Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Konepellissä ”kulmakarvoina” olevat huomiovalot kruunaavat täyssähköisen Fiat 500e:n hauskan ulkonäön.

Konepellissä ”kulmakarvoina” olevat huomiovalot kruunaavat täyssähköisen Fiat 500e:n hauskan ulkonäön.

Juha Peltonen

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Fiat tarjoaa massasta erottuvaa sähköautoa etsivälle vahvan vaihtoehdon pienen 500-mallin muodossa.

Auto Bild.Koeajot
9.4.2023

Fi­a­tin mal­li­ni­mi­po­li­tiik­ka häm­mäs­tyt­tää, sil­lä tar­jol­la on sekä 500-mal­le­ja et­tä ”Uu­si 500” -mal­le­ja.

Kyse on kyl­lä eri mal­leis­ta, mut­ta kos­ka ”Uu­si 500” on täys­säh­kö­au­to, is­ke­väm­pi mal­li­ni­mi oli­si ol­lut joil­la­kin mark­ki­noil­la – ja myös täs­sä ju­tus­sa – käy­tet­tä­vä 500e.

Fi­a­tin lo­goa on tur­ha et­siä säh­kö-500:n keu­las­ta, mut­ta au­ton käyt­tö­voi­ma nä­kyy ta­ka­luu­kun lo­gos­sa tyy­li­tel­ty­nä e-kir­jai­me­na.

Täysin uuden 500:n saa kovalla katolla 3- ja 3+1-ovisena sekä kangaskattoisena Cabriona. Tarjolla on myös yksi mattaväri.

Täysin uuden 500:n saa kovalla katolla 3- ja 3+1-ovisena sekä kangaskattoisena Cabriona. Tarjolla on myös yksi mattaväri.

Juha Peltonen

Hyväntuulisen näköinen Fiat 500e on tilavampi kuin mitä auton pituus antaa olettaa.

Hyväntuulisen näköinen Fiat 500e on tilavampi kuin mitä auton pituus antaa olettaa.

Juha Peltonen

Van­hem­paan Fiat 500:een näh­den 500e:ssä on hiu­kan pi­dem­pi ak­se­li­vä­li, ja säh­kö­au­to on myös muu­ta­man sen­tin polt­to­moot­to­ri­mal­lia pi­dem­pi. Pyö­re­ät ajo­va­lot ovat toki edel­leen ku­vi­ois­sa.

Säh­kö­mal­lin kak­si­puo­lai­sen oh­jaus­pyö­rän myö­tä kun­ni­oi­te­taan 1957-mal­lis­ta en­sim­mäis­tä, kaap­pa­ri­o­vis­ta 500-mal­lia.

Yh­del­lä pol­ki­mel­la

Ai­van en­sim­mäi­se­nä 500-säh­kö­au­tos­sa kiin­nit­tyy huo­mio säh­kö­moot­to­ri­käy­tön tuot­ta­maan al­hai­seen me­lu­ta­soon – var­sin­kin, kun aja­tuk­sis­sa ovat sekä 1960-lu­vun 500-mal­lien 2-sy­lin­te­ris­ten pö­ri­nät et­tä 2010-lu­vun ki­re­ä­sä­vyi­set 2-sy­lin­te­ri­set ben­sii­ni­tur­bot.

Ero säh­köi­seen on hät­käh­dyt­tä­vä – mut­ta on kak­si­piip­pui­nen jut­tu, nau­tin­ko hil­jai­suu­des­ta vai on­ko käyn­ti­ää­nien luo­mas­ta 500-omi­nais­tun­nel­mas­ta ”ka­don­nut” jo­ta­kin.

Fiat 500e La Primassa on harvinaisen näyttävät vanteet.

Fiat 500e La Primassa on harvinaisen näyttävät vanteet.

Juha Peltonen

Pieni erikoisuus: sähkö-500:n sähköiset ovilukot avataan sähköpainikkeista...

Pieni erikoisuus: sähkö-500:n sähköiset ovilukot avataan sähköpainikkeista...

Juha Peltonen

...mutta ovessa on varuiksi myös perinteinen aukaisukahva.

...mutta ovessa on varuiksi myös perinteinen aukaisukahva.

Juha Peltonen

Aikoinaan ei olisi ikinä arvannut löytävänsä Mopar-logoa pikku-Fiatin sivulasista!

Aikoinaan ei olisi ikinä arvannut löytävänsä Mopar-logoa pikku-Fiatin sivulasista!

Juha Peltonen

Kojelauta on onnistunut yhdistelmä nostalgista 500-henkeä ja digiaikaa.

Kojelauta on onnistunut yhdistelmä nostalgista 500-henkeä ja digiaikaa.

Juha Peltonen

Selkeästi luettava digitaalisen mittariston muoto sopii auton tyyliin. Latauksen aikahaarukka kerrotaan selvästi, samoin lataustilan tarjoama ajomatka.

Selkeästi luettava digitaalisen mittariston muoto sopii auton tyyliin. Latauksen aikahaarukka kerrotaan selvästi, samoin lataustilan tarjoama ajomatka.

Juha Peltonen

Kiih­ty­vyy­del­tään säh­kö-500 tun­tuu käy­tän­nös­sä no­pe­am­mal­ta, kuin mitä jo si­nän­sä hy­vät suo­ri­tu­sar­vot an­ta­vat olet­taa, sil­lä lii­ken­ne­va­lois­sa täys­kiih­dy­tyk­ses­sä useim­mat jää­vät pö­ly­pil­veen. Ajo­suun­ta sekä N- ja P-asen­not kyt­ke­tään ko­je­lau­das­sa ole­vis­ta na­peis­ta.

Kes­ki­kon­so­lin rul­la­kyt­ki­men al­ta löy­ty­vät Nor­maa­li-ajo­ti­lan li­säk­si ajo­ti­lat Ran­ge ja Sher­pa. Ne mo­lem­mat mah­dol­lis­ta­vat aja­mi­sen pel­käs­tään kaa­su­pol­ki­mel­la, sil­lä te­hos­tet­tu jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to jar­rut­taa au­ton py­säh­dyk­siin as­ti, ja mä­ki­läh­tö­a­vus­tin kyt­key­tyy au­to­maat­ti­ses­ti pääl­le au­ton py­säh­dyt­tyä.

Sher­pa on eco-ajo­ti­la, joka muun mu­as­sa kyt­kee il­mas­toin­nin pois pääl­tä ja ra­joit­taa ajo­no­peu­den 80 km/h:iin.

Ko­va­sä­vyi­nen jou­si­tus te­kee Fiat 500e:stä ajol­taan py­kä­lää isom­man tun­tui­sen. Alus­ta tun­tuu va­kaal­ta maan­tie­a­jos­sa, mitä 1 395 ki­lon oma­mas­sa on omi­aan te­hos­ta­maan.

Nu­pu­ki­vel­lä ja kuop­pai­sel­la tiel­lä ly­hyt ak­se­li­vä­li ja alus­tan ko­vuus tu­le­vat kui­ten­kin sel­väs­ti esiin. La Prima -va­rus­te­ver­si­on täys­le­di­a­jo­va­lot vai­kut­ta­vat te­hok­kail­ta.

Laa­duk­kaat pin­ta­ma­te­ri­aa­lit

La Pri­man oh­jaa­mon il­ma­pii­ri on näin pie­nek­si au­tok­si pik­ku­y­lel­li­nen. Mat­kus­ta­mos­sa käy­te­tään run­saas­ti kier­rä­tys­ma­te­ri­aa­le­ja. Ovis­sa on var­sin ai­nut­laa­tui­ses­ti sekä kä­te­vät si­sä­puo­li­set säh­köi­set avaus­pai­nik­keet et­tä nii­den li­säk­si – ikään kuin li­sä­tur­va­na – me­kaa­ni­set avaus­kah­vat niil­le, jot­ka ovat tot­tu­neet pa­rem­min­kin pe­rin­tei­siin avaus­kah­voi­hin.

Help­po­lu­kui­nen di­gi­mit­ta­ris­to vai­kut­taa saa­neen teks­ti­tyk­sen si­säl­töön eväi­tä Yh­dys­val­lois­ta ei­kä Ita­li­as­ta. Sen näy­töl­tä on miel­lyt­tä­vä seu­rail­la va­raus­ti­laa pro­sent­tei­na.

10,25-tuumainen näyttö yllättää mitoillaan, koska sellaiseen ei keskimäärin ole totuttu näin kompaktissa autossa: näyttö on kuin ison luokan sedaneista!

10,25-tuumainen näyttö yllättää mitoillaan, koska sellaiseen ei keskimäärin ole totuttu näin kompaktissa autossa: näyttö on kuin ison luokan sedaneista!

Juha Peltonen

Ajosuunnan valinta tehdään nappipainikkeilla. Kaappariovinen 2-sylinterinen Fiat 500 lanseerattiin vuonna 1957 manuaalivaihteisena. Ajosuunnan vaihtopainikkeet tuovat mieleen 1950-luvun lopun monet amerikkalaiset momentinmuuntimella varustettujen siipijenkkien nappiautomaatit...

Ajosuunnan valinta tehdään nappipainikkeilla. Kaappariovinen 2-sylinterinen Fiat 500 lanseerattiin vuonna 1957 manuaalivaihteisena. Ajosuunnan vaihtopainikkeet tuovat mieleen 1950-luvun lopun monet amerikkalaiset momentinmuuntimella varustettujen siipijenkkien nappiautomaatit...

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Auton kokoon nähden mojovan mittaiset etuistuimet antavat riittävän sivuttaistuen. La Primassa on nahkaverhoilu.

Auton kokoon nähden mojovan mittaiset etuistuimet antavat riittävän sivuttaistuen. La Primassa on nahkaverhoilu.

JUha Peltonen

Takaistuin näyttää ahtaalta, mutta takana on uskomattomasti tilaa, jos edessä oleva istuin ei ole aivan takana.

Takaistuin näyttää ahtaalta, mutta takana on uskomattomasti tilaa, jos edessä oleva istuin ei ole aivan takana.

Juha Peltonen

Tavaratila on auton koon mukainen, eivätkä takanojat kaadu aivan ala-asentoon.

Tavaratila on auton koon mukainen, eivätkä takanojat kaadu aivan ala-asentoon.

Juha Peltonen

Ko­ti­la­taus su­juu juo­he­as­ti, ja täys­la­tauk­sel­la saa­tiin 263 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kan. Mit­ta­ris­to ker­too sel­väs­ti la­tauk­sen ai­ka­haa­ru­kan, ja la­tauk­sen alet­tua ai­ka tar­ken­tuu.

10,25-tuu­mai­nen näyt­tö yl­lät­tää mi­toil­laan, kos­ka sel­lai­seen ei kes­ki­mää­rin ole to­tut­tu näin kom­pak­tis­sa au­tos­sa: näyt­tö on kuin ison luo­kan se­da­neis­ta!

Kai­kis­sa 500-mal­leis­sa ei ole ra­di­o­ta, mut­ta La Pri­mas­sa on help­po­käyt­töi­nen ja ää­nen­tois­tol­taan miel­lyt­tä­vä ra­dio.

UCon­nect-mul­ti­me­dia on täy­sin uu­si. Tom­Tom-na­vi­goin­ti­lait­teen oh­jel­moin­ti su­juu hel­pos­ti, ja opas­tus on eng­lan­nin­kie­li­se­nä luon­te­van sel­ke­ää. Lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä ky­syy ra­joi­tuk­sen vaih­tu­es­sa, pu­do­te­taan­ko no­peut­ta au­to­maat­ti­ses­ti.

Mu­ka­vas­ti ti­laa

Etuis­tui­met ovat näin kom­pak­tiin au­toon odot­ta­mat­to­man kook­kaat. Ne tar­jo­a­vat koh­tuul­li­sen hy­vän si­vut­tais­tu­en, ja nii­den ko­vuu­sas­te so­pii ryh­dik­kää­nä erit­täin hy­vin myös pi­dem­mäl­le ajo­mat­kal­le. Tur­va­vöi­tä jou­du­taan kui­ten­kin hie­man ku­rot­te­le­maan.

Ta­kais­tuin ei ole lain­kaan niin ah­das kuin voi­si ou­nas­tel­la. Siir­ty­mi­nen taak­se vaa­tii pit­kä­jal­kai­sel­ta mat­kus­ta­jal­ta hie­man kär­si­väl­li­syyt­tä, mut­ta kun taak­se on pääs­syt köm­pi­mään, siel­lä on tar­kal­la etuis­tuin­ten sää­te­lyl­lä ai­kui­sel­le­kin riit­tä­väs­ti ti­laa.

Fiat 500:ssä on isom­pi ta­va­ra­ti­la, kuin mitä näin kom­pak­til­ta au­tol­ta odot­tai­si. Vaik­ka kon­tin ti­la­vuus on vain 185 lit­raa, niin ti­laa jär­jes­tyy ihan käyt­tö­kel­poi­ses­ti. Ta­ka­sel­kä­no­jat ei­vät kui­ten­kaan tai­tu ai­van ala-asen­toon.

Etuvetoisen Fiat 500:n sähkömoottori sijaitsee keulassa. Sisäinen laturin teho on 11 kilowattia.

Etuvetoisen Fiat 500:n sähkömoottori sijaitsee keulassa. Sisäinen laturin teho on 11 kilowattia.

Juha Peltonen

Juha Pel­to­nen

Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh

Säh­kö­moot­to­ri

87 kW (118 hv), 220 Nm

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 9,0 s, huip­pu­no­peus 150 km/h

Ku­lu­tus

14,8 kWh/100 km, säh­kö

CO2-pääs­töt

0 g/km

Ajo­ak­ku

li­tiu­mi­o­ni 42/37,3 kWh (brut­to/net­to)

Toi­min­ta­mat­ka

303 km

La­tau­sai­ka

6 h (suko-la­taus)

Voi­man­siir­to

A1, etu­ve­to

Mi­tat

p. 3632, l. 1683, k. 1527 mm, ak­se­li­vä­li 2322 mm, oma­mas­sa 1395 kg, ve­to­mas­sa 0 kg, ta­va­ra­ti­la 185 l

Hin­ta

37 990 eu­roa, ko­eau­to 38 880 eu­roa (2021)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Koti kattojen yllä: Saunan lauteilta näkyvät jäänmurtajat

Hifimaailma

McIntoshin uusi vintage-kaiutin 

Hifimaailma

Likainen viikonloppu

Hifimaailma

Vahvistin joka myös näyttää hyvältä 

Hifimaailma

Amphion Krypton3X 

Koti ja keittiö

Muotoilija Päivi Rintaniemen kodissa on luonnon­lä­hei­syyttä ja töissä Pohjanmaan pelkistetty maisema

Koti ja keittiö

Graafinen suunnittelija Erik Bruun asuu ja työskentelee Suomenlinnassa keltaisessa puutalossa: ”Ikkunasta näen isojen laivojen lähdöt ja saapumiset.”

Hifimaailma

Yamahalta kaksi uutta verkko­vas­taa­no­tinta

Hifimaailma

iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Koti kattojen yllä: Saunan lauteilta näkyvät jäänmurtajat

Hifimaailma

McIntoshin uusi vintage-kaiutin 

Hifimaailma

Likainen viikonloppu

Hifimaailma

Vahvistin joka myös näyttää hyvältä 

Hifimaailma

Amphion Krypton3X 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2