Mercedes-Benzin Vision EQXX -sähköautolla ajettiin yhdellä latauksella peräti 1 202 kilometrin matkan Saksan Stuttgartista Ison-Britannian Silverstoneen – ja sen lisäksi vielä 11 kierrosta legendaarisella moottoriradalla – yhdellä ainoalla latauksella.

Mercedes-Benzin Vision EQXX -sähköautolla ajettiin yhdellä latauksella peräti 1 202 kilometrin matkan Saksan Stuttgartista Ison-Britannian Silverstoneen – ja sen lisäksi vielä 11 kierrosta legendaarisella moottoriradalla – yhdellä ainoalla latauksella.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX: 1202 kilometriä yhdellä latauksella

Mercedes-Benz EQXX:llä selvitettiin ajomatka Stuttgartista Silverstoneen ynnä ratakierrokset päälle vain 8,3 kWh:n keski­ku­lu­tuk­sella.

Auto Bild.Uutiset

Mer­ce­des-Ben­zin Vi­si­on EQXX -säh­kö­au­tol­la ajet­tiin yh­del­lä la­tauk­sel­la pe­rä­ti 1 202 ki­lo­met­rin mat­kan Sak­san Stut­t­gar­tis­ta Ison-Bri­tan­ni­an Sil­vers­to­neen – ja sen li­säk­si vie­lä 11 kier­ros­ta le­gen­daa­ri­sel­la moot­to­ri­ra­dal­la – yh­del­lä ai­no­al­la la­tauk­sel­la.

Koko mat­kan kes­ki­no­peus oli 83 km/h ja huip­pu­no­peus ra­dal­la oli 140 km/h.

Säh­kön kes­ki­ku­lu­tus oli ai­no­as­taan 8,3 kWh/100 km.

Omat ai­em­mat en­nä­tyk­set mur­ret­tiin

Mer­ce­des-Benz Vi­si­on EQXX rik­koi tä­ten oman, ke­vääl­lä aje­tun en­sim­mäi­sen mat­ka- ja ku­lu­tu­sen­nä­tyk­sen­sä, jot­ka syn­tyi­vät Stut­t­gar­tin ja Rans­kan Cas­sis’n vä­lil­lä.

Tuol­la mat­kal­la säh­köä ku­lui kes­ki­mää­rin 8,7 kWh/100 km. Kon­sep­ti­mal­lin il­man­vas­tus­ker­toi­men Cd-ar­vo on ai­no­as­taan 0.17 ja au­ton tyh­jä­pai­no on 1 755 ki­loa.

Sil­vers­to­neen suun­tau­tu­neen mat­kan ai­ka­na ul­koil­man läm­pö­ti­la nou­si jopa 30 as­tee­seen, ja lii­ken­ne oli ruuh­kau­tu­nut sekä rei­tin al­ku- et­tä lop­pu­pääs­sä.

Au­ton mo­ni­toi­mi­nen läm­pö­pump­pu ja erit­täin te­ho­kas läm­mön­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mä pi­ti­vät mat­kus­ta­mon läm­pö­ti­lan so­pi­va­na kai­kis­sa olois­sa.

Il­mas­toin­ti­jär­jes­tel­mä toi­mi vain noin 8 tun­nin ajan, vaik­ka ko­ko­nai­sa­jo­ai­ka oli 14 tun­tia 30 mi­nuut­tia.

Ra­ta­kier­rok­set Sil­vers­to­nes­sa ajoi hol­lan­ti­lai­nen Nyck de Vries, joka kuu­luu Mer­ce­des-EQ For­mu­la E -sar­jan kul­jet­ta­ja­tii­miin.

Mer­ce­des-Benz -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN