Kolmiakselisen, Dartzin rakentaman Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6:n panssarointi suojaa myös raskaan konekiväärin tulitukselta.

Kolmiakselisen, Dartzin rakentaman Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6:n panssarointi suojaa myös raskaan konekiväärin tulitukselta.

1019 hv ja hintaa 2,4 miljoonaa: tämä auto kestää kevyen konekiväärin tulituksen

Latvialainen virityspaja Dartz esitteli uusimman luomuksensa: suorituskykyisen kuusi­pyö­rä­ve­toisen Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 -version.

Auto Bild.Uutiset

Pans­sa­roi­dus­sa Drive Hard -ver­si­os­sa ote­taan op­pia kuu­si­pyö­rä­ve­toi­ses­ta, ame­rik­ka­lai­ses­ta elo­ku­va-ajo­neu­vos­ta mal­lia 6×6 JER­RV.

Ai­nut­kap­pa­leel­le ker­tyy Dart­zin mu­kaan hin­taa 2,4 mil­joo­naa eu­roa.

Drive Har­din kul­mik­kaat pans­sa­ri­le­vyt, ka­ton tor­ni sekä ste­alth-tyy­li­nen maa­li­pin­ta kuu­lu­vat kaik­ki uu­sim­man Dart­zin omi­nai­suuk­siin.

Dartz muun­si vuon­na 2012 ame­rik­ka­lai­sen so­ti­la­sa­jo­neu­vo 6x6 JER­RV:n Hol­ly­wood-käyt­töön.

Drive Hard on suun­nat­tu yk­si­tyis­hen­ki­löil­le, jot­ka ha­lu­a­vat py­sy­tel­lä suu­res­sa tun­te­mat­to­muu­des­sa.

Sik­si osa Dart­zin esit­te­ly­ku­vis­ta on ti­laa­jan toi­vo­muk­ses­ta tar­koi­tuk­sel­li­sen tum­mia ja al­hai­sel­la re­so­luu­ti­ol­la teh­ty­jä.

Mat­kus­ta­mo­ku­via ei ole sa­mas­ta syys­tä lain­kaan näh­tä­vil­lä, mut­ta Sak­san Au­to Bild löy­si on­nek­si sel­ke­äm­piä ul­ko­ku­via.

Drive Har­din mark­ki­noik­si voi­si äk­ki­sel­tään ku­vi­tel­la la­ti­na­lais­ta Ame­rik­kaa, sil­lä B8-ta­soi­nen pans­sa­roin­ti edus­taa kor­kein­ta au­toi­hin saa­ta­vil­la ole­vaa.

Kol­mi­ak­se­li­sen G 63:n pans­sa­roin­ti suo­jaa myös ras­kaan ko­ne­ki­vää­rin tu­li­tuk­sel­ta.

Pans­sa­roin­nin yk­si­tyis­koh­dis­ta luon­nol­li­ses­ti ol­laan vai­ti, mut­ta jot­ta va­ki­oau­tos­ta saa­tai­siin niin "tu­len­kes­tä­vä", vaa­dit­ta­neen vä­hin­tään tu­hat ki­loa pans­sa­ri­te­räs­tä.

Se puo­les­taan nos­taa au­ton oma­mas­san täs­sä ta­pauk­ses­sa hel­pos­ti noin vii­teen ton­niin.

Moot­to­ri­na toi­mii 544-he­vos­voi­mai­nen, is­ku­ti­la­vuu­del­taan 5,5-lit­rai­nen tup­la­tur­bo-V8.

Sii­tä hel­ti­ää te­hoa mu­ka­vat 1 019 he­vos­voi­maa.

Is­tui­mis­sa on tiet­tä­väs­ti ita­li­a­lai­sen Lux­pel-yh­ti­ön eri­tyi­nen maas­to­ku­vi­oi­nen nah­ka­ver­hoi­lu.

Jos ha­lu­aa vas­taa­van nä­köi­sen Dart­zin kuin ku­vis­sa, mut­ta il­man pans­sa­roin­tia, jou­tuu pu­lit­ta­maan 1,5 mil­joo­naa eu­roa.

Dartz pys­tyy toi­mit­ta­maan täl­lai­sen 6x6-ajo­kin myös mui­den Hol­ly­wood-elo­ku­vien tee­mo­jen poh­jal­ta, mu­kaan lu­kien In­di­a­na Jo­nes sekä Ju­ras­sic Park.

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Harras­te­au­to­kausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN