Kolmiakselisen, Dartzin rakentaman Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6:n panssarointi suojaa myös raskaan konekiväärin tulitukselta.

Kolmiakselisen, Dartzin rakentaman Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6:n panssarointi suojaa myös raskaan konekiväärin tulitukselta.

1019 hv ja hintaa 2,4 miljoonaa: tämä auto kestää kevyen konekiväärin tulituksen

Latvialainen virityspaja Dartz esitteli uusimman luomuksensa: suorituskykyisen kuusi­pyö­rä­ve­toisen Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 -version.

Auto Bild.Uutiset

Pans­sa­roi­dus­sa Drive Hard -ver­si­os­sa ote­taan op­pia kuu­si­pyö­rä­ve­toi­ses­ta, ame­rik­ka­lai­ses­ta elo­ku­va-ajo­neu­vos­ta mal­lia 6×6 JER­RV.

Ai­nut­kap­pa­leel­le ker­tyy Dart­zin mu­kaan hin­taa 2,4 mil­joo­naa eu­roa.

Drive Har­din kul­mik­kaat pans­sa­ri­le­vyt, ka­ton tor­ni sekä ste­alth-tyy­li­nen maa­li­pin­ta kuu­lu­vat kaik­ki uu­sim­man Dart­zin omi­nai­suuk­siin.

Dartz muun­si vuon­na 2012 ame­rik­ka­lai­sen so­ti­la­sa­jo­neu­vo 6x6 JER­RV:n Hol­ly­wood-käyt­töön.

Drive Hard on suun­nat­tu yk­si­tyis­hen­ki­löil­le, jot­ka ha­lu­a­vat py­sy­tel­lä suu­res­sa tun­te­mat­to­muu­des­sa.

Sik­si osa Dart­zin esit­te­ly­ku­vis­ta on ti­laa­jan toi­vo­muk­ses­ta tar­koi­tuk­sel­li­sen tum­mia ja al­hai­sel­la re­so­luu­ti­ol­la teh­ty­jä.

Mat­kus­ta­mo­ku­via ei ole sa­mas­ta syys­tä lain­kaan näh­tä­vil­lä, mut­ta Sak­san Au­to Bild löy­si on­nek­si sel­ke­äm­piä ul­ko­ku­via.

Drive Har­din mark­ki­noik­si voi­si äk­ki­sel­tään ku­vi­tel­la la­ti­na­lais­ta Ame­rik­kaa, sil­lä B8-ta­soi­nen pans­sa­roin­ti edus­taa kor­kein­ta au­toi­hin saa­ta­vil­la ole­vaa.

Kol­mi­ak­se­li­sen G 63:n pans­sa­roin­ti suo­jaa myös ras­kaan ko­ne­ki­vää­rin tu­li­tuk­sel­ta.

Pans­sa­roin­nin yk­si­tyis­koh­dis­ta luon­nol­li­ses­ti ol­laan vai­ti, mut­ta jot­ta va­ki­oau­tos­ta saa­tai­siin niin "tu­len­kes­tä­vä", vaa­dit­ta­neen vä­hin­tään tu­hat ki­loa pans­sa­ri­te­räs­tä.

Se puo­les­taan nos­taa au­ton oma­mas­san täs­sä ta­pauk­ses­sa hel­pos­ti noin vii­teen ton­niin.

Moot­to­ri­na toi­mii 544-he­vos­voi­mai­nen, is­ku­ti­la­vuu­del­taan 5,5-lit­rai­nen tup­la­tur­bo-V8.

Sii­tä hel­ti­ää te­hoa mu­ka­vat 1 019 he­vos­voi­maa.

Is­tui­mis­sa on tiet­tä­väs­ti ita­li­a­lai­sen Lux­pel-yh­ti­ön eri­tyi­nen maas­to­ku­vi­oi­nen nah­ka­ver­hoi­lu.

Jos ha­lu­aa vas­taa­van nä­köi­sen Dart­zin kuin ku­vis­sa, mut­ta il­man pans­sa­roin­tia, jou­tuu pu­lit­ta­maan 1,5 mil­joo­naa eu­roa.

Dartz pys­tyy toi­mit­ta­maan täl­lai­sen 6x6-ajo­kin myös mui­den Hol­ly­wood-elo­ku­vien tee­mo­jen poh­jal­ta, mu­kaan lu­kien In­di­a­na Jo­nes sekä Ju­ras­sic Park.

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”

Auto Bild.Uutiset

Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”

Auto Bild.Uutiset

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

Turvallisesti kesäteillä: Huomioi nämä kolme riskitekijää

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU