Audi Q3 -mallin Launch Edition Business, Business Advanced ja S line -varustelutasot sisältävät samat vakiovarusteet niin etuvetoisissa kuin nelivetoisissa quattro-malleissakin. Kaikki moottoriversiot on myös varustettu aina S tronic -automaattivaihteistolla.

Audi Q3 -mallin Launch Edition Business, Business Advanced ja S line -varustelutasot sisältävät samat vakiovarusteet niin etuvetoisissa kuin nelivetoisissa quattro-malleissakin. Kaikki moottoriversiot on myös varustettu aina S tronic -automaattivaihteistolla.

Audi Q3 Launch Edition quattro -mallit saapuivat

Uusi Audi Q3 on saanut mallistoonsa myös Launch Edition 40 TFSI ja TDI quattro -mallit. Audi Q3 on tilattavissa Business, Business Advanced tai Business S line -varustelutasolla.

Auto Bild.Uutiset

Au­di Q3:n 2,0-lit­rai­nen 140 kW (190 hv) ben­sii­ni­moot­to­ri qu­at­t­ro-ne­li­ve­dol­la ja S tro­nic -au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la tuot­taa vään­töä 320 Nm. Launch Edi­ti­on TFSI 140 kW -mal­lien yh­dis­te­tyt CO2-pääs­töt ovat 197–200 g/km, polt­to­ai­neen­ku­lu­tus 8,7–8,8, l/100 km. Au­di Q3 140 kW:n TFSI-ben­sii­ni­ver­sio kiih­tyy 0–100 km/h 7,4 se­kun­nis­sa ja saa­vut­taa huip­pu­no­peu­den 220 km/h.

Au­di Q3:n 2,0-lit­rai­nen 140 kW:n (190 hv) die­sel­moot­to­ri qu­at­t­ro-ne­li­ve­dol­la ja S tro­nic -au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la puo­les­taan tuot­taa vään­töä 400 Nm/1750–3250 r/min.

Launch Edi­ti­on TDI 140 kW -mal­l­lien yh­dis­te­tyt CO2-pääs­töt ovat 184–185 g/km, polt­to­ai­neen­ku­lu­tus 7,0–7,1, l/100 km. Au­di Q3 140 kW:n TDI-die­sel­ver­sio kiih­tyy 0–100 km/h 8,0 se­kun­nis­sa ja saa­vut­taa huip­pu­no­peu­den 221 km/h.

Va­ki­o­va­rus­tei­ta ovat mm. LED-tyyp­pi­set ajo- ja ta­ka­va­lot, va­ki­o­no­peu­den­sää­din, akus­ti­nen py­sä­köin­ti­jär­jes­tel­mä taak­se, ta­ka­luu­kun säh­kö­toi­mi­nen avaus- ja sul­ku­toi­min­to, MMI ra­dio plus -jär­jes­tel­mä 8,8 tuu­man kos­ke­tus­näy­töl­lä sekä usei­ta kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä ku­ten Au­di Side As­sist -kais­tan­vaih­to­a­vus­tin.

Bu­si­ness Ad­van­ced ja S line -va­rus­te­lu­ta­so tuo­vat li­säk­si mu­ka­naan ul­ko­nä­köön ja si­sä­ti­loi­hin vai­kut­ta­via ele­ment­te­jä ku­ten kont­ras­tin­vä­ri­set pyö­rän­kaa­ret (sekä hel­mat et­tä pus­ku­rit), ur­hei­luis­tui­met ja etuo­vien kyn­nys­lis­tat alu­mii­nia.  

Li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vil­la ovat esi­mer­kik­si adap­tii­vi­nen va­ki­o­no­peu­den­sää­din, vir­tu­aa­li­mit­ta­ris­to (10,25” tai 12,3”), MMI Na­vi­goin­ti Plus -jär­jes­tel­mä, Mat­rix LED -ajo­va­lot dy­naa­mi­sin vil­kuin, säh­köi­ses­ti sää­det­tä­vä is­kun­vai­men­nus, Bang & Oluf­sen Pre­mium 3D Sound Sys­tem, pa­no­raa­ma-la­si­kat­to, sei­son­ta­läm­mi­tys ja -tuu­le­tus sekä ve­to­kouk­ku.

Saa­ta­vil­la on myös kol­me kat­ta­vaa li­sä­va­rus­te­pa­ket­tia; Q3 As­sist-, Com­fort- ja Kom­mu­ni­kaa­ti­o­pa­ket­ti.

Au­di Q3:lle vii­si täh­teä Eu­ro NCAP -tes­tis­sä

Uu­si Au­di Q3 tar­jo­aa eri­no­mais­ta tur­val­li­suut­ta. Au­din uu­si kom­pak­ti SUV sai vii­si täh­teä yh­des­sä Eu­roo­pan tär­keim­mis­tä au­to­jen tur­val­li­suut­ta mit­taa­vis­sa tes­teis­sä, Eu­ro NCAP:is­sa.

Saa­dak­seen kor­keim­man vii­den täh­den luo­ki­tuk­sen, au­ton on saa­ta­va kor­ke­at pis­teet kai­kis­sa ar­vos­te­luo­si­ois­sa. Uu­si Au­di Q3 sel­viy­tyi tes­tis­tä eri­no­mai­sin ar­vo­sa­noin – niin ai­kuis- ja lap­si­mat­kus­ta­jien tur­val­li­suu­des­sa kuin ja­lan­kul­ki­ja- ja pol­ku­pyö­rä­tur­val­li­suu­des­sa et­tä kul­jet­ta­jaa avus­ta­vis­sa jär­jes­tel­mis­sä.

Kul­jet­ta­jaa ak­tii­vi­ses­ti tu­ke­vat jär­jes­tel­mät – jot­ka si­säl­tä­vät au­to­maat­ti­sen hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­män – on si­säl­ly­tet­ty ylei­siin NCAP-ar­vi­oin­tei­hin, pai­no­ar­vol­taan 40 % ai­kuis­mat­kus­ta­ja­tur­val­li­suu­teen, 20 % ja­lan­kul­ki­ja- ja pol­ku­pyö­räi­li­jä­tur­val­li­suu­teen ja 20 % tur­val­li­suu­sa­vus­ti­miin.

Kaik­ki nämä tek­no­lo­gi­at ovat mu­ka­na uu­des­sa Au­di Q3:ssa. Au­din tur­val­li­suus­jär­jes­tel­mät Au­di Pre sen­se ba­sic ja Au­di Pre sen­se city ovat va­ki­o­va­rus­tei­ta. Jäl­kim­mäi­nen näis­tä va­roit­taa kul­jet­ta­jaa vi­su­aa­li­ses­ti, ää­nel­lä sekä hap­ti­ses­ti, sil­loin kun vaa­ra­ti­lan­ne uh­kaa ja­lan­kul­ki­jaa, pyö­räi­li­jää tai mui­ta ajo­neu­vo­ja.

Jär­jes­tel­mä jopa aloit­taa hä­tä­jar­ru­tuk­sen au­to­maat­ti­ses­ti, mi­kä­li tar­peel­lis­ta. Va­ki­o­va­rus­tei­nen Au­di side as­sist -kais­tan­vaih­to­a­vus­tin puo­les­taan va­roit­taa vaa­ra­ti­lan­teis­ta kais­taa vaih­det­ta­es­sa.

Au­di Q3 sai huip­pu­ar­vo­sa­nat myös mat­kus­ta­ja­tur­val­li­suu­des­sa. Kom­po­nen­tit, jot­ka on teh­ty kuu­ma­muo­ka­tus­ta te­räk­ses­tä, muo­dos­ta­vat au­ton mat­kus­ta­jia suo­jaa­van run­gon pe­rus­tan.

Näi­tä kom­po­nent­te­ja on käy­tet­ty mm. kes­ki­tun­ne­lis­sa, A- ja B-pi­la­reis­sa ja kat­to­ke­hi­kos­sa. Näi­den ke­vyi­den mut­ta erit­täin kes­tä­vien kuu­ma­muo­kat­tu­jen kom­po­nent­tien osuus on 26 % run­gon pai­nos­ta. Tämä kom­bi­naa­tio on tör­mäys­tur­val­li­suu­den ja ko­rin jäyk­kyy­den pe­rus­ta. 

Au­di Q3 Launch Edi­ti­on 40 TFSI 140 kW qu­at­t­ro S tro­nic -mal­lin hin­nat al­ka­vat Bu­si­ness-va­rus­te­lu­ta­sol­la 51 997 eu­ros­ta ja Launch Edi­ti­on 40 TDI 140 kW qu­at­t­ro S tro­nic -mal­lin puo­les­taan 49 996 eu­ros­ta.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot
Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Erityisen hienon näköinen khaki-koriväri sekä koriin tyylikkäästi sulautuvat linjat herättävät huomiota urheilullisuudellaan.

Juha Peltonen

Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa

Auto Bild.Koeajot

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

Lähes puolet suomalaisista huolissaan kotiseutunsa liikenteestä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU