Voisiko seitsemänpaikkainen Mazda CX-9 saapua myös Suomeen?

Voisiko seitsemänpaikkainen Mazda CX-9 saapua myös Suomeen?

Voisiko tämä näyttävä katumaasturi saapua Suomeen?

Seitse­män­paik­kainen Mazda CX-9 -katumaasturi on tulollaan ainakin Saksan markkinoille.

Auto Bild.Uutiset

Maz­dan Eu­ro­pan-pää­joh­ta­jan Jeff Gu­y­ton to­te­si Au­to Bild Suo­men brit­ti­läi­sel­le si­sar­leh­del­le Au­to Exp­res­sil­le, et­tä Maz­da CX-9:n tuot­ta­mi­nen Eu­roop­paan on ”mah­dol­li­suus”. Hän kui­ten­kin to­te­aa Eu­roo­pan mark­ki­noi­den ole­van ”to­del­la vai­ke­at”. Lau­su­ma ei sil­ti se­lä­tä CX-9:n saa­pu­mis­ta maa­no­saam­me.

Maz­da CX-9 suun­na­taan esi­mer­kik­si Kia So­ren­ton ja Land Ro­ver Dis­co­ve­ry Spor­tin kil­pai­li­jak­si.

Maz­da esit­te­li CX-9:n en­si ker­ran yh­dek­sän vuot­ta sit­ten. Nyt on vuo­ros­sa sen seu­raa­ja.

Ke­säl­lä 2016 ame­rik­ka­lai­sil­le pii­ri­myy­jil­le tu­lee myyn­tiin vas­ta ke­hi­tet­ty 2,5-lit­rai­nen Sky­ac­tic-G -tur­bo­moot­to­ri­nen CX-9.

Suu­rin­ta te­hoa saa­daan 253 he­vos­voi­maa ja ete­vin­tä vään­tö­mo­ment­tia 420 Nm. Voi­ma vä­lit­tyy tie­hen joko etu­ve­don tai va­lin­nai­sen ne­li­ve­don myö­tä. Nyt 5,07 met­rin mit­tai­nen CX-9 on niu­kas­ti edel­tä­jään­sä (5,08 m) ly­hy­em­pi. Oma­mas­sa on 90 ki­loa ai­em­paa köy­käi­sem­pi.

Keu­lail­met­tä hal­lit­se­vat koo­kas jääh­dy­tin­sä­leik­kö sekä ka­pe­at LED-ajo­va­lot. Van­teik­si saa 18- tai 20-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Si­säl­lä CX-9 tar­jo­aa ti­laa seit­se­mäl­le hen­gel­le kol­mel­la is­tuin­ri­vil­lä. Mat­kus­ta­mon muo­toi­lus­sa on pal­jol­ti sa­maa kuin CX-5:ssä. Pin­ta­ma­te­ri­aa­lit ovat laa­duk­kai­ta ja uut­ta on va­lin­nai­nen, 8-tuu­mai­nen kos­ke­tus­vä­ri­näyt­tö. Ää­nen­tois­tos­ta vas­taa Bo­sen kah­den­tois­ta kai­ut­ti­men sub­ba­ri­jär­jes­tel­mä.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN