Tällaista autoa ei kannattaisi missata.

Tällaista autoa ei kannattaisi missata.

Mechatronik GmbH

Missasitko tämän 1987 Mercedes-Benz 230 E:n? Pakasta vedetyn yksilön matkamittarissa oli vasta 995 kilometriä!

Tässä jutussa esiintyvää 1987-mallista Mercedes-Benz 230 E -yksilöä säilytettiin lämpimässä tallissa 33 vuotta – ja nyt se on uudella omistajallaan.

Auto Bild.Klassikot

Sak­san Stut­t­gar­tin lä­hel­lä si­jait­se­vas­sa Plei­dels­hei­mis­sa toi­mi­va Mer­ce­des-asi­an­tun­ti­ja­y­ri­tys myi äs­ket­täin ai­nut­laa­tui­sen W 124 -su­ku­pol­ven edus­ta­jan, jon­ka mat­ka­mit­ta­ris­sa oli myyn­ti­het­kel­lä vain us­ko­mat­to­mat 995 km.

Ku­vas­sa esiin­ty­vä W 124 toi­mi­tet­tiin (muu­ten, it­se asi­as­sa Mer­ce­des-Benz an­toi E-sar­jan mal­li­ni­men vas­ta vuo­den 1993 puo­li­vä­lis­sä) 27. tou­ko­kuu­ta 1987 Mer­ce­des-Benz -pii­ri­myyn­ti­liik­kee­seen Braunsch­wei­gis­sa, jos­sa sitä käy­tet­tiin näyt­te­ly­au­to­na.

Kiin­nos­tus mel­ko niu­kas­ti va­rus­tel­tua W 124 -yk­si­löä koh­taan oli vä­häi­nen, kos­ka­pa noin vuo­den ku­lut­tua au­to pää­tet­tiin pis­tää ”koi­pus­siin”.

W 124 myy­tiin hie­man al­le 50 000 eu­rol­la

Säi­ly­ty­sai­ka ve­näh­ti 33 vuo­dek­si, min­kä ajan Mer­ce­des-Benz sei­soi tur­val­li­ses­ti kui­vis­sa ja läm­pi­mis­sä ti­lois­sa, mut­ta myös­kin käyt­tä­mät­tö­mä­nä. Jäl­leen­myy­jä löy­si au­ton säi­ly­tyk­ses­tä uu­del­leen vas­ta maa­lis­kuus­sa 2021, ja au­toa tar­jot­tiin myyn­tiin.

1987-mallisen Mercedes-Benz 230 E:n sisätilat ovat uuden veroisessa kunnossa.

1987-mallisen Mercedes-Benz 230 E:n sisätilat ovat uuden veroisessa kunnossa.

Mechatronik GmbH

Tä­nään ma­nu­aa­li­vaih­tei­nen, 132-he­vos­voi­mai­sel­la moot­to­ril­la va­rus­tet­tu 230 E on par­haas­sa mah­dol­li­ses­sa kun­nos­sa. Ho­pei­nen Ast­ral Sil­ver -maa­li­pin­ta on kuin uu­si, muo­vi­pus­ku­rit ei­vät ole haa­lis­tu­neet ja har­maa kan­gas­si­sus­tus on käy­tän­nös­sä teh­taan jäl­jil­tä.

Li­sä­va­rus­tei­ta au­tos­sa ei juu­ri ole. Ve­to­kou­kun, ABS-jar­ru­jen, säh­köi­sen kat­to­luu­kun, au­to­maat­ti­sen ra­di­oan­ten­nin ja MB Au­dio 30 -ra­di­on li­säk­si au­tos­sa ei juu­ri mui­ta li­sä­va­rus­tei­ta ole.

Te­o­reet­ti­ses­ti W 124 oli­si val­mis otet­ta­vak­si käyt­töön vä­lit­tö­mäs­ti, kos­ka Mec­hat­ro­nik on lä­pi­käy­nyt au­ton ja kat­sas­ta­nut sen.

Toi­saal­ta tämä ai­nut­laa­tui­nen 230 E on eh­dot­to­mas­ti lii­an hie­no ar­ki­a­joon. To­sin yk­si­lö on jo myy­ty Sak­san-hin­taan 49 500 eu­roa. Joku nap­pa­si sen var­maan­kin sa­man tien, kos­ka vas­taa­van­lai­sia ei löy­dy häi­ri­ök­si as­ti, ei­kä ver­tai­lu­hin­taa kan­na­ta spe­ku­loi­da.

Au­to Bild Jan Göt­ze / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ylellinen latolöytö Mäntsälästä – Mercedes-Benz 300 SEL vm. 1968

Auto Bild.Uutiset

Ylellinen latolöytö Mäntsälästä – Mercedes-Benz 300 SEL vm. 1968

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN