Koeajossa Suzuki Jimny: Sympaattinen silmätikku

Uudistunut Jimny kerää ansaitusti katseita. Näppäränkokoinen pikkumaasturi on varsin maastokykyinen.

Auto Bild.Koeajot

Uu­den Su­zu­ki Jim­nyn muo­toi­lus­sa on pa­lat­tu koh­ti läh­tö­ruu­tua, sil­lä edel­lis­mal­lin Su­zu­ki Jim­ny oli sel­väs­ti peh­me­äm­män pyö­reä, kuin mitä on tämä kars­kim­paa maas­tu­ri­hen­keä uh­ku­va uu­si mal­li. Ny­ky­ver­si­on suo­ra­vii­vai­sem­pi muo­to­kie­li on lä­hem­pä­nä toi­sen su­ku­pol­ven Su­zu­ki Jim­nyä, joka tun­net­tiin Suo­mes­sa pa­rem­min mal­li­ni­mel­lä SJ410/Sa­mu­rai.

To­sin uu­den Su­zu­ki Jim­nyn ul­ko­a­sus­sa on vie­lä hiu­kan enem­män mas­ku­lii­nis­ta maas­tu­ri­hen­keä kuin Su­zu­ki SJ410:ssä.

Mittapuun puuttuessa Jimnyn kokoluokka on hankala hahmottaa.

Mittapuun puuttuessa Jimnyn kokoluokka on hankala hahmottaa.

Varapyörä on perinteiseen maasturityyliin kiinni takaluukussa, joka aukeaa meikäläisittäin ”väärään” suuntaan.

Varapyörä on perinteiseen maasturityyliin kiinni takaluukussa, joka aukeaa meikäläisittäin ”väärään” suuntaan.

Il­man mit­ta­puu­ta uu­si Jim­ny näyt­tää kars­kil­ta maas­tu­ril­ta, ja en­sim­mäi­sek­si mie­leen tu­lee kak­si iko­nis­ta maas­tu­ria: Land Ro­ver De­fen­der ja Mer­ce­des-Ben­zin G-sar­ja. Jim­nyn vie­res­sä ole­va ih­mi­nen tai kes­ki­ko­koi­nen per­he­au­to an­ta­vat mit­ta­suh­teil­le uu­det raa­mit: ky­sees­sä on­kin pie­no­kai­nen, joka vain röy­hen­te­lee so­pi­vas­ti.

Eri lail­la sa­man­lai­nen

Uu­den kuo­ren al­la on pii­los­sa var­sin pal­jon edel­lis­mal­lis­ta tut­tua tek­niik­kaa.

Ko­ne­huo­nees­ta löy­tyy kui­ten­kin eroa, sil­lä moot­to­rin is­ku­ti­la­vuus on kas­va­nut 1,3:sta 1,5 lit­raan. Sa­mal­la te­hoa on tul­lut li­sää 17 he­vos­voi­maa ja vään­töä 20 new­ton­met­riä. Suu­rim­man te­hon ja vään­tö­mo­men­tin kier­ros­lu­vut ovat ku­ta­kuin­kin en­nal­laan. Edel­lis­su­ku­pol­ven Jim­nyl­le ei löy­dy ny­kyi­sen WLTP-nor­min mu­kai­sia ku­lu­tuk­sia. Van­han NEDC-nor­min ar­vo­jen mu­kaan ar­vi­oi­tu­na polt­to­ai­neen­ku­lu­tus on las­ke­nut 0,3 l/100 km.

Tut­tua on myös alus­ta­rat­kai­su jäyk­ki­ne ak­se­lei­neen. Ak­se­li­vä­li on edel­lis­mal­lin kans­sa ident­ti­nen, sa­moin voi­man­siir­ron vä­li­tys­suh­teet. Mo­lem­mis­sa mal­leis­sa on myös eril­li­nen ti­ka­puu­run­ko, mut­ta uu­des­sa mal­lis­sa run­gon jäyk­kyyt­tä on pa­ran­net­tu li­sää­mäl­lä ra­ken­tee­seen kak­si poi­kit­tais­tu­kea ja yk­si X-tuki.

Kak­si va­rus­te­ta­soa

Sym­paat­ti­ses­ta pie­no­kai­ses­ta on ole­mas­sa kak­si va­rus­te­ta­soa – GL ja GLX – jois­ta ko­ea­jos­sa oli led-va­loin va­rus­tet­tu GLX-ver­sio.

Suu­rim­mat erot kak­si­kon vä­lis­sä ovat ul­ko­nä­kö- ja mu­ka­vuus­va­rus­teis­sa. Käy­tön kan­nal­ta eh­kä mer­kit­tä­vim­piä ero­ja ovat GLX:ssä ole­vat au­to­maat­ti­nen il­mas­toin­ti, pe­su­reil­la ja au­to­maat­ti­sel­la ta­son­sää­döl­lä va­rus­te­tut led-va­lot, läm­mi­tet­tä­vät ul­ko­pei­lit ja 7-tuu­man kos­ke­tus­näy­töl­lä va­rus­tet­tu mul­ti­me­di­a­lait­teis­to.

Kojelaudassa on oikeaa maasturi-ilmettä, ja hallintalaitteet ovat hyvin kuljettajan ulottuvilla. Pieni koko rajoittaa, joten pikkutavaroille on vähänlaisesti säilytystilaa.

Kojelaudassa on oikeaa maasturi-ilmettä, ja hallintalaitteet ovat hyvin kuljettajan ulottuvilla. Pieni koko rajoittaa, joten pikkutavaroille on vähänlaisesti säilytystilaa.

Lasinnostimien, luistoneston ja alamäkihidastimen käyttökytkimet löytyvät keskikonsolista samasta paikasta, missä oli edellismallissa vetotavan valintapainikkeet.

Lasinnostimien, luistoneston ja alamäkihidastimen käyttökytkimet löytyvät keskikonsolista samasta paikasta, missä oli edellismallissa vetotavan valintapainikkeet.

Viisi vaihdetta ovat auton käyttötarkoitus huomioiden riittävä määrä. Jimny on palannut juurilleen: vetotapa valitaan mekaanisella valitsimella.

Viisi vaihdetta ovat auton käyttötarkoitus huomioiden riittävä määrä. Jimny on palannut juurilleen: vetotapa valitaan mekaanisella valitsimella.

Parempaan GLX-varusteluun kuuluu 7-tuuman kosketusnäyttö. Sen käyttäminen vaatii hieman totuttua rauhallisemman koskettelutahdin.

Parempaan GLX-varusteluun kuuluu 7-tuuman kosketusnäyttö. Sen käyttäminen vaatii hieman totuttua rauhallisemman koskettelutahdin.

Su­zu­ki Jim­ny GL:ssä on ma­nu­aa­li­nen il­mas­toin­ti, ha­lo­gee­ni­va­lot il­man pe­su­rei­ta ja vaa­ti­mat­to­mam­pi mul­ti­me­di­a­lait­teis­to cd/ra­di­ol­la ja mp3-soit­to­mah­dol­li­suu­del­la il­man kos­ke­tus­näyt­töä. Va­ki­o­no­peu­den­sää­din ja no­peu­den­ra­joi­tin ovat va­ki­o­na mo­lem­mis­sa va­rus­te­ta­sois­sa.

Mo­lem­mis­sa va­rus­te­ta­sois­sa on myös yh­te­ne­väi­nen, au­ton hin­ta­luok­ka huo­mi­oi­den riit­tä­vä tur­val­li­suu­sa­vus­tin­va­li­koi­ma. Ja­lan­kul­ki­joi­den tun­nis­tuk­sel­la va­rus­tet­tu tör­mäyk­se­nes­to­a­vus­tin, kais­ta­vah­ti, kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­lan val­von­ta­jär­jes­tel­mä ja lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus kuu­lu­vat va­ki­o­va­rus­tuk­seen.

Ajoa ovat hel­pot­ta­mas­sa myös mä­ki­läh­tö­a­vus­tin ja maas­to­a­jos­sa var­sin kä­te­vä ala­mä­ki­hi­das­tin, joka pi­tää no­peu­den ku­ris­sa huo­nom­mas­sa­kin maas­tos­sa il­man pyö­rien luk­kiu­tu­mis­vaa­raa.

Kol­me ve­to­ta­paa

Oven avaa­mi­nen pal­jas­taa li­sää huo­mat­ta­via uu­dis­tuk­sia. Ko­je­lau­ta on uu­sit­tu, ja se on ai­em­paa nuo­rek­kaam­man ja laa­duk­kaam­man nä­köi­nen. Pai­nik­keet ja käyt­tö­kyt­ki­met ovat saa­neet uu­det muo­dot, ja ne on si­joi­tel­tu eri ta­val­la kuin edel­lis­mal­lis­sa.

La­sin­nos­ti­mien, ala­mä­ki­hi­das­ti­men ja luis­to­es­ton kyt­ki­met löy­ty­vät ny­kyi­sel­lään kes­kel­tä ko­je­lau­taa sen ala­reu­nas­ta. Ai­em­min ku­ta­kuin­kin sa­mas­sa pai­kas­sa oli pai­no­na­pit ve­to­ta­van va­lit­se­mi­sek­si.

Su­zu­ki Jim­nys­sä on pa­lat­tu ve­to­ta­pa­va­lit­si­men suh­teen ”juu­ril­le” ja ta­kai­sin maas­to­au­to­mai­seen tyy­liin: uu­des­sa mal­lis­sa on kes­ki­kon­so­liin si­joi­tet­tu me­kaa­ni­nen va­lit­sin. Va­lit­si­mes­sa on kol­me asen­toa: no­pea ta­ka­ve­to (2H), no­pea ne­li­ve­to (4H) ja hi­das ne­li­ve­to (4L).

Etuistuimet on muotoiltu vain miedosti, mutta ne sopivat hyvin auton henkeen. Istuimet tarjoavat riittävän tuen, eivätkä ne paina istumalihaksia.

Etuistuimet on muotoiltu vain miedosti, mutta ne sopivat hyvin auton henkeen. Istuimet tarjoavat riittävän tuen, eivätkä ne paina istumalihaksia.

Takaistuin on kahdelle, ja hieman yllättäen aikuinen mieskin mahtuu taakse varsin hyvin. Pelkistetyn tarkoituksenmukaisista takatiloista on turha haeskella ylimääräisiä hienouksia.

Takaistuin on kahdelle, ja hieman yllättäen aikuinen mieskin mahtuu taakse varsin hyvin. Pelkistetyn tarkoituksenmukaisista takatiloista on turha haeskella ylimääräisiä hienouksia.

Pi­tä­väl­lä pin­nal­la ja hy­vis­sä olo­suh­teis­sa käy­te­tään no­pe­aa ta­ka­ve­toa. No­pea ne­li­ve­to on tar­koi­tet­tu no­pe­am­paan aja­mi­seen liuk­kais­sa olo­suh­teis­sa, ei­kä sitä kan­na­ta pi­tää tur­haan pääl­lä esi­mer­kik­si pi­tä­vil­lä ke­sä­ke­leil­lä, sil­lä sil­loin voi­man­siir­to jou­tuu tur­haan ko­vem­mal­le ra­si­tuk­sil­le eri­to­ten tiu­kois­sa kään­nök­sis­sä.

Hi­das ne­li­ve­to on tar­koi­tet­tu maas­to­mön­ki­mi­seen. Ve­to­ta­paa voi vaih­del­la 2H- ja 4H-asen­to­jen vä­lil­lä sil­loin, kun no­peus on al­le 100 km/h. En­nen hi­taan 4L-ne­li­ve­don kyt­ke­mis­tä au­to on sen si­jaan py­säy­tet­tä­vä. Ihan va­hin­gos­sa va­lit­sin­ta ei saa ny­käis­tyä ajon ai­ka­na 4L-asen­toon, sil­lä va­lit­sin­ta pi­tää pai­naa alas­päin, en­nen kuin 4L-asen­to me­nee pääl­le.

Nel­jäl­le vai kah­del­le?

Su­zu­ki Jim­ny on re­kis­te­röi­ty nel­jäl­le, mut­ta mat­ka­ta­va­roil­le jää sil­loin var­sin ra­jal­li­nen tila. Kaik­ki is­tu­ma­pai­kat käy­tös­sä kon­tin lat­ti­a­pi­tuus on ku­ta­kuin­kin vaak­sa, ja ta­ka­sel­kä­no­jien kal­lis­tuk­sen vuok­si tila ka­pe­nee ylös­päin. Ta­ka­sel­kä­no­jis­sa on kal­te­vuus­sää­tö, jol­la kon­tin ko­koa voi hie­man muu­tel­la. Ta­va­ra­ti­lan vi­ral­li­nen lit­ra­mit­ta on­kin pie­nen­ty­nyt edel­tä­vään mal­liin ver­rat­tu­na 28 lit­raa.

Nel­jä ai­kuis­ta mah­tuu kyy­tiin var­sin hy­vin, mut­ta mat­ka­ta­va­roi­ta ei kes­tä ol­la pal­joa mu­ka­na. Etuis­tui­mel­la ti­laa on luon­nol­li­ses­ti riit­tä­väs­ti, ei­kä ta­kais­tui­mel­la­kaan ole oi­ke­as­taan tiuk­kaa. Met­säs­tä­jiä aja­tel­len ta­va­ra­ti­laan mah­tuu nel­jä ase­pus­sia, jos tus­sa­reis­sa ei ole kii­ka­rei­ta. Ta­va­ra­ti­la on siis pe­rus­muo­dos­sa var­sin mi­ni­maa­li­nen.

Etuis­tui­mil­le ja niil­tä pois pää­see vai­vat­ta, ei­kä mie­dos­ti muo­toil­tu is­tuin han­ka­loi­ta liik­ku­mis­ta. 3-ovi­suu­den – jos ta­ka­luuk­ku las­ke­taan ovek­si – vuok­si ta­kais­tui­mel­le meno edel­lyt­tää hie­man nor­maa­lia enem­män kou­kis­te­lua, mut­ta taak­se pää­see kui­ten­kin il­man ba­let­ti­tans­si­jan not­keut­ta.

Kah­den – ja jopa kol­men – mat­kus­ta­jan ta­va­roil­le saa jo tun­tu­vas­ti enem­män ti­laa, kun ta­kais­tui­men sel­kä­no­jan tai -no­jat kaa­taa vaa­ka­ta­soon. Ko­ea­jon ai­ka­na Jim­ny oli­kin lä­hes koko ajan 3-paik­kai­se­na, eli toi­nen ta­ka­sel­kä­no­ja oli ta­va­ran­kul­je­tu­sa­sen­nos­sa.

Laa­jen­ne­tun ta­va­ra­ti­lan poh­ja eli sel­kä­no­jien taus­tat ovat ko­vaa muo­via. Muo­vi­pin­ta on help­po pi­tää puh­taa­na, mut­ta mii­nus­puo­le­na on se, et­tä ta­va­rat luis­te­le­vat var­sin her­käs­ti pit­kin ta­va­ra­ti­lan poh­jaa.

Maan­tiel­lä toi­vo­mis­ta

Ly­hyt ak­se­li­vä­li, ka­peus ja kor­ke­ah­ko maa­va­ra ei­vät ase­ta ko­vin suu­ria odo­tuk­sia ajet­ta­vuu­del­le maan­tiel­lä. Jim­nyl­lä pär­jää kui­ten­kin var­sin hy­vin jopa moot­to­ri­tie­a­jos­sa. Puus­kai­nen si­vu­tuu­li toki muut­taa hie­man kul­ku­suun­taa – si­vut­tais­lii­ke tun­tuu eh­kä juu­ri au­ton kor­keu­den ja ly­hyy­den ta­kia ko­ros­te­tun suu­rel­ta.

Au­to va­el­te­lee hie­man myös pit­kit­täi­su­ris­sa. Tai oi­ke­as­taan Jim­nyn kul­ku­suun­ta ei suu­rem­min muu­tu, mut­ta ko­rin si­vut­tais­kal­lis­te­lun vuok­si tu­lee sel­lai­nen tun­ne. Kais­to­jen vä­lis­sä ole­van los­ka­val­lin ylit­tä­mi­nen sitä vas­toin hei­laut­taa ke­vyt­tä pie­no­kais­ta maan­tie­no­peuk­sis­sa jo rei­lum­min sil­loin, kun aje­taan ta­ka­ve­dol­la. Pö­pe­rö­ke­lis­sä on­kin suo­si­tel­ta­vaa käyt­tää ne­li­ve­toa, sil­lä sil­loin kul­ku­suun­ta py­syy pa­rem­min ha­lut­tu­na, vaik­ka los­ka­ker­ros hie­man ke­ven­tää­kin pie­no­kai­sen ren­kai­den pi­toa.

Jimny tarjoaa vastinetta rahalle myös varusteissa. Kaistavahti ja törmäyksenestoavustin kuuluvat vakiovarustukseen.

Jimny tarjoaa vastinetta rahalle myös varusteissa. Kaistavahti ja törmäyksenestoavustin kuuluvat vakiovarustukseen.

Laajennetun tavaratilan kovamuovinen pohja on  varsin liukas, mutta se on helppo pitää puhtaana.

Laajennetun tavaratilan kovamuovinen pohja on varsin liukas, mutta se on helppo pitää puhtaana.

Perusmuodossa tavaratila on vaatimattoman  kokoinen. Takaistuimien selkänojien kallistussäätö  mahdollistaa kontin pienen muokkaamisen.

Perusmuodossa tavaratila on vaatimattoman kokoinen. Takaistuimien selkänojien kallistussäätö mahdollistaa kontin pienen muokkaamisen.

Su­zu­ki Jim­ny ei ole kui­ten­kaan par­haim­mil­laan maan­tien­nie­li­jä­nä, sil­lä jo no­peu­des­sa 100 km/h moot­to­rin ää­ni kuu­luu var­sin voi­mak­kaa­na oh­jaa­moon, ei­kä ajo­vii­man su­hi­na­kaan ole mi­tään vai­me­aa su­hah­te­lua. Ren­gas­me­lu nas­tat­to­mil­la ren­kail­la ei ole häi­rit­se­vää.

Moot­to­rin ää­nien vai­men­ta­mi­sek­si 5-por­tai­seen vaih­teis­toon oli­si voi­nut li­sä­tä yh­den vaih­teen tai sit­ten pi­den­tää vä­li­tyk­siä. Toi­saal­ta moot­to­rin voi­ma riit­tää ny­kyi­sil­lä vä­li­tyk­sil­lä pa­rem­min, ja Jim­ny kiih­tyy riit­tä­vän ri­pe­äs­ti. Mat­ka-ajo ei myös­kään lie­ne tä­män sym­paat­ti­ses­ti ”äi­jä­maas­tu­rin” pää­a­si­al­li­nen käyt­tö­tar­koi­tus.

Oh­jaus on oi­ke­as­taan ku­ta­kuin­kin sel­lai­nen, mitä osaa odot­taa­kin: oh­jaus­tun­to ei ole pa­ras mah­dol­li­nen. Hie­man tun­not­to­mas­ta kes­ki­a­lu­ees­ta huo­li­mat­ta Su­zu­ki Jim­ny seu­raa oh­jaus­liik­keet rau­hal­li­sen loo­gi­ses­ti. Oh­jauk­ses­sa on kui­ten­kin no­peut­ta ja tark­kuut­ta ihan riit­tä­väs­ti, ei­kä oh­jaus­liik­kei­den seu­raa­mi­seen edes kai­paa enem­pää te­rä­vyyt­tä.

Eri­to­ten tal­vi­liuk­kail­la he­rää hel­pos­ti halu kyt­keä luis­to­nes­to pois pääl­tä. Luis­to­nes­to kyt­key­tyy au­to­maat­ti­ses­ti pääl­le no­peu­den nous­tes­sa yli 30 km/h:n – se on juu­ri so­pi­va no­peus, sil­lä kun läh­de­tään liik­keel­le rä­vä­käs­ti, niin var­sin no­pe­as­ti al­ka­va pe­rän luis­to kat­ke­aa juu­ri so­pi­vas­ti sii­nä vai­hees­sa, kun ly­hy­en ak­se­li­vä­lin ta­kia pyö­räh­dys ”lä­hes­tyy” ja kul­jet­ta­ja on aloit­ta­mas­sa vas­ta­oh­jauk­sen.

Mut­ka­teil­lä ja taa­ja­mas­sa pie­no­kai­nen on jo enem­män ko­to­naan kuin moot­to­ri­tie­a­jos­sa. Sil­lä on help­po pyö­räh­del­lä ah­taam­mis­sa­kin pai­kois­sa, nä­ky­vyys on hyvä, ja moot­to­ris­sa on riit­tä­väs­ti voi­maa.

Met­säs­sä ko­to­naan

Su­zu­ki Jim­nys­tä tu­lee hie­man mi­ni­ma­li­soi­tu vai­ku­tel­ma, mut­ta maas­to-omi­nai­suuk­sien osal­ta mi­ni­a­tyy­ri­mäi­syy­den voi tyys­tin unoh­taa. Poi­kit­tais­ten luk­ko­jen puut­tees­ta huo­li­mat­ta pie­no­kai­nen on mel­koi­nen peto me­ne­mään maas­tos­sa. Näp­pä­rä koko ja ko­rin muu mi­toi­tus hel­pot­ta­vat olen­nai­ses­ti maas­to­a­joa. Ka­peu­den an­si­os­ta Jim­nyl­lä pää­see pu­jot­te­le­maan var­sin ka­poi­sis­ta­kin pai­kois­ta, ja ke­veys taas hel­pot­taa me­noa peh­me­äm­mis­sä koh­dis­sa.

Edel­lis­mal­liin ver­rat­tu­na il­moi­tet­tu lä­hes­ty­mis­kul­ma on säi­ly­nyt en­nal­laan (37°), mut­ta jät­tö­kul­ma on kas­va­nut kol­me as­teet­ta (nyt 49°). Il­moi­tet­tu yli­tys­kul­ma sitä vas­toin on pie­nen­ty­nyt kol­mel­la as­teel­la 28 as­tee­seen, vaik­ka maa­va­ra on kas­va­nut 190:stä 210 mil­li­met­riin.

Voi­man­siir­ron me­kaa­nis­ten poi­kit­tais­luk­ko­jen puut­tees­ta huo­li­mat­ta Jim­ny möy­rii vai­ke­am­mas­sa­kin maas­tos­sa mal­li­kel­poi­ses­ti. Poi­kit­tai­nen lu­ki­tus­vai­ku­tus on hoi­det­tu käyt­tä­mäl­lä jar­ru­ja su­ti­mi­sen hil­lit­se­mi­seen.

Jar­rui­hin pe­rus­tu­val­la jär­jes­tel­mäl­lä va­rus­te­tul­la au­tol­la pi­tää ajaa maas­tos­sa hie­man eri ta­val­la kuin au­tol­la, mis­sä on me­kaa­ni­set lu­kot. Jär­jes­tel­mäs­tä saa par­haan hyö­dyn ir­ti sil­loin, kun ve­don pi­tää mah­dol­li­sim­man ta­sai­se­na ei­kä kaa­su­pol­ki­mel­la pump­paa. Oi­kein vai­ke­as­sa maas­tos­sa jär­jes­tel­män soi­si aloit­ta­van toi­min­tan­sa hi­ve­nen ai­kai­sem­min, kuin mitä se nyt te­kee. Peh­me­ää ylä­mä­keä ka­vut­ta­es­sa pyö­rät eh­ti­vät kuo­pais­ta ajo­a­lus­tan pin­taa hie­man tur­han pal­jon, jos ris­ti­rii­pun­ta on uh­kaa­mas­sa.

Sen ver­ran hy­vin säh­köi­nen jär­jes­tel­mä kui­ten­kin toi­mii, et­tä maas­to­möy­ri­mi­ses­sä ren­kai­den pito tun­tuu ole­van mää­rää­väs­sä ase­mas­sa ete­ne­mis­ky­vyn suh­teen. Nor­maa­li ka­tu­ren­gas, myös kar­ke­am­pi­ku­vi­oi­nen tal­vi­ren­gas, me­nee var­sin hel­pos­ti tuk­koon. Tuk­keu­tu­neel­la ku­vi­ol­la pito ei rii­tä ete­ne­mi­seen, vaik­ka kaik­ki pyö­rät pyö­ri­si­vät ta­sa­tah­tiin­kin.↔

Os­ka­ri Pent­ti, ku­vat Toni Lindst­röm

Su­zu­ki Jim­ny 1.5 VVT 4WD GLX+LED 5MT

Moot­to­ri

R4, 1462 cm3, 75 kW (102 hv)/6000 r/min, 130 Nm/4000 r/min

Huip­pu­no­peus

145 km/h

Ku­lu­tus

7,9 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

179 g/km

Voi­man­siir­to

M5, taka-/ne­li­ve­to

Mi­tat

p. 3450/3645*, l. 1645, k. 1720 mm, ak­se­li­vä­li 2250 mm, maa­va­ra 210 mm, oma­mas­sa
1165 kg, kan­ta­vuus 345 kg, ve­to­mas­sa 1300/350 kg, ta­va­ra­ti­la 85 l, tank­ki 40 l

Hin­ta

27 990 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 28 260 eu­roa (2019)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset
ID.-perheen mallisto

ID.-perheen mallisto

Volkswagen

Volkswagenin ID.-sähkö­au­to­mal­listo rikkoi 10 000 kappaleen rajapyykin Suomessa

Auto Bild.Uutiset
ID.-perheen mallisto

ID.-perheen mallisto

Volkswagen

Volkswagenin ID.-sähkö­au­to­mal­listo rikkoi 10 000 kappaleen rajapyykin Suomessa

Auto Bild.Uutiset
Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoen kunta

Utsjoella mielenkiintoinen yhteis­käyt­tö­au­to­ko­keilu

Auto Bild.Uutiset
Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoella kokeillaan yhteiskäyttöautoilua

Utsjoen kunta

Utsjoella mielenkiintoinen yhteis­käyt­tö­au­to­ko­keilu

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU