MG:n uusin ilme näyttää tällaiselta.​

MG:n uusin ilme näyttää tällaiselta.​

Tuleva kiinalaisuutuus: Purisiko Suomen markkinoilla?

MG tuo vuoden 2015 ensimmäisellä vuosipuoliskolla Kiinan markkinoille uuden GTS-nimisen crossoverin. Kiinnostavan oloinen malli ilmestyy pian myös Eurooppaan.

Auto Bild.Uutiset

MG pal­jas­ti tu­le­van GTS-uu­tuus­mal­lin­sa piir­teet. Kom­pak­ti cros­so­ver pe­rus­tuu tiet­tä­väs­ti Shang­hain au­to­näyt­te­lys­sä vuon­na 2013 esi­tel­tyyn MG CS -kon­sep­ti­au­toon.

MG GTS:ään ei aloi­tus­vai­hees­sa ole lu­vas­sa mi­tään ihan vä­häis­tä moot­to­ria, sil­lä kak­si­lit­rai­nen ne­li­sy­lin­te­ri­nen tur­bo­tek­niik­ka ke­hit­tää 220 he­vos­voi­maa. Se so­pii hy­vin Kii­nan mark­ki­noil­le, joil­la ar­vos­te­taan muun mu­as­sa iso­ja moot­to­rei­ta.

Mak­si­mi­vään­töä ky­sei­sel­le ne­li­kol­le lu­va­taan kun­ni­oi­tet­ta­vat 349 Nm. Vaih­teis­to­na toi­mii kuu­si­no­peuk­si­nen kak­si­kyt­kin­to­teu­tus, toi­sin sa­no­en au­to­ma­ti­soi­tu kä­si­vaih­teis­to.

MG GTS:ssä on jois­sain ver­si­ois­sa au­to­maat­ti­ses­ti kyt­key­ty­vä ne­li­ve­to. Nor­maa­li­o­lo­suh­teis­sa ne­li­ve­to­ver­si­os­sa­kin ede­tään sil­ti ta­lou­del­li­sem­min etu­ve­dol­la. Li­säk­si mal­lis­toon tu­lee myös etu­ve­toi­sia muun­nok­sia.

MG GTS:lle lu­va­taan isol­la 220 hv tur­bo­ko­neel­la kiih­ty­vyy­dek­si 0-100 km/h asi­al­li­set noin kah­dek­san se­kun­tia.

Eu­roop­paa aja­tel­len jat­kos­sa on var­muu­del­la lu­vas­sa myös pie­nem­piä, maa­no­saam­me pa­rem­min kau­pal­li­ses­ti so­pi­via moot­to­rei­ta.

Nii­hin lu­keu­tu­vat 1,0-lit­rai­nen kol­mi­sy­lin­te­ri­nen ja 1,4- sekä 1,5-lit­rai­nen ne­lik­ko, joi­hin kaik­kiin saa myös au­to­ma­ti­soi­dun kä­si­vaih­teis­ton.

Au­to Bil­din eng­lan­ti­lai­sen si­sar­jul­kai­sun, Au­to Exp­res­sin mu­kaan Eu­roo­pan moot­to­ri­lis­tal­le tu­li­si myös 1,8-lit­rai­nen tur­bo­die­sel ja se on­kin loo­gi­sen pa­kol­li­nen va­lin­ta.

MG GTS:n en­nus­te­taan saa­pu­van Iso-Bri­tan­ni­aan jo vuo­den 2016 alus­sa. Muis­ta Eu­roo­pan mai­den mah­dol­l­sis­ta ai­ka­tau­luis­ta ei tois­tai­sek­si ole tie­toa.

Al­ku­pe­räi­sen Ro­ve­rin val­mis­tus päät­tyi tun­ne­tus­ti jo vuon­na 2006, mut­ta nyt mer­kin pa­luu on täy­des­sä vauh­dis­sa. Ny­kyi­nen kii­na­lai­o­mis­ta­ja on ot­ta­nut uu­den ja­lan­si­jan myös mer­kin van­has­sa ko­ti­maas­sa, Iso-Bri­tan­ni­as­sa. 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot

Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat

Auto Bild.Uutiset

Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN