Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz GLC

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz yhä Suomessa saksalaisten premium-merkkien kärki

Päättynyt vuosi 2024 oli haastavasta markki­na­ti­lan­teesta huolimatta Mercedes-Benzille Suomessa johdonmukainen jatkumo edellisten vuosien menestykselle. Mercedes-Benz säilytti asemansa saksalaisten premium-merkkien rekis­te­röin­ti­ti­las­tojen kärjessä, ja henkilö- ja pakettiautojen rekisteröintejä kertyi yhteensä 5012 kappaletta.

Auto Bild.Artikkelit

Uu­sia hen­ki­lö­au­to­ja re­kis­te­röi­tiin 3876 kap­pa­let­ta, joka toi mer­kil­le 5,3 pro­sen­tin mark­ki­na­o­suu­den. Tämä tu­los on ko­ko­nais­mark­ki­nan ke­hi­tyk­sen mu­kai­nen. Suo­si­tuim­pia mal­li­sar­jo­ja oli­vat GLC, E ja EQA. Täys­säh­kö­au­tois­ta eni­ten re­kis­te­röi­tiin mal­le­ja EQA, EQE ja EQB, kun taas la­taus­hyb­ri­dien kär­jes­sä oli­vat GLC, E ja CLA. Mer­kit­tä­vä­nä osoi­tuk­se­na säh­köis­ty­mi­sen ete­ne­mi­ses­tä näh­tiin en­sim­mäis­ten täys­säh­köis­ten G-sar­jan ja EQS Ma­y­bach -mal­lien re­kis­te­röin­ti vuon­na 2024.

Al­ka­nut vuo­si tu­lee ole­maan Mer­ce­des-Ben­zil­le var­sin mer­kit­tä­vä. Ke­vääl­lä esi­tel­lään uu­si täys­säh­köi­nen CLA, joka pe­rus­tuu täy­sin uu­teen mo­du­laa­ri­seen CLA-pe­rus­ra­ken­tee­seen. Uu­tuus tuo mu­ka­naan Mer­ce­des-Benz Ope­ra­ti­on Sys­tem (MBOS) -käyt­tö­jär­jes­tel­män ja 800 vol­tin elekt­ro­niik­ka­jär­jes­tel­män, joka ta­kaa kor­ke­an la­taus­te­hon. Sama tek­no­lo­gia toi­mii pe­rus­ta­na kol­mel­le muul­le uu­tuu­del­le, jot­ka tuo­daan mark­ki­noil­le no­pe­al­la ai­ka­tau­lul­la.

Pa­ket­ti­au­tois­sa kil­pai­lu­ky­kyä edel­leen mer­kit­tä­väs­ti nos­ta­vat tek­ni­sen loi­kan tu­lee ot­ta­maan uu­si täys­säh­köi­nen eSp­rin­ter. Sen WLTP-toi­min­ta­mat­kak­si en­nak­koon il­moi­te­taan akus­tos­ta ja ko­ri­mal­lis­ta riip­pu­en yli 400 ki­lo­met­riä yh­del­lä la­tauk­sel­la.

Täys­säh­köi­sen smart-mal­lis­ton asi­a­kas­luo­vu­tuk­set al­koi­vat tou­ko­kuus­sa 2024. Run­saan puo­len vuo­den myyn­nin ai­ka­na smart-au­to­ja re­kis­te­röi­tiin yh­teen­sä 173 kap­pa­let­ta. Mal­lis­ton suo­si­tuim­mak­si nou­si #3-mal­li, joka ke­rä­si kak­si kol­ma­so­saa kai­kis­ta re­kis­te­röin­neis­tä. Va­rus­te­ta­sol­la suo­si­tuin oli ne­li­ve­toi­nen Pul­se. Myyn­ti kiih­tyi vuo­den lo­pus­sa, ja uu­teen vuo­teen läh­de­tään vah­van ti­laus­kan­nan tu­ke­ma­na. Vuo­del­le 2025 odo­te­taan mer­kit­tä­vää kas­vua smar­tin myyn­nis­sä. Ke­vääl­lä mark­ki­noil­le tuo­daan täy­sin uu­si ja ti­la­vam­pi #5-mal­li, joka on tes­tat­tu myös Suo­men tal­vi­o­lo­suh­teis­sa ja jol­la on kes­kei­nen roo­li smar­tin tu­le­vaid­suu­des­sa.

Au­to­Bild ja Mer­ce­des

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Vesa Kalske ja Tiina Märijärvi

Vesa Kalske ja Tiina Märijärvi

Työsuhdeautot sähköistyvät vauhdilla

Auto Bild.Uutiset
Vesa Kalske ja Tiina Märijärvi

Vesa Kalske ja Tiina Märijärvi

Työsuhdeautot sähköistyvät vauhdilla

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN