Toyota esitteli uuden bZ4X Touringin

Toyota esittelee tänään täysin uuden bZ4X Touring -mallin.

Auto Bild.Uutiset

Uu­si mal­li­ver­sio laa­jen­taa To­yo­ta bZ4X-mal­lis­ton ky­vyk­kyyt­tä vas­ta­ta ar­jen ja juh­lan haas­tei­siin tuo­mal­la tar­jol­le suu­ret, mo­ni­käyt­töi­set ti­lat. Täl­lai­nen yh­dis­tel­mä käy­tet­tä­vyyt­tä ja ajet­ta­vuut­ta pu­hut­te­lee var­mas­ti hei­tä, joi­ta oh­jaa ak­tii­vi­nen elä­män­tyy­li – tai ihan vain kii­reen vä­rit­tä­mä per­he­ar­ki.

To­yo­ta bZ4X Tou­ring vah­vis­taa en­ti­ses­tään To­yo­tan mal­li­tar­jon­taa B-SUV-, C-SUV- ja D-SUV-seg­men­teis­sä. Uu­tuus omaa kaik­ki ne omi­nai­suu­det, jot­ka ovat osa DNA:ta ai­em­min esi­tel­lyis­sä Ur­ban Crui­ser-, To­yo­ta C-HR+- ja To­yo­ta bZ4X-mal­leis­sa. Tar­jol­la on siis ne­li­ve­toa, mo­ni­käyt­töis­tä ko­ri­mal­lia ja tie­ten­kin To­yo­tan tun­net­tu laa­tu. To­yo­tan täys­säh­köi­nen SUV-mal­lis­to tar­jo­aa pal­jon, mis­tä va­li­ta. Usei­ta eri ak­ku­ko­ko­ja, ve­to­ta­po­ja sekä va­rus­te­ta­so­ja an­ta­vat asi­ak­kail­lem­me ai­nut­laa­tui­sen mah­dol­li­suu­den löy­tää juu­ri it­sel­le so­pi­va vaih­to­eh­to. Asi­a­kas voi va­lin­nas­saan pai­not­taa suo­ri­tus­ky­kyä, hin­taa tai To­yo­ta bZ4X Tou­rin­gin ta­pauk­ses­sa hek­ti­sen per­he-elä­män au­tol­le aset­ta­mia vaa­ti­muk­sia.

Täh­täi­mes­sä ti­lat

To­yo­ta on luo­nut bZ4X Tou­ring -mal­lin esi­ku­van­sa sau­mat­to­mak­si jat­keek­si. Se on To­yo­ta bZ4X -mal­lia 140 mm pi­dem­pi ja 20 mm kor­ke­am­pi – ko­ko­nais­pi­tuu­den ol­les­sa 4 830 mm ja ko­ko­nais­kor­keu­den ol­les­sa 1 670 mm. Kas­va­nei­den ul­ko­mit­to­jen an­si­os­ta ta­va­ra­ti­lan ti­la­vuus on jopa 600 lit­raa.

To­yo­ta bZ4X Tou­ring omaa viih­tyi­sää kul­je­tus­ky­kyä niin lo­ma­mat­kal­le kuin har­ras­tuk­siin. 40:60-suh­tees­sa tait­tu­va ta­kais­tuin on osa ti­lo­jen mo­ni­käyt­töi­syyt­tä.

Voi­ma­lin­jat ja suo­ri­tus­ky­ky

Uu­si To­yo­ta bZ4X Tou­ring on us­kol­li­nen To­yo­tan pe­ri­aat­teel­le tar­jo­ta täys­säh­kö­mal­le­ja, joi­den mal­lis­tot tar­jo­a­vat eri­lai­sia vaih­to­eh­to­ja eri­lai­siin asi­a­kas­tar­pei­siin. Ve­to­ta­poi­na löy­tyy sekä etu­ve­to et­tä erit­täin ky­vy­käs AWD-ne­li­ve­to. Ne­li­ve­toon liit­ty­vät XMODE- ja Grip Cont­rol -toi­min­not vie­vät uu­tuus­mal­lin mel­ko us­ko­mat­to­miin paik­koi­hin – ja siel­tä pois.

Sekä etu- et­tä ne­li­ve­to­mal­leis­sa käy­te­tään brut­to­ka­pa­si­tee­til­taan 74,7 kWh* kor­ke­a­jän­ni­te­ak­kua. AC-la­taus on kol­mi­vai­hei­nen ja 11-ki­lo­wat­ti­nen*. Va­rus­te­ta­so­jen myö­tä myös 22 kW:n te­hoi­nen AC-la­tu­ri* on saa­ta­vil­la. DC-pi­ka­la­tauk­sen mak­si­mi­te­ho on 150 kW*, ja sil­lä var­mis­te­taan, et­tei­vät per­heen yh­tei­set seik­kai­lut ju­miu­du pit­kiin la­taus­tau­koi­hin.

Kor­ke­a­jän­ni­te­a­kus­sa hyö­dyn­ne­tään uu­dis­tet­tua läm­mön­hal­lin­ta­jär­jes­tel­mää, joka mah­dol­lis­taa akun esi­val­mis­te­lun pi­ka­la­taus­ta var­ten eli esi­läm­mi­tyk­sen tai esi­vii­len­nyk­sen, riip­pu­en akun läm­pö­ti­las­ta. Esi­val­mis­te­lu voi­daan ak­ti­voi­da joko ma­nu­aa­li­ses­ti tai au­to­maat­ti­ses­ti na­vi­goin­tia hyö­dyn­tä­en. Akun esi­läm­mi­tys tai esi­vii­len­nys mah­dol­lis­taa no­pe­an pi­ka­la­tauk­sen kai­kis­sa olo­suh­teis­sa.

Etu­ve­toi­sen mal­lin huip­pu­te­ho on 224 hv / 165 kW*. Ne­li­ve­toi­sen mal­lin huip­pu­te­ho on 380 hv / 280 kW*, ja se mää­rä kiuk­kuis­ta löy­lyä te­kee sii­tä voi­mak­kaim­man To­yo­tan täys­säh­kö­mal­lin. Voi­ma­lin­jas­sa käy­te­tään To­yo­tan uu­dis­tu­nei­ta eAx­le-ak­se­lis­to­ja. Nämä kom­pak­tit, säh­kö­moot­to­rit si­säl­tä­vät ra­ken­teet ovat en­tis­tä ener­gi­a­te­hok­kaam­pia ja voi­mak­kaam­pia ol­len kui­ten­kin sa­mal­la ai­em­paa ke­vy­em­piä.

Voi­ma­va­ro­jen­sa tur­vin To­yo­ta bZ4X Tou­ring -mal­lin ve­to­mas­sa jar­rul­li­sil­le pe­rä­vau­nuil­le on jopa 1 500 kg*. Li­sä­tie­to­ja tek­ni­sis­tä omi­nai­suuk­sis­ta jul­kais­taan lä­hem­pä­nä uu­tuus­mal­lin lan­see­raus­ta.

Mie­len­rau­haa ak­ku­tur­val­la

Ku­ten kai­kis­sa To­yo­tan täys­säh­köi­sis­sä hen­ki­lö­au­tois­sa, myös To­yo­ta bZ4X Tou­ring -mal­lis­sa on käy­tös­sä mää­rä­ai­kais­huol­to­jen ak­ti­voi­ma ak­ku­tur­va, joka ta­kaa akun ka­pa­si­tee­tin (SoH) säi­ly­mi­sen yli 70 %:ssa jopa 10 vuo­den tai mil­joo­nan tai­te­tun ki­lo­met­rin ajan.

Sii­nä mis­sä To­yo­ta bZ4X on su­la­va­lin­jai­nen high tech -tuo­te, Tou­ring-mal­li vie ul­ko­nä­köä eri kei­noin koh­ti ak­tii­vi­sen elä­män­tyy­lin elä­vää il­men­ty­mää. Tämä on saa­vu­tet­tu eri­lai­sil­la yk­si­tyis­koh­dil­la, ku­ten pyö­rän­kaa­rien vii­meis­te­lyl­lä, mus­til­la van­teil­la sekä ro­bus­teil­la kat­to­kai­teil­la.

Suu­rim­mat muu­tok­set ul­ko­nä­ös­sä ovat luon­nol­li­ses­ti jat­ket­tu kat­to­lin­ja, uu­si pus­ku­ri­de­sign ja uu­det ta­ka­va­lot. Uu­sis­ta ul­ko­vä­reis­tä mai­nit­ta­koon Bril­li­ant Bron­ze -me­tal­li­vä­ri.

Si­sä­ti­lois­sa de­sign nou­dat­te­lee uu­dis­tu­neen To­yo­ta bZ4X -mal­lin lin­jo­ja. Uu­si kes­ki­kon­so­li tu­kee eri­lais­ten di­gi­lait­tei­den käyt­töä ja 14-tuu­mai­nen mul­ti­me­di­a­näyt­tö on va­ki­o­na kai­kis­sa va­rus­te­ta­sois­sa. Si­sä­ti­lo­jen vii­meis­te­lys­sä näh­dään uu­si, vih­reä City Moss -vä­ri­maa­il­ma, osa­na au­ton tin­ki­mä­tön­tä SUV-luon­net­ta.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä si­säl­tää täys­säh­kö­au­toil­le suun­ni­tel­lun na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män, joka mah­dol­lis­taa rei­tin suun­nit­te­lun so­pi­vien la­tau­sa­se­mien kaut­ta, jos niil­le on tar­vet­ta.

Uu­si To­yo­ta bZ4X Tou­ring saa­puu Eu­roop­paan ja Suo­meen vuo­den 2026 en­sim­mäi­sel­lä puo­lis­kol­la. Li­sä­tie­to­ja uu­tuus­mal­lis­ta jul­kais­taan lä­hem­pä­nä lan­see­raus­ta.

Au­to­Bild / To­yo­ta

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep

Palkitusta Jeep Avengerista uusi nelivetomalli

Auto Bild.Uutiset
Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep

Palkitusta Jeep Avengerista uusi nelivetomalli

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi tuo 8 vuoden takuun kaikkiin uusiin malleihin

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi tuo 8 vuoden takuun kaikkiin uusiin malleihin

Auto Bild.Uutiset
Auto-Bon Oy on yksi Suomen suurimmista autonmaahantuontiyrityksistä. Se edustaa Suomessa ja Baltiassa maailman neljänneksi suurimman autonvalmistajan eli Stellantiksen Alfa Romeo-, Citroën, DS Automobiles-, Fiat-, Fiat Professional-, Jeep-, Opel- ja Peugeot-brändejä. Merkkien tuotevalikoimassa on tälläkin hetkellä Suomessa yhteensä yli 30 sähköautomallia.

Auto-Bon Oy on yksi Suomen suurimmista autonmaahantuontiyrityksistä. Se edustaa Suomessa ja Baltiassa maailman neljänneksi suurimman autonvalmistajan eli Stellantiksen Alfa Romeo-, Citroën, DS Automobiles-, Fiat-, Fiat Professional-, Jeep-, Opel- ja Peugeot-brändejä. Merkkien tuotevalikoimassa on tälläkin hetkellä Suomessa yhteensä yli 30 sähköautomallia.

Stellantis

Uusi päästötavoite astuu voimaan – Stellantis-merkkien maahantuoja arvioi vaikutukset Suomessa

Auto Bild.Uutiset
Auto-Bon Oy on yksi Suomen suurimmista autonmaahantuontiyrityksistä. Se edustaa Suomessa ja Baltiassa maailman neljänneksi suurimman autonvalmistajan eli Stellantiksen Alfa Romeo-, Citroën, DS Automobiles-, Fiat-, Fiat Professional-, Jeep-, Opel- ja Peugeot-brändejä. Merkkien tuotevalikoimassa on tälläkin hetkellä Suomessa yhteensä yli 30 sähköautomallia.

Auto-Bon Oy on yksi Suomen suurimmista autonmaahantuontiyrityksistä. Se edustaa Suomessa ja Baltiassa maailman neljänneksi suurimman autonvalmistajan eli Stellantiksen Alfa Romeo-, Citroën, DS Automobiles-, Fiat-, Fiat Professional-, Jeep-, Opel- ja Peugeot-brändejä. Merkkien tuotevalikoimassa on tälläkin hetkellä Suomessa yhteensä yli 30 sähköautomallia.

Stellantis

Uusi päästötavoite astuu voimaan – Stellantis-merkkien maahantuoja arvioi vaikutukset Suomessa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU