Hyundain uuteen i20-malliin on tehtaalta tarjolla Bose Premium -äänentoistojärjestelmä.

Hyundain uuteen i20-malliin on tehtaalta tarjolla Bose Premium -äänentoistojärjestelmä.

Uusi Hyundai i20: Tehtaalta saatavilla Bose Premium -äänen­tois­to­jär­jes­telmä

Täysin uusi Hyundai i20 on ensimmäinen Hyundai-malli Euroopassa, jossa on saatavilla Bose Premium -äänen­tois­to­jär­jes­telmä. Hyundaiin ja Boseen insinöörit suunnittelivat ja virittivät kahdeksan kaiuttimen järjestelmän kaikille i20:n matkustajille.

Auto Bild.Uutiset

Bose on yli 40 vuo­den ajan ke­hit­tä­nyt au­to­te­ol­li­suu­den ää­ni­jär­jes­tel­miä, jot­ka tois­ta­vat mu­siik­kia mah­dol­li­sim­man täy­te­läi­ses­ti. Tätä lä­hes­ty­mis­ta­paa so­vel­le­taan nyt Hy­un­dai-au­toi­hin, ja Eu­roo­pas­sa aloi­te­taan ai­van uu­den Hy­un­dai i20:n myö­tä.

Hy­un­dai i20:n kah­dek­san kor­ke­an suo­ri­tus­ky­vyn kai­u­tin­ta yh­dis­ty­vät edis­ty­nee­seen di­gi­taa­li­seen sig­naa­lin­kä­sit­te­lyyn.

Jo­kai­nen kai­u­tin on suun­ni­tel­tu tois­ta­maan tiet­ty jouk­ko ma­ta­lia, kes­ki­a­lu­een tai kor­kei­ta taa­juuk­sia si­ten, et­tä kaik­ki kom­po­nen­tit toi­mi­vat yh­des­sä luo­maan rik­kaan ja elä­vän kuun­te­lu­ko­ke­muk­sen.

Täy­te­läi­nen bas­so­tois­to

Jo­kai­ses­sa etuo­ves­sa Su­per65-kai­u­tin – joi­ta on saa­ta­va­na vain Bo­sel­ta – tuot­taa voi­mak­kaas­ti ma­ta­lia taa­juuk­sia. Su­per65-kai­ut­ti­met tois­ta­vat ma­ta­lam­pia taa­juuk­sia voi­mak­kaam­min kuin pe­rin­tei­set 6,5 tuu­man kai­ut­ti­met. Ne yh­dis­ty­vät 5,25 tuu­man bas­so­kai­ut­ti­men kans­sa rää­tä­löi­tyyn ko­te­loon, joka on asen­net­tu Hy­un­dai i20:n va­sem­man ta­ka­o­san pa­nee­liin, tuot­ta­maan run­saat bas­sot koko mat­kus­ta­moon.

Sel­ke­än ja ta­sa­pai­noi­sen ää­nen­tois­ton tuot­taa 3,25 tuu­man kes­ki­ko­koi­nen Bose Twid­d­ler -kai­u­tin ko­je­tau­lun kes­kel­lä sekä kak­si 5,25 tuu­man laa­ja­ku­va­kai­u­tin­ta - yk­si kum­mas­sa­kin ta­ka­o­ves­sa. Kor­ke­am­mat taa­juu­det vä­li­te­tään kah­den 1 tuu­man kai­ut­ti­men kaut­ta.

Jär­jes­tel­mää oh­jaa di­gi­taa­li­nen Bose-vah­vis­tin. Li­säk­si jär­jes­tel­mä on va­rus­tet­tu dy­naa­mi­sel­la no­peu­den kom­pen­soin­ti­tek­nii­kal­la, joka tark­kai­lee ajo­neu­von no­peut­ta ja sää­tää au­to­maat­ti­ses­ti mu­siik­ki­ta­soa var­mis­ta­en yh­den­mu­kai­sem­man kuun­te­lu­ko­ke­muk­sen ja vä­hen­tä­en kul­jet­ta­jien tar­vet­ta sää­tää voi­mak­kuut­ta ma­nu­aa­li­ses­ti tien pääl­lä.

Hy­un­dai Mo­tor UK -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN