Toyotan e-TNGA -alustarakenne on suunniteltu nimen omaan täyssähköiseen käyttöön.

Toyotan e-TNGA -alustarakenne on suunniteltu nimen omaan täyssähköiseen käyttöön.

Toyota: Väläyttää sähköistä tulevaisuutta

Toyota ilmoittaa näyttävänsä tulevaisuuden suuntaviivoja täyssähköisen mallin kautta lähitu­le­vai­suu­dessa. Uutuus, keskikokoinen crossover, hyödyntää uutta, erityisesti täyssähkökäyttöä varten suunniteltua e-TNGA -alustarakennetta.

Auto Bild.Uutiset

Täs­sä vai­hees­sa uu­tuus­mal­lis­ta pal­jas­te­taan ai­no­as­taan si­vu­sil­hu­et­ti ja alus­ta­ra­ken­teen ylei­se­sit­te­ly.

Tois­tai­sek­si ni­met­tö­mä­nä py­syt­te­le­väs­sä uu­tuus­mal­lis­sa hyö­dyn­ne­tään To­yo­tan uut­ta e-TNGA -alus­ta­ra­ken­net­ta. Kii­tos ne­rok­kaan suun­nit­te­lun, uu­si alus­ta­ra­ken­ne on sekä erit­täin mo­ni­käyt­töi­nen et­tä hel­pos­ti muo­kat­ta­vis­sa eri­lai­siin käyt­tö­tar­pei­siin.

Alus­ta-ark­ki­teh­tuu­rin pe­rus­piir­tee­nä on tiet­ty­jen avai­ne­le­ment­tien si­joit­te­lun kiin­nit­tä­mi­nen tiet­tyi­hin koh­tei­siin tois­ten ele­ment­tien si­joit­te­lun säi­ly­es­sä va­paa­na.

Tämä suun­nit­te­lun lä­hes­ty­mis­kul­ma sal­lii mut­kat­to­mat muu­tok­set niin ajo­neu­von pi­tuu­den, kor­keu­den, ak­se­li­vä­lin ja le­vey­den suh­teen.

Etu­ve­toi­nen, ta­ka­ve­toi­nen tai ne­li­ve­toi­nen

To­yo­tan e-TNGA -alus­ta­ra­ken­ne sal­lii niin etu-, taka- kuin ne­li­ve­toi­set rat­kai­sut. Akus­to­jen ja säh­kö­moot­to­ri(e)n ko­koa ja ka­pa­si­teet­tia voi­daan muun­nel­la ajo­neu­von tyy­pin ja käyt­töp­ro­fii­lin mu­kai­ses­ti.

Jous­ta­vuus tar­koit­taa suun­nit­te­lup­ro­ses­sin tar­vit­se­man ajan vä­hen­ty­mis­tä ja sen li­säk­si usei­ta mal­le­ja voi­daan ke­hit­tää rin­nak­kain.

En­sim­mäi­nen e-TNGA -alus­ta­ra­ken­net­ta hyö­dyn­tä­vä täys­säh­kö­mal­li on jo suun­ni­tel­tu ja sitä val­mis­tel­laan tuo­tan­to­val­miik­si. Val­mis­tus ta­pah­tuu To­yo­tan ZEV-teh­taal­la Ja­pa­nis­sa.

”To­yo­ta ot­taa lä­hi­tu­le­vai­suu­des­sa seu­raa­van as­ke­leen täys­säh­kö­mal­lis­ton esit­te­lyn suun­taan täy­sin uu­den, kes­ki­ko­koi­sen cros­so­ver-mal­lin en­nak­ko­e­sit­te­lyl­lä. e-TNGA -alus­ta­ra­ken­teen mo­ni­käyt­töi­syys sekä jous­ta­vuus mah­dol­lis­taa meil­le sel­lais­ten au­to­jen suun­nit­te­lun, jot­ka ei­vät ole vain täys­säh­kö­käyt­töi­siä, vaan myös kat­seen­kes­tä­viä ja erit­täin miel­lyt­tä­viä ajaa”, ker­too Koji To­yos­hi­ma (De­pu­ty Chief Of­fi­cer, ZEV-teh­das, To­yo­ta Mo­tor Cor­po­ra­ti­on).

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

Liiken­neym­py­rässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN