Valmistaja on tietoinen ongelmasta: jo vuonna 2012 Saksassa järjestettiin 2005–2009 -mallisten VW Touranien takaisinkutsu maakaasusäiliön ruostumisen takia. ”Volkswagenin mukaan säiliön maalausjärjestelmää on sittemmin parannettu”, toteaa Auto Bildin toimittaja Matthias Moetsch.

Valmistaja on tietoinen ongelmasta: jo vuonna 2012 Saksassa järjestettiin 2005–2009 -mallisten VW Touranien takaisinkutsu maakaasusäiliön ruostumisen takia. ”Volkswagenin mukaan säiliön maalausjärjestelmää on sittemmin parannettu”, toteaa Auto Bildin toimittaja Matthias Moetsch.

Vaara vaanii: VW Touran -maakaasuautojen säiliöissä vakava ongelma!

Saksan Auto Bildin mukaan VW Touran EcoFuelin maakaa­su­säi­liössä esiintyy ruostu­mi­son­gelmia, jotka ovat Saksassa johtaneet ainakin kahdesti maakaasusäiliön räjähtämiseen.

Auto Bild.Uutiset

Ruos­tu­nut maa­kaa­su­säi­liö voi muo­dos­tua VW Tou­ra­nis­sa on­gel­mak­si, joka ää­rim­mäi­ses­sä ta­pauk­ses­sa saat­taa ai­heut­taa ajo­neu­von rä­jäh­tä­mi­sen. Sak­sas­sa on ta­pah­tu­nut ai­na­kin kak­si VW Tou­ran -maa­kaa­su­au­ton polt­to­ai­ne­säi­li­ön rä­jäh­dys­tä, joi­den yh­tey­des­sä au­tot tu­hou­tui­vat ja ih­mi­set sai­vat osin vai­kei­ta vam­mo­ja. Säi­liö voi ni­mit­täin rä­jäh­tää 200 ba­rin pai­neel­la.

Val­mis­ta­ja on tie­toi­nen on­gel­mas­ta, sil­lä jo vuon­na 2012 Sak­sas­sa jär­jes­tet­tiin 2005–2009 -mal­lis­ten VW Tou­ra­nien ta­kai­sin­kut­su maa­kaa­su­säi­li­ön ruos­tu­mi­sen ta­kia.

”Volks­wa­ge­nin mu­kaan maa­kaa­su­säi­li­ön maa­laus­jär­jes­tel­mää on sit­tem­min pa­ran­net­tu”, to­te­aa Au­to Bil­din toi­mit­ta­ja Mat­t­hi­as Mo­etsch. ”It­se asi­as­sa omis­ta­jat ra­por­toi­vat pal­jon nuo­rem­pien­kin Tou­ra­nien ruos­tu­neis­ta polt­to­ai­ne­säi­li­öis­tä. Li­säk­si on­gel­ma il­me­nee muis­sa VW:n Eco­Fu­el-mal­leis­sa.”

Toi­sin kuin esi­mer­kik­si Ruot­sis­sa, sak­sa­lai­set Volks­wa­gen-asi­ak­kaat ei­vät voi odot­taa il­mais­ta kor­jaus­ta. Päin­vas­toin, asi­ak­kaat jou­tu­vat osal­lis­tu­maan useil­la tu­han­sil­la eu­roil­la kor­jaus­kus­tan­nuk­siin.

Myös TÜV ja DEK­RA ovat tie­toi­sia on­gel­mis­ta, ku­ten il­me­nee si­säi­sis­tä asi­a­kir­jois­ta, ker­too Sak­san Au­to Bild. Sa­maan ai­kaan Sak­san liit­to­val­ti­on moot­to­ri­a­jo­neu­vo­toi­mis­to on ol­lut yh­tey­des­sä Volks­wa­ge­niin. Kui­ten­kaan kum­pi­kaan osa­puo­li ei ha­lua kom­men­toi­da neu­vot­te­lui­ta.

"Ruos­tei­set maa­kaa­su­säi­li­öt ovat hen­gen­vaa­ral­li­sia. VW:n suh­tau­tu­mi­nen asi­aan on skan­daa­li­mais­ta", sa­noo Mat­t­hi­as Mo­etsch. "Myös liit­to­val­ti­on moot­to­ri­a­jo­neu­vo­jen vi­ras­to vas­taa lii­an pas­sii­vi­ses­ti. Ku­lut­ta­jan­suo­ja on eri­lai­nen."

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Audi

Uusi ladattava hybridi Audi A3 Sportback TFSI e: Sähköinen toimintamatka yli kaksinkertaistui jopa 143 kilometriin - myynti alkaa Suomessa lokakuussa

Auto Bild.Uutiset
Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Suomessa Audi A3 Sportback TFSI e -malliston myynti alkaa lokakuussa 2024.

Audi

Uusi ladattava hybridi Audi A3 Sportback TFSI e: Sähköinen toimintamatka yli kaksinkertaistui jopa 143 kilometriin - myynti alkaa Suomessa lokakuussa

Auto Bild.Uutiset
McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.

McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.

McLaren Automotive

Mikä tämä superauto oikein on? Onko se nelivetoinen…? Sen tuplaturbo-V8 kiertää 9200 r/min – ja maksimi järjes­tel­mä­vääntö on 1 340 Nm!

Auto Bild.Superautot
McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.

McLaren W1:n suoritusarvot ovat melkoista tasoa: superauto kiihtyy 0-200 km/h 5,8 sekunnissa, sekä 0-300 km/h alle 12,7 sekunnissa.

McLaren Automotive

Mikä tämä superauto oikein on? Onko se nelivetoinen…? Sen tuplaturbo-V8 kiertää 9200 r/min – ja maksimi järjes­tel­mä­vääntö on 1 340 Nm!

Auto Bild.Superautot
Kia EV4 hatchback

Kia EV4 hatchback

Kia

Uusi Kia EV4 – ensimmäiset kuvat julkistettu

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 hatchback

Kia EV4 hatchback

Kia

Uusi Kia EV4 – ensimmäiset kuvat julkistettu

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN