Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Kia Sportagen ulkonäkö – varsinkin sammakkomainen keula – jakaa ehkä mielipiteitä.

Kia Sportagen ulkonäkö – varsinkin sammakkomainen keula – jakaa ehkä mielipiteitä.

Raimo Tengvall

Ylpeästi hyvät kaupat - koeajossa Kia Sportage

Kian suosituimman mallin uutuusversio Kia Sportage tuntuu tavalliselle autoilijalle mainiolta vastineelta rahalle.

Auto Bild.Koeajot
12.9.2018

Tot­ta to­si­aan, maa­il­man­laa­jui­ses­ti ka­tu­maas­tu­ri Spor­ta­ge on Kian suo­si­tuin mal­li. Spor­ta­gea myy­tiin maa­il­man­laa­jui­ses­ti tä­män vuo­den maa­lis­kuus­sa yli 43 000 kap­pa­let­ta ja tam­mi–maa­lis­kuus­sa yli 112 000 kap­pa­let­ta.

Suo­mes­sa Spor­ta­gea suo­si­tum­pia Kia-mal­le­ja ovat jo use­am­man vuo­den ol­leet pie­nem­mät Rio ja Cee’d. On Spor­ta­ge sil­ti mais­tu­nut myös meil­lä, on­han se keik­ku­nut vii­den suo­si­tuim­man ka­tu­maas­tu­ri­mal­lin jou­kos­sa.

Edel­li­nen Spor­ta­ge oli ai­ka­moi­sen kors­kea ko­mis­tus, mil­lä saat­toi ol­la vai­ku­tus­ta sen hy­vään myyn­tiin. Nyt al­ku­vuon­na myyn­tiin tul­lut uu­si Kia Spor­ta­ge ja­kaa eh­kä enem­män mie­li­pi­tei­tä. Uu­tuus on edel­tä­jään­sä ma­ta­lam­pi ja ylei­ses­ti su­la­va­lin­jai­sem­pi. Spor­ta­gen keu­la on sil­ti jo­ten­kin... ou­to?

Uusi Kia Sportage on edeltävää mallia matalampi ja crossovertyyppisempi.

Uusi Kia Sportage on edeltävää mallia matalampi ja crossovertyyppisempi.

Raimo Tengvall

Ul­ko­kuo­ren al­la ole­va tek­niik­ka on pis­tet­ty isos­ti uu­sik­si, mikä nä­kyy esi­mer­kik­si ti­lois­sa ja ajet­ta­vuu­des­sa. Tar­jol­la on uut­ta tek­niik­kaa koh­tuu­hin­taan eri­tyi­ses­ti ajo­a­vus­ti­mien puo­lel­la. Vä­hän isom­paan hin­taan saa voi­ma­lin­jaan uu­tuus­rau­taa eli 1.6 T-GDI -   ben­sa­tur­bo­moot­to­rin ja 7 DCT- kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti­vaih­teis­ton. Nuo uu­tuus­ver­si­ot sekä pe­rin­tei­sem­pi­nä die­se­lau­to­maat­tei­na saa­ta­vat ne­li­ve­to­ver­si­ot pyö­ri­vät 40–50 000 eu­ron hin­ta­luo­kas­sa.

Suu­rin osa Kia Spor­ta­geis­ta myy­dään edul­li­sem­pi­na ma­nu­aa­li­vaih­tei­si­na ja etu­ve­toi­na, ja sil­loin pyö­ri­tään­kin hou­kut­te­le­vam­mas­sa 30 000 eu­ron hin­ta­luo­kas­sa. Näis­sä mal­leis­sa on joko 1,7-lit­rai­nen tur­bo­die­sel tai täs­sä ko­ea­jo­au­tos­sa ol­lut va­paas­ti­hen­git­tä­vä 1,6-lit­rai­nen ben­sa­ko­ne. Riit­tää­kö pik­ku­ko­ne täl­lai­sen möh­kä­leen kul­jet­ta­mi­seen?

Rok­kia eh­kä, mut­tei sport­tia

Kia Spor­ta­ge to­si­aan on vä­hän möh­kä­le ei­kä mi­kään sport­ti­nen pik­ku­maas­tu­ri. Nimi var­maan­kin pyr­kii viit­taa­maan ur­hei­lul­li­seen elä­män­ta­paan au­ton ul­ko­puo­lel­la. Mie­li­ku­va­maa­il­mas­sa Spor­ta­gel­la men­nään surf­faa­maan tai kii­pei­le­mään vuo­ril­le. Suo­ma­lai­ses­sa to­del­li­suu­des­sa Spor­ta­gel­la rah­da­taan lap­sia lät­kät­ree­nei­hin ja teh­dään mök­ki­reis­su­ja.

Tä­hän ”suo­ma­lais­käyt­töön” Kia Spor­ta­ge so­pii­kin hy­vin. Ti­laa on per­heel­le en­tis­tä pa­rem­min. Edel­li­nen mal­li oli van­ha­nai­kai­sen maas­tu­ri­mai­ses­ti kor­ke­ah­ko ja vä­hän ah­das, mut­ta uu­tuu­teen on tai­ot­tu sel­väs­ti li­sää ti­laa sekä pi­tuus- et­tä le­veys­suun­taan. Nyt ol­laan enem­män mui­den tä­män het­ken cros­so­ve­rien tyy­lis­sä.

Takana on riittävästi pääntilaa myös aikuisille, sillä penkki on aika alhaalla. Reisitukea saadakseen jalat pitää suoristaa etupenkin alle – tila riittää, jos etuistuin ei ole ala-asennossa.

Takana on riittävästi pääntilaa myös aikuisille, sillä penkki on aika alhaalla. Reisitukea saadakseen jalat pitää suoristaa etupenkin alle – tila riittää, jos etuistuin ei ole ala-asennossa.

Raimo Tengvall

Ta­ka­pen­kil­lä mat­kus­taa ai­kui­nen­kin mie­lik­seen, sil­lä ti­laa on riit­tä­väs­ti. Osit­tain ti­laa on syn­ny­tet­ty ma­ta­lal­la ole­val­la pen­kil­lä, jo­ten rei­si­tu­kea saa­dak­seen pi­tää vie­dä ja­lat etu­penk­kien al­le – siel­lä on on­nek­si ti­laa.

Ta­va­ra­ti­la ei pal­joa hä­peä vas­taa­van­ko­koi­sil­le pe­rin­tei­sil­le far­ma­reil­le. Vä­li­poh­jan ja nä­kö­suo­jan vä­lil­lä on to­sin toi­vot­tua vä­hem­män kor­keut­ta. Kon­tin reu­noil­la ole­vat muo­vit tun­tu­vat hal­voil­ta, mut­ta ne ovat­kin Spor­ta­gen ai­no­at ”hal­pa­o­sat”.

Ajoa var­man pääl­le

Kia Spor­ta­ges­sa ei ole mi­tään merk­ke­jä en­ti­ses­tä ko­re­a­lais­ten ”hal­pis­kip­po­jen” tun­nel­mas­ta. Eri­tyi­ses­ti hal­lin­ta­lait­tei­den ja ko­je­lau­dan laa­dun­tun­tuun on pa­nos­tet­tu, ja ko­re­a­lai­set al­ka­vat ol­la täs­sä pik­ku­hil­jaa ja­pa­ni­lais­ten edel­lä.

Komentosillalla on melkoisesti nappuloita – mutta on autossa varusteitakin. Eleettömästi toimivia perushallintalaitteita täydentävät esimerkiksi EX:ssä vakiona olevat peruutuskamera ja navigaattori.

Komentosillalla on melkoisesti nappuloita – mutta on autossa varusteitakin. Eleettömästi toimivia perushallintalaitteita täydentävät esimerkiksi EX:ssä vakiona olevat peruutuskamera ja navigaattori.

Raimo Tengvall

Ajo-omi­nai­suu­det ovat Spor­ta­ges­sa var­man pääl­le. Sport­ti­ses­ta tai näp­pä­räs­tä aja­mi­ses­ta tyk­kää­vä kul­jet­ta­ja ha­lu­ai­si li­sää tun­toa – nyt sitä on alus­tas­sa ja oh­jauk­ses­sa vain koh­ta­lai­ses­ti. Ai­noa kun­nol­la na­pak­ka asia on ma­nu­aa­li­mal­lin vaih­de­kep­pi. Penk­ki ei ole nor­maa­li­var­ta­loi­sel­le eri­tyi­sen ty­köis­tu­va tai tu­ke­va, enem­min­kin se kuu­luu sa­raan ”yk­si koko so­pii kai­kil­le”.

Sport­tia kai­paa­val­le 1,6-lit­rai­nen va­paas­ti­hen­git­tä­vä ben­sa­ko­ne ei tar­joa in­toa. Nor­maa­li­a­jon käyn­ti­no­peuk­sil­la 1 500–3 000 r/min vään­töä on riit­tä­väs­ti liik­ku­mi­seen, mut­ta voi­man tun­ne puut­tuu. Ny­ky­ai­kais­ten tur­bo­jen rin­nal­la ”va­pa­ri­ko­ne” tun­tuu pon­net­to­mal­ta. Etu­ve­tois­ta Spor­ta­gea mie­li­vän kan­nat­taa­kin har­ki­ta vain hie­man kal­liim­man mut­ta var­mas­ti vä­ke­väm­män die­se­lin han­kin­taa.

Hy­vin­voi­vaa elin­ta­soa

Rau­hal­li­nen krui­sai­li­ja, joka ha­lu­aa au­tol­taan muh­ke­an ja tur­val­li­sen tun­tuis­ta ko­koa, osaa ar­vos­taa Kia Spor­ta­gea. Sen ko­men­to­sil­lal­la tun­tee ole­van­sa ti­lan­teen her­ra­na pa­rem­min kuin pik­ku­au­tois­sa.

Toi­sek­si edul­li­sim­mal­la EX-va­rus­te­lul­la va­rus­te­tus­sa Spor­ta­ges­sa on myös ajan­mu­kai­suu­den tun­tua. Va­rus­te­luun kuu­luu tuu­li­la­si­ka­me­ran myö­tä tu­le­vat kais­ta­vah­ti, kau­ko­va­lo­a­vus­tin ja lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus.

Jo pe­ru­sau­tos­sa ole­va run­sas va­rus­te­lu on to­teu­tet­tu sekä kos­ke­tus­näy­töl­lä et­tä isol­la ar­se­naa­lil­la nap­pu­loi­ta. Ko­ea­jo­au­tos­sa oli kul­jet­ta­jan ym­pä­ril­lä yh­teen­sä 55 nap­pia tai kier­to­kyt­kin­tä. Kia Spor­ta­gea sa­tun­nai­ses­ti käyt­tä­vä tai au­tois­ta vä­hem­män kiin­nos­tu­nut voi ko­kea nap­pu­la­vii­da­kon han­ka­la­na. Osa kul­jet­ta­jis­ta ar­vos­taa to­den­nä­köi­ses­ti sitä, et­tä mo­net asi­at hoi­tu­vat no­pe­as­ti yh­del­lä na­pin­pai­nal­luk­sel­la.

Myös kos­ke­tus­näyt­töä pää­see – tai jou­tuu – käyt­tä­mään jon­kin ver­ran. Näyt­tö on var­sin sel­keä, mut­ta kie­lek­si ei saa suo­mea. Na­vi­gaat­to­ri ja pe­ruu­tus­ka­me­ra kuu­lu­vat va­ki­o­na jo kan­san­mal­li EX:ään. Ko­ea­jo­au­tos­sa ol­lut Pre­mium Sa­fe­ty Pack tuo li­sää ”pre­miu­mia” esi­mer­kik­si puo­li­nah­ka­ver­hoi­lun ja avai­met­to­mien toi­min­to­jen muo­dos­sa.

”Sa­fe­tyä” tu­lee muun mu­as­sa au­to­maat­ti­sen hä­tä­jar­ru­tuk­sen, kuol­leen­kul­man va­roit­ti­men ja pe­ruu­tet­ta­es­sa ris­te­ä­väs­tä lii­ken­tees­tä va­roit­ta­van pe­ruu­tu­sa­vus­ti­men muo­dos­sa. Pa­ke­tin yli 4 000 eu­ron hin­ta tun­tuu vä­hän ko­val­ta muu­ten koh­tuu­hin­tai­ses­sa au­tos­sa.

Kia Sportage on takaa hintaansa arvokkaamman näköinen. Uuden mallin hinnat alkavat 27 000 eurosta, eikä tämäkään auto maksa kuin noin 36 000 euroa.

Kia Sportage on takaa hintaansa arvokkaamman näköinen. Uuden mallin hinnat alkavat 27 000 eurosta, eikä tämäkään auto maksa kuin noin 36 000 euroa.

Raimo Tengvall

Hy­vät kau­pat

Toi­saal­ta näil­lä va­rus­teil­la ja me­tal­li­vä­ril­lä ko­ea­jo­au­to ei mak­sa­nut kuin rei­lut 36 000 eu­roa. Kil­pai­li­joi­hin ja au­ton luo­maan tun­nel­maan näh­den se ei ole paha. Hy­vin to­teu­tet­tu Kia Spor­ta­ge miel­lyt­tää var­mas­ti mo­nia au­to­nos­ta­jia, jot­ka ha­lu­a­vat vas­ti­neen­tun­net­ta ra­hal­le an­ta­van ka­tu­maas­tu­rin. Sii­hen täl­lai­set etu­ve­to- ja ma­nu­aa­li­vaih­teis­to­mal­lit ovat omi­aan.

Ras­kaam­paan käyt­töön so­pi­vat ne­li­ve­to­mal­lit ovat vä­hän oma maa­il­man­sa, ja niis­tä saa myös mak­saa sel­väs­ti enem­män. Täl­lai­sel­la etu­ve­dol­la ei ole tar­koi­tus ajaa sen kum­moi­sem­pia ajo­ja kuin ta­val­li­sel­la hen­ki­lö­au­tol­la.

Kia Spor­ta­gen koh­dal­la pää­o­sas­sa on niin sa­no­tut ”hy­vät kau­pat”: ar­vok­kaan ja ison tun­tui­sen au­ton saa koh­tuu­ra­hal­la ja pit­käl­lä ta­kuul­la. Näil­lä Spor­ta­gen han­kin­taa var­mas­ti pe­rus­tel­laan ka­ve­reil­le. Vai tar­vit­see­ko Kian os­ta­mis­ta enää edes pe­rus­tel­la? Kian paik­ka au­to­merk­kien au­rin­gos­sa va­kiin­tuu koko ajan, kii­tos Spor­ta­gen ta­pais­ten on­nis­tu­nei­den mal­lien.

Takakontin reunat ovat halvan tuntuista muovia, ja melko heppoisen näkösuojan alla on vain keskinkertaisesti korkeutta. Tila on kuitenkin tämän kokoluokan maasturiksi ihan asiallinen.

Takakontin reunat ovat halvan tuntuista muovia, ja melko heppoisen näkösuojan alla on vain keskinkertaisesti korkeutta. Tila on kuitenkin tämän kokoluokan maasturiksi ihan asiallinen.

Raimo Tengvall

Mikä miel­lyt­tää ja är­syt­tää?

Miel­lyt­tää: Hin­ta-laa­tu­suh­de. Hi­tu­sen ar­jen ylä­puo­lel­la ole­va toi­mi­va käyt­tö­au­to koh­tuu­ra­hal­la.

Är­syt­tää: Moot­to­ri. 1,6-lit­rai­nen va­paas­ti hen­git­tä­vä jää kär­jen vauh­dis­ta niin nu­me­rois­sa kuin myös tun­ne­puo­lel­la.

Yl­lät­tää: Va­rus­te­lu. Kan­san­mal­li EX:ssä on jo pal­jon ki­vaa, ja va­rus­te­pa­ke­til­la saa pik­ku­luk­sus­ta.

Yh­teen­ve­to: Nimi hä­mää: ei tip­paa­kaan sport­tia vaan eleet­tö­män mu­ka­vas­ti toi­mi­va kul­ku­pe­li mo­nien ma­kuun.

Täh­det: 4

Kia Spor­ta­ge 1.6 GDI EX

Moot­to­ri: R4, 1591 cm3,  97 kW (132 hv)/6300 r/min,  161 Nm/4850 r/min

Voi­man­siir­to: M6, etu­ve­to Suo­ri­tus­ky­ky 0–100 km/h 11,5 s, huip­pu­no­peus 182 km/h

Ku­lu­tus: 6,3 l/100 km, 95 E10

CO2-pääs­töt: 147 g/km

Mi­tat: p. 4480, l. 1855, k. 1635 mm, ak­se­li­vä­li 2670 mm, oma­mas­sa 1397–1471 kg, ta­va­ra­ti­la 503–1492 l, tank­ki 62 l

Hin­ta: 30 991 eu­roa

 Rai­mo Teng­vall

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

JBL SA750 integroitu vahvistin 

Koti ja keittiö

Joulun upeat kukkijat: näin joulukukat kestävät pitkään

Hifimaailma

RIAA kuudessa osassa

Hifimaailma

CD on paras

Hifimaailma

Aktii­vi­laa­ja­kaista

Hifimaailma

Focalilta uusia huippukaiuttimia seiniin ja kattoon

Hifimaailma

Sujuva toistoa kompaktissa muodossa

Hifimaailma

Nuoruus ja menneisyys kohtaavat

Hifimaailma

Diapolinen kuulokevahvistin-dac

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

JBL SA750 integroitu vahvistin 

Koti ja keittiö

Joulun upeat kukkijat: näin joulukukat kestävät pitkään

Hifimaailma

RIAA kuudessa osassa

Hifimaailma

CD on paras

Hifimaailma

Aktii­vi­laa­ja­kaista

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.