­men­ti­met ovat Öh­lin­sin val­mis­teet ja jar­rui­hin liit­ty­vät AP Ra­cin­gin ta­o­tut ne­li­män­täi­set jar­ru­sa­tu­lat sekä kak­si­o­sai­set jar­ru­le­vyt. Ta­ko­van­teet ovat eri­kois­ke­vy­et.

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata

Auto Bild.Uutiset

Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata

Auto Bild.Uutiset

Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla

Auto Bild.Uutiset

Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla

Auto Bild.Uutiset

Uusi kiinalainen sähköautomerkki Suomen markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Uusi kiinalainen sähköautomerkki Suomen markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN