BMW M5 Competition -mallissa tehot yltävät 460 kW / 625 hv tasolle.

BMW M5 Competition -mallissa tehot yltävät 460 kW / 625 hv tasolle.

Uwe Fischer

Uudet BMW M5 ja BMW M5 Competition: Tehoa jopa 625 hevosvoimaa!

Uusissa BMW M5 ja BMW M5 Competition -malleissa arkipäiväinen käytettävyys kohtaa urheiluauton dynaamisuuden.

Auto Bild.Uutiset

BMW M5 ja M5 Com­pe­ti­ti­on -mal­le­ja on vie­ty en­tis­tä pi­dem­mäl­le sekä si­säi­ses­ti et­tä ul­koi­ses­ti. Uu­den M5-mal­lin voi­man­läh­tee­nä on BMW M Twin­Po­wer Tur­bo -tek­no­lo­gi­aa hyö­dyn­tä­vä 4,4 lit­ran V8-moot­to­ri, jon­ka teho on 441 kW / 600 hv.

BMW M5 Com­pe­ti­ti­on -mal­lis­sa te­hot yl­tä­vät 460 kW / 625 hv ta­sol­le.

Uu­det, myös BMW M8 Gran Coupé -mal­lis­sa käy­tet­tä­vät is­kun­vai­men­ti­met ja muo­kat­tu alus­ta pa­ran­ta­vat en­ti­ses­tään BMW M5 Com­pe­ti­ti­o­nin ajet­ta­vuut­ta ja hal­lit­ta­vuut­ta ää­ri­ti­lan­teis­sa­kin, jo­ten mu­ka­van ar­ki­a­jon li­säk­si se so­pii hy­vin ra­dal­le vaa­ti­viin olo­suh­tei­siin. BMW M5 Com­pe­ti­ti­on on seit­se­män mil­li­met­riä ma­ta­lam­pi kuin BMW M5.

Au­to­jen ul­ko­nä­köä on te­rä­vöi­tet­ty en­ti­ses­tään. Päi­vi­tet­ty kro­mi­ke­hyk­si­nen jääh­dyt­ti­men sä­leik­kö si­jait­see en­tis­tä ma­ta­lam­mal­la etu­hel­mas­sa. Li­sä­maus­teen­sa jääh­dyt­ti­men sä­leik­köön tuo­vat M-merk­ki ja kak­sois­ri­vat. Etu­hel­man veis­tok­sel­li­suut­ta ko­ros­ta­vat kook­kaat il­ma­not­to­au­kot.

Alumiininen konepelti, M-merkein varustetut etusivupaneelit, virtaviivaiset M-ulkopeilit sekä kevyestä ja lujasta hiilikuituvahvisteisesta muovista (CFRP) valmistettu katto pienentävät auton painoa ja luovat näyttävän ulkoasun.

Alumiininen konepelti, M-merkein varustetut etusivupaneelit, virtaviivaiset M-ulkopeilit sekä kevyestä ja lujasta hiilikuituvahvisteisesta muovista (CFRP) valmistettu katto pienentävät auton painoa ja luovat näyttävän ulkoasun.

Kuu­si­kul­mai­seen il­ma­not­to­auk­koon on si­joi­tet­tu öl­jyn­jääh­dy­tin ja Ac­ti­ve Crui­se Cont­rol -jär­jes­tel­män tut­ka-an­tu­ri.

Au­ton uu­del­leen muo­toil­luis­sa etu­va­lois­sa on näyt­tä­vät L-kir­jai­men muo­toi­set va­lo­put­ket, jot­ka ka­pe­ne­vat jääh­dy­tin­tä koh­ti.

Va­ki­o­va­rus­te­luun kuu­lu­vat adap­tii­vi­set LED-ajo­va­lot ja li­sä­va­rus­tee­na au­toon on saa­ta­vil­la te­hok­kaat BMW La­ser­light -ajo­va­lot. LED-ta­ka­va­loi­hin on tuo­tu kol­miu­lot­tei­suut­ta ja si­ten uu­sit­tu tut­tua L-muo­toa.

Oh­jaa­mo on en­tis­tä kul­jet­ta­ja­kes­kei­sem­pi

12,3-tuu­mai­nen näyt­tö hel­pot­taa lu­kuis­ten eri toi­min­to­jen ja sää­tö­mah­dol­li­suuk­sien hal­lit­se­mis­ta. Kul­jet­ta­ja voi yh­del­lä na­pin­pai­nal­luk­sel­la va­li­ta Road- ja Sport-ajo­ti­lo­jen vä­lil­lä. Com­pe­ti­ti­on-mal­lis­sa va­lit­ta­vis­sa on myös Track-tila rata-ajoa var­ten.

Au­ton kes­ki­kon­so­lin pai­nik­keen avul­la pää­see sää­tä­mään suo­raan voi­man­siir­ron ja alus­tan ase­tuk­sia omien miel­ty­mys­ten ja ti­lan­teen mu­kai­sek­si. Kos­ke­tus­näy­tön tai iD­ri­ve-oh­jai­men avul­la myös moot­to­rin, jou­si­tuk­sen, oh­jauk­sen ja M xDrive -jär­jes­tel­män ase­tus­ten va­lit­se­mi­nen on en­tis­tä hel­pom­paa.

Au­tos­sa on va­ki­o­va­rus­tee­na M Sport -is­tui­met, M-mo­ni­toi­mi-is­tui­met ovat saa­ta­vil­la li­sä­va­rus­tee­na. Kaik­ki BMW 5 -sar­jan kul­jet­ta­jan avus­tin­jär­jes­tel­mät ja omi­nai­suu­det ovat saa­ta­vil­la myös M-mal­lei­hin.

Kuljettaja voi säätää 8-vaihteista M Steptronic -automaattivaihteistoa mieltymystensä mukaan Drivelogic-järjestelmällä.

Kuljettaja voi säätää 8-vaihteista M Steptronic -automaattivaihteistoa mieltymystensä mukaan Drivelogic-järjestelmällä.

Ke­hit­ty­nyt Dri­ving As­sis­tant Pro­fes­si­o­nal -jär­jes­tel­mä kuu­luu va­ki­o­va­rus­tei­siin, ja li­sä­va­rus­te­lis­tal­ta löy­tyy muun mu­as­sa ruuh­ka-avus­tin.

Kul­jet­ta­ja voi sää­tää 8-vaih­teis­ta M Stept­ro­nic -au­to­maat­ti­vaih­teis­toa miel­ty­mys­ten­sä mu­kaan Dri­ve­lo­gic-jär­jes­tel­mäl­lä.

Va­ki­o­na mal­leis­sa on myös M xDrive -ne­li­ve­to, jo­hon si­säl­tyy puh­taas­ti ta­ka­ve­toi­nen 2WD-tila.

Mo­lem­pien mal­lien yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on 10,6–10,5 l/100 km* ja yh­dis­te­tyt CO2-pääs­töt 242–239 g/km*.

BMW M5 Se­da­nin hin­ta on al­ka­en 183 597 eu­roa.

BMW-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja

Auto Bild.Uutiset

Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja

Auto Bild.Uutiset

Routavauriokausi on täällä: Estä rengasvaurio asiantuntijan vinkeillä

Auto Bild.Artikkelit

Routavauriokausi on täällä: Estä rengasvaurio asiantuntijan vinkeillä

Auto Bild.Artikkelit
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota

Ensire­kis­te­röi­tyjen henkilöautojen keskihintojen nousu on pysähtynyt - helmikuun ensire­kis­te­röin­ti­määrä matalalla tasolla

Auto Bild.Uutiset
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota

Ensire­kis­te­röi­tyjen henkilöautojen keskihintojen nousu on pysähtynyt - helmikuun ensire­kis­te­röin­ti­määrä matalalla tasolla

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU