Toyotan e-TNGA -alustarakenne on suunniteltu nimen omaan täyssähköiseen käyttöön.

Toyotan e-TNGA -alustarakenne on suunniteltu nimen omaan täyssähköiseen käyttöön.

Toyota: Väläyttää sähköistä tulevaisuutta

Toyota ilmoittaa näyttävänsä tulevaisuuden suuntaviivoja täyssähköisen mallin kautta lähitu­le­vai­suu­dessa. Uutuus, keskikokoinen crossover, hyödyntää uutta, erityisesti täyssähkökäyttöä varten suunniteltua e-TNGA -alustarakennetta.

Auto Bild.Uutiset

Täs­sä vai­hees­sa uu­tuus­mal­lis­ta pal­jas­te­taan ai­no­as­taan si­vu­sil­hu­et­ti ja alus­ta­ra­ken­teen ylei­se­sit­te­ly.

Tois­tai­sek­si ni­met­tö­mä­nä py­syt­te­le­väs­sä uu­tuus­mal­lis­sa hyö­dyn­ne­tään To­yo­tan uut­ta e-TNGA -alus­ta­ra­ken­net­ta. Kii­tos ne­rok­kaan suun­nit­te­lun, uu­si alus­ta­ra­ken­ne on sekä erit­täin mo­ni­käyt­töi­nen et­tä hel­pos­ti muo­kat­ta­vis­sa eri­lai­siin käyt­tö­tar­pei­siin.

Alus­ta-ark­ki­teh­tuu­rin pe­rus­piir­tee­nä on tiet­ty­jen avai­ne­le­ment­tien si­joit­te­lun kiin­nit­tä­mi­nen tiet­tyi­hin koh­tei­siin tois­ten ele­ment­tien si­joit­te­lun säi­ly­es­sä va­paa­na.

Tämä suun­nit­te­lun lä­hes­ty­mis­kul­ma sal­lii mut­kat­to­mat muu­tok­set niin ajo­neu­von pi­tuu­den, kor­keu­den, ak­se­li­vä­lin ja le­vey­den suh­teen.

Etu­ve­toi­nen, ta­ka­ve­toi­nen tai ne­li­ve­toi­nen

To­yo­tan e-TNGA -alus­ta­ra­ken­ne sal­lii niin etu-, taka- kuin ne­li­ve­toi­set rat­kai­sut. Akus­to­jen ja säh­kö­moot­to­ri(e)n ko­koa ja ka­pa­si­teet­tia voi­daan muun­nel­la ajo­neu­von tyy­pin ja käyt­töp­ro­fii­lin mu­kai­ses­ti.

Jous­ta­vuus tar­koit­taa suun­nit­te­lup­ro­ses­sin tar­vit­se­man ajan vä­hen­ty­mis­tä ja sen li­säk­si usei­ta mal­le­ja voi­daan ke­hit­tää rin­nak­kain.

En­sim­mäi­nen e-TNGA -alus­ta­ra­ken­net­ta hyö­dyn­tä­vä täys­säh­kö­mal­li on jo suun­ni­tel­tu ja sitä val­mis­tel­laan tuo­tan­to­val­miik­si. Val­mis­tus ta­pah­tuu To­yo­tan ZEV-teh­taal­la Ja­pa­nis­sa.

”To­yo­ta ot­taa lä­hi­tu­le­vai­suu­des­sa seu­raa­van as­ke­leen täys­säh­kö­mal­lis­ton esit­te­lyn suun­taan täy­sin uu­den, kes­ki­ko­koi­sen cros­so­ver-mal­lin en­nak­ko­e­sit­te­lyl­lä. e-TNGA -alus­ta­ra­ken­teen mo­ni­käyt­töi­syys sekä jous­ta­vuus mah­dol­lis­taa meil­le sel­lais­ten au­to­jen suun­nit­te­lun, jot­ka ei­vät ole vain täys­säh­kö­käyt­töi­siä, vaan myös kat­seen­kes­tä­viä ja erit­täin miel­lyt­tä­viä ajaa”, ker­too Koji To­yos­hi­ma (De­pu­ty Chief Of­fi­cer, ZEV-teh­das, To­yo­ta Mo­tor Cor­po­ra­ti­on).

To­yo­ta-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU