Aargh! Tällainen Lancia Delta HF Integrale revittäisiin heti käsistä!

Sveitsiläinen Lancia-fani Alain Brand haluaisi 1980-luvun nopean nelivetoisen, Delta HF Integralen palaavan jälleen, nykya­i­kais­tettuna painoksena.

Auto Bild.Uutiset

Alain Brand laa­ti ai­hees­ta 3D-ku­via, mo­der­ni­soi­mal­la Gi­or­get­to Giu­gi­a­ron Del­ta HF In­teg­ra­len le­gen­daa­ri­sen kul­mik­kai­ta ko­ri­muo­to­ja.

Voi­si­ko Del­ta HF In­teg­ra­le sit­ten to­del­li­suu­des­sa pa­la­ta ke­hiin? Ky­sees­sä­hän lie­nee kaik­kien ai­ko­jen kuu­lui­sin MM-ral­li­au­to, jos­ta teh­tiin myös luo­ki­tus­ver­si­oi­ta ka­dul­le.

Op­ti­mis­tit ei­vät ole heit­tä­neet kir­ves­tä kai­voon, on­han ole­mas­sa esi­mer­kik­si Mic­ha­el Stosc­he­kin ra­ken­ta­ma New Stra­tos.

Toi­saal­ta, jos tar­kas­tel­laan Lan­ci­an ase­maa ny­kyi­ses­sä Fiat-kon­ser­nis­sa, sen roo­li jää Ita­li­as­sa ko­vin vä­häi­sek­si.

Moottoriksi tulisi Brandin hahmotelmassa 300-hevosvoimainen turboahdettu nelisylinterinen, jolloin malli voisi kilpailla esimerkiksi sellaisten mallien kanssa, kuten VW Golf R, Ford Focus RS, Audi RS 3 sekä Honda Civic Type-R.​

Moottoriksi tulisi Brandin hahmotelmassa 300-hevosvoimainen turboahdettu nelisylinterinen, jolloin malli voisi kilpailla esimerkiksi sellaisten mallien kanssa, kuten VW Golf R, Ford Focus RS, Audi RS 3 sekä Honda Civic Type-R.​

Sen täh­den Lan­cia Del­ta HF In­teg­ra­len (In­teg­ra­le tar­koit­taa ne­li­ve­toa) uu­si tu­le­mi­nen saat­taa jää­dä sil­kak­si haa­veek­si.

Sveit­si­läi­nen 3D-ku­va­ren­de­röin­tei­hin eri­kois­tu­nut Alain Brand lu­keu­tuu op­ti­mis­tei­hin. Hän käyt­ti kuu­kau­si­kau­pal­la ai­kaa hah­mo­tel­lak­seen 3D-sof­tal­la ja PC:llä ny­ky­ai­kai­sen Del­ta HF In­teg­ra­len.

Ku­vis­sa ko­mei­le­va mal­li, kut­sut­ta­koon sitä vaik­ka New In­teg­ra­lek­si, on ai­van yh­tä näyt­tä­vä kuin esi­ku­van­sa, el­lei suo­ras­taan hie­nom­pi.

Sekä keulassa että perässä sovelletaan kattavasti LED-valotekniikkaa.​

Sekä keulassa että perässä sovelletaan kattavasti LED-valotekniikkaa.​

Ai­van ku­ten Giu­gi­a­ron piir­tä­mä ori­gi­naa­li­mal­li, se­kin näyt­tää kul­mik­kaal­ta ja ag­g­res­sii­vi­sel­ta.

Keu­las­sa on usei­ta il­ma­not­to­auk­ko­ja ja muh­ke­at pyö­rä­ko­te­lot ovat hal­lit­se­via piir­tei­tä. Pro­jek­tis­sa kiin­nit­tää huo­mi­on myös B-pi­la­rien puut­tu­mi­nen sa­mal­la, kun ta­ka­si­vu­la­sit ka­to­a­vat C-pi­la­rien taak­se.

Sekä keu­las­sa et­tä pe­räs­sä so­vel­le­taan kat­ta­vas­ti LED-va­lo­tek­niik­kaa. Ta­ka­na yl­hääl­lä ole­va spoi­le­ri on näyt­tä­vä kuin en­ti­sai­kain MM-ral­li­au­tois­sa ja ta­ka­o­san dif­fuu­so­ri­le­vy on val­mis­tet­tu hii­li­kui­dus­ta.

Moot­to­rik­si tu­li­si Bran­din hah­mo­tel­mas­sa 300-he­vos­voi­mai­nen tur­bo­ah­det­tu ne­li­sy­lin­te­ri­nen, jol­loin mal­li voi­si kil­pail­la esi­mer­kik­si sel­lais­ten mal­lien kans­sa, ku­ten VW Golf R, Ford Fo­cus RS, Au­di RS 3 sekä Hon­da Ci­vic Type-R.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU