Lähimmäksi hevosvoimissa Giulia QV -versiota osuu Mercedes-Benz AMG C 63 S, josta S-versiona saadaan 510 hevosvoimaa ja maksimivääntöä 700 Nm.
Alfa Romeo Giulia QV kehittää 510 hevosvoimaa!
Alfa Romeo suorittaa dramaattisen hyökkäyksen urheilullisten sedanien luokassa. Uusi Giulia QV kehittää tehoa 510 hevosvoimaa…
Yhdessäkään katurekisteröidyssä tehtaan Alfa Romeossa ei tähän mennessä ole ollut yli 500 hevosvoiman teholukemia. Uuden Giulian Quadrifoglio Verde -huippumallissa (Vihreä Neliapila) tilanne muuttuu, sillä kilpailijoista ei kovin äkkiä löydy vastaavan tehoisia.
Jaguar XE S kehittää 340 hevosvoimaa ja BMW M3:ssa on 431 hevosvoimaa. Sitten on Audi RS 4, josta otetaan 450 hevosvoimaa. Seuraavaksi osuu Cadillac ATS-V, jonka konepellin alla mylvii 461 hevosvoimaa.
Lähimmäksi hevosvoimissa Giulia QV -versiota osuu kuitenkin Mercedes-Benz AMG C 63 S, josta S-versiona saadaan 510 hevosvoimaa ja maksimivääntöä 700 Nm. Moottorina on tällöin 4,0-litrainen tuplaturbo-V8, joka juontuu AMG GT:stä. Siinä sovelletaan kuivasumppuvoitelua.
Kun AMG C 63 S lähtee liikkeelle, neljästä pakoputkesta kuuluu maailmanlopun äänimaailma. Mutta C 63 S ei ole ainoastaan äänekäs, se on myös sikanopea, sillä yli 1700-kiloinen kiihtyy 0–100 km/h neljässä sekunnissa ja saavuttaa 200 km/h rajan alle 13 sekunnissa.
Useimmat C 63 S:n ostajat valitsevat AMG Driver’s Packagen, jonka avulla huippunopeus saadaan elektronisen rajoittimen ohi tasolle 290 km/h. Autossa on seitsemänportainen MCT-automaattivaihteisto ja taka-akselilla on tasauspyörästön lukko. Painonjakaumaksi ilmoitetaan 54/45 %.
AMG C 63 S:n tehojarruiksi saa valinnaisena eteen keraamiset jarrulevyt.
Alfa Romeo Giulian suorituskyky saattaa etukäteen jäädä jonkin verran hämärän peittoon, mutta katsotaanpa lähemmin. Alfa Romeon mukaan Giulia QV:n tuplaturbo-V6 on Ferrarin kehittämä ja mahdollistaa kiihtyvyyden 0–100 km/h 3,9 sekunnissa, siis hieman Mercedes-Benz C 63 S AMG:tä nopeammin.
Alfa Romeo Giulian omamassa on kevytmetallin avulla saatu alle 1500 kiloon, mutta mukana on myös hiilikuitua. Alfa Romeo Giulia QV sopii puhdasoppisille urheiluautoharrastajille.
Alfa Romeo Giulia QV:n painonjakauma on ihanteellinen 50/50 %. Jarruina on keraamiset levyt, joiden kehittämisessä Ferrarilla tai Maseratilla lienee sormensa pelissä.
Toisin kuin Mercedes-Benz AMG C 63 S:ssä, Alfa Romeo Giulia QV:ssä on keraamiset jarrulevyt myös taka-akselilla.
Alfa Romeo vertaa Giulia QV:n ajo-ominaisuuksia BMW M3:een. Tuleva vertalumme paljastaa, miten käy.
Stefan Novitski
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Auto Bild 13/2025 on kaupoissa
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Olkielementtitalo rakennettiin Billnäsin maalaismaisemiin
Uusi mies ohjaksissa
Linda Linko: ”Estetiikka ei ole pelkkää pintaa, parhaimmillaan siitä heijastuu jotain olennaista ihmisyydestä”
Uusi phono-moduuli Ranskasta
Transmissiolinjakaiutin Italiasta
Koti ja keittiön tunnelmallinen Taiteilijakodit-erikoislehti on ilmestynyt!
Goldmundin uusi integroitu vahvistin
Ihmelapsi
Cabassen kotiteatterihelmet
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
FOKUS MEDIA
Olkielementtitalo rakennettiin Billnäsin maalaismaisemiin
Uusi mies ohjaksissa
Linda Linko: ”Estetiikka ei ole pelkkää pintaa, parhaimmillaan siitä heijastuu jotain olennaista ihmisyydestä”
Uusi phono-moduuli Ranskasta
Transmissiolinjakaiutin Italiasta
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Täyssähköinen Cayenne – tulevan Porsche-mallin sisätilat ovat innovatiiviset, digitaaliset ja yksilölliset
Mökkiteiden sankari Jeep Avenger saa uudet Black Edition -mallit – useiden tuhansien eurojen asiakasetu
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Hyundai Tucson uudistuu
Kia EV4:n hinnat julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ