Kuvassa näkyvän Isuzu Piazzan tai toisilla markkina-alueilla Impulsen uuteen sukupolveen sai 1990-luvulla etu- tai nelivedon.

Kuvassa näkyvän Isuzu Piazzan tai toisilla markkina-alueilla Impulsen uuteen sukupolveen sai 1990-luvulla etu- tai nelivedon.

Mitä ihmettä: Unohdettu automalli löytyi Suomesta

Tällaista automallia ei tule ihan joka päivä vastaan Suomen teillä, mutta ainakin yksi kappale löytyy Suomesta.

Auto Bild.Uutiset

Ai­van oi­kein. Isu­zu tun­net­tiin 1960-lu­vul­la en­nen muu­ta Bel­lett-se­da­nis­ta, jol­la me­nes­tyt­tiin hy­vin myös ral­li­po­luil­la. Hä­mä­räm­mäk­si mo­nel­le jäi hie­non nä­köi­nen uu­dem­pi se­dan ni­mel­tä  Flo­ri­an.

1980-lu­vun alus­sa Suo­meen tuli Isu­zul­ta ne­li­ve­toi­sia pick-upe­ja. Har­vem­pi eh­kä muis­taa, et­tä Suo­meen tuli myös ta­ka­ve­toi­sia Isu­zu-pa­ket­ti­au­to­ja.

Ny­kyi­sin Isu­zu tun­ne­taan Suo­mes­sa ni­men omaan jä­me­ris­tä ne­li­ve­toi­sis­ta pick-upeis­taan.

Ku­vas­sa nä­ky­vän Isu­zu Pi­az­zan tai toi­sil­la mark­ki­na-alu­eil­la Im­pul­sen uu­teen su­ku­pol­veen sai 1990-lu­vul­la etu- tai ne­li­ve­don.

Al­ku­pe­räi­sen su­ku­pol­ven muo­toi­lu ita­li­a­lai­nen ko­ri­rää­tä­li Giu­gi­a­ro, ei­kä uu­dem­pi kori kaik­kien mie­les­tä näyt­tä­nyt yh­tä oma­lei­mai­sel­ta.

Uu­den ko­ri­mal­lin myyn­ti ei su­ju­nut Yh­dys­val­lois­sa odo­te­tus­ti, jo­ten kol­men vuo­den val­mis­tu­sa­jan jäl­keen Isu­zu lo­pet­ti hen­ki­lö­mal­lien val­mis­tuk­sen ja kes­kit­tyi avo­la­voi­hin.

Pi­az­za/Im­pul­se on mel­ko tun­te­ma­ton mal­li ja sik­si mo­nel­la ta­voin kiin­nos­ta­va ta­paus. Sen moot­to­rik­si sai kak­si 2.0-lit­rais­ta ne­lik­koa, jois­ta yh­des­sä oli yk­si ylä­puo­li­nen nok­ka-ak­se­li (SOHC) ja toi­ses­sa nii­tä oli kak­si (DOHC).

Te­ho­lu­ke­mat oli­vat vas­taa­vas­ti 120 he­vos­voi­maa tai 135 hv.

Vuon­na 1985 mal­lis­toa täy­den­net­tiin vie­lä kak­si­lit­rai­sel­la tur­bo­ne­li­kol­la, jos­ta saa­tiin te­hoa 140 he­vos­voi­maa.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.

BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.

Toni Lindström

Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta

Auto Bild.Koeajot
BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.

BYD Sealin keula on muotoiltu ärhäkän teräväksi.

Toni Lindström

Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN