Seat Leon 1.5 TGI Evo etenee maakaasulla jopa 500 kilometriä ja bensiini mukaan lukien jopa 650 kilometriä.

Seat Leon 1.5 TGI Evo etenee maakaasulla jopa 500 kilometriä ja bensiini mukaan lukien jopa 650 kilometriä.

Seat Leon 1.5 TGI Evo: Nyt saatavilla kaasukäyttöisenä

Seat tarjoaa Leoniin nyt myös 1,5 litraisen TGI Evo -kaasumoottorin. Autoon integroidut kolme kaasusäiliötä kasvattavat toimintamatkaa kaasulla.

Auto Bild.Uutiset

Seat Leon TGI Evon 1,5-lit­rai­nen ne­li­sy­lin­te­ri­nen tur­bo­ah­det­tu suo­ra­suih­ku­tus­moot­to­ri pe­rus­tuu sa­man­ko­koi­seen TSI-ben­sii­ni­moot­to­riin.

Ke­hit­ty­neen kaa­su­moot­to­rin suo­ri­tus­ky­ky ja pa­la­misp­ro­ses­sin ta­lou­del­li­suus on op­ti­moi­tu yh­dis­tä­mäl­lä edis­ty­nyt start-stop-jär­jes­tel­mä, vii­mei­sim­män su­ku­pol­ven muut­tu­va­ge­o­met­ri­nen VTG-tur­bo­ah­din sekä Mil­ler-työ­kier­to.

Laa­ja­vään­töi­nen

Moot­to­rin kom­po­nent­te­ja on li­säk­si muo­kat­tu pa­rem­min kaa­su­käyt­töön so­vel­tu­vik­si. Kromi-nik­ke­li­pääl­lys­tei­si­sis­sä män­nis­sä käy­te­tään uu­den­lai­sia kaa­su­moot­to­ril­le tar­koi­tet­tu­ja män­nän­ren­kai­ta, vent­tii­li-is­tu­kat on vah­vis­tet­tu ku­lu­tus­kes­tä­vyy­den li­sää­mi­sek­si ja vent­tii­lien avau­tu­mis­ta on li­sät­ty kaa­sun kier­ron te­hos­ta­mi­sek­si pa­lo­ti­las­sa.

Seat Leon TGI Evo 1,5-lit­rai­nen moot­to­ri tuot­taa 131 hv/5000 r/min, mikä on 21 hv enem­män ver­rat­tu­na 1,4-lit­rai­seen edel­tä­jän­sä. Vään­tö­mo­ment­ti 200 Nm on käy­tös­sä laa­jal­la kier­ro­sa­lu­eel­la 1400–4000 r/min.

Vaih­teis­to­vaih­to­eh­dot ovat 6-vaih­tei­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to ja 7-vaih­tei­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to va­rus­tet­tu­na kak­sois­kyt­ki­mel­lä.

Ku­ten muut­kin Se­a­tin maa-/bi­o­kaa­sua käyt­tä­vät ajo­neu­vot, myös Seat Leon TGI Evo käyt­tää polt­to­ai­nee­na ben­sii­niä vas­ta kaa­su­säi­li­öi­den tyh­jen­nyt­tyä. Uu­den Seat Leon TGI Evo:n kol­mes­ta kaa­su­säi­li­ös­tä kak­si on ke­vyt­tä hii­li­kui­tu­kom­po­siit­tia.

Kaa­sul­la jopa 500 ki­lo­met­riä

Seat Leon TGI Evon kaa­su­ka­pa­si­teet­ti on 17,7 kg ja kaa­sul­la se tar­jo­aa 500 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kan. Mi­kä­li maa-/bi­o­kaa­su lop­puu, polt­to­ai­neek­si vaih­tuu au­to­maat­ti­ses­ti ben­sii­ni, joka riit­tää vie­lä 150 ki­lo­met­rin li­sä­mat­kal­le (polt­to­ai­ne­säi­li­ön ka­pa­si­teet­ti 9 lit­raa). Ko­ko­nais­toi­min­ta­mat­ka on näin ol­len noin 650 ki­lo­met­riä.

Seat Leon TGI Evon hin­nat al­ka­vat 21 946,34 eu­ros­ta (Seat Leon 1,5 TGI Evo 96 kW (131 hv), Style-va­rus­te­lu­ta­so, ma­nu­aa­li­vaih­teis­to) ja Seat Leon ST TGI Evon hin­nat puo­les­taan 23 203 eu­ros­ta (Seat Leon ST 1,5 TGI Evo 96 kW (131 hv), Style-va­rus­te­lu­ta­so, ma­nu­aa­li­vaih­teis­to).

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN