Hyundain uuteen i20-malliin on tehtaalta tarjolla Bose Premium -äänentoistojärjestelmä.

Hyundain uuteen i20-malliin on tehtaalta tarjolla Bose Premium -äänentoistojärjestelmä.

Uusi Hyundai i20: Tehtaalta saatavilla Bose Premium -äänen­tois­to­jär­jes­telmä

Täysin uusi Hyundai i20 on ensimmäinen Hyundai-malli Euroopassa, jossa on saatavilla Bose Premium -äänen­tois­to­jär­jes­telmä. Hyundaiin ja Boseen insinöörit suunnittelivat ja virittivät kahdeksan kaiuttimen järjestelmän kaikille i20:n matkustajille.

Auto Bild.Uutiset

Bose on yli 40 vuo­den ajan ke­hit­tä­nyt au­to­te­ol­li­suu­den ää­ni­jär­jes­tel­miä, jot­ka tois­ta­vat mu­siik­kia mah­dol­li­sim­man täy­te­läi­ses­ti. Tätä lä­hes­ty­mis­ta­paa so­vel­le­taan nyt Hy­un­dai-au­toi­hin, ja Eu­roo­pas­sa aloi­te­taan ai­van uu­den Hy­un­dai i20:n myö­tä.

Hy­un­dai i20:n kah­dek­san kor­ke­an suo­ri­tus­ky­vyn kai­u­tin­ta yh­dis­ty­vät edis­ty­nee­seen di­gi­taa­li­seen sig­naa­lin­kä­sit­te­lyyn.

Jo­kai­nen kai­u­tin on suun­ni­tel­tu tois­ta­maan tiet­ty jouk­ko ma­ta­lia, kes­ki­a­lu­een tai kor­kei­ta taa­juuk­sia si­ten, et­tä kaik­ki kom­po­nen­tit toi­mi­vat yh­des­sä luo­maan rik­kaan ja elä­vän kuun­te­lu­ko­ke­muk­sen.

Täy­te­läi­nen bas­so­tois­to

Jo­kai­ses­sa etuo­ves­sa Su­per65-kai­u­tin – joi­ta on saa­ta­va­na vain Bo­sel­ta – tuot­taa voi­mak­kaas­ti ma­ta­lia taa­juuk­sia. Su­per65-kai­ut­ti­met tois­ta­vat ma­ta­lam­pia taa­juuk­sia voi­mak­kaam­min kuin pe­rin­tei­set 6,5 tuu­man kai­ut­ti­met. Ne yh­dis­ty­vät 5,25 tuu­man bas­so­kai­ut­ti­men kans­sa rää­tä­löi­tyyn ko­te­loon, joka on asen­net­tu Hy­un­dai i20:n va­sem­man ta­ka­o­san pa­nee­liin, tuot­ta­maan run­saat bas­sot koko mat­kus­ta­moon.

Sel­ke­än ja ta­sa­pai­noi­sen ää­nen­tois­ton tuot­taa 3,25 tuu­man kes­ki­ko­koi­nen Bose Twid­d­ler -kai­u­tin ko­je­tau­lun kes­kel­lä sekä kak­si 5,25 tuu­man laa­ja­ku­va­kai­u­tin­ta - yk­si kum­mas­sa­kin ta­ka­o­ves­sa. Kor­ke­am­mat taa­juu­det vä­li­te­tään kah­den 1 tuu­man kai­ut­ti­men kaut­ta.

Jär­jes­tel­mää oh­jaa di­gi­taa­li­nen Bose-vah­vis­tin. Li­säk­si jär­jes­tel­mä on va­rus­tet­tu dy­naa­mi­sel­la no­peu­den kom­pen­soin­ti­tek­nii­kal­la, joka tark­kai­lee ajo­neu­von no­peut­ta ja sää­tää au­to­maat­ti­ses­ti mu­siik­ki­ta­soa var­mis­ta­en yh­den­mu­kai­sem­man kuun­te­lu­ko­ke­muk­sen ja vä­hen­tä­en kul­jet­ta­jien tar­vet­ta sää­tää voi­mak­kuut­ta ma­nu­aa­li­ses­ti tien pääl­lä.

Hy­un­dai Mo­tor UK -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN