Lähimmäksi hevosvoimissa Giulia QV -versiota osuu Mercedes-Benz AMG C 63 S, josta S-versiona saadaan 510 hevosvoimaa ja maksimivääntöä 700 Nm.​

Lähimmäksi hevosvoimissa Giulia QV -versiota osuu Mercedes-Benz AMG C 63 S, josta S-versiona saadaan 510 hevosvoimaa ja maksimivääntöä 700 Nm.​

Alfa Romeo Giulia QV kehittää 510 hevosvoimaa!

Alfa Romeo suorittaa dramaattisen hyökkäyksen urheilullisten sedanien luokassa. Uusi Giulia QV kehittää tehoa 510 hevosvoimaa…

Auto Bild.Uutiset

Yh­des­sä­kään ka­tu­re­kis­te­röi­dys­sä teh­taan Al­fa Ro­me­os­sa ei tä­hän men­nes­sä ole ol­lut yli 500 he­vos­voi­man te­ho­lu­ke­mia. Uu­den Giu­li­an Qu­ad­ri­fog­lio Ver­de -huip­pu­mal­lis­sa (Vih­reä Ne­li­a­pi­la) ti­lan­ne muut­tuu, sil­lä kil­pai­li­jois­ta ei ko­vin äk­kiä löy­dy vas­taa­van te­hoi­sia.

Ja­gu­ar XE S ke­hit­tää 340 he­vos­voi­maa ja BMW M3:ssa on 431 he­vos­voi­maa. Sit­ten on Au­di RS 4, jos­ta ote­taan 450 he­vos­voi­maa. Seu­raa­vak­si osuu Ca­dil­lac ATS-V, jon­ka ko­ne­pel­lin al­la myl­vii 461 he­vos­voi­maa.

Lä­him­mäk­si he­vos­voi­mis­sa Giu­lia QV -ver­si­o­ta osuu kui­ten­kin Mer­ce­des-Benz AMG C 63 S, jos­ta S-ver­si­o­na saa­daan 510 he­vos­voi­maa ja mak­si­mi­vään­töä 700 Nm. Moot­to­ri­na on täl­löin 4,0-lit­rai­nen tup­la­tur­bo-V8, joka juon­tuu AMG GT:stä. Sii­nä so­vel­le­taan kui­va­sump­pu­voi­te­lua.

Kun AMG C 63 S läh­tee liik­keel­le, nel­jäs­tä pa­ko­put­kes­ta kuu­luu maa­il­man­lo­pun ää­ni­maa­il­ma. Mut­ta C 63 S ei ole ai­no­as­taan ää­ne­käs, se on myös si­ka­no­pea, sil­lä yli 1700-ki­loi­nen kiih­tyy 0–100 km/h nel­jäs­sä se­kun­nis­sa ja saa­vut­taa 200 km/h ra­jan al­le 13 se­kun­nis­sa.

Useim­mat C 63 S:n os­ta­jat va­lit­se­vat AMG Dri­ver’s Pac­ka­gen, jon­ka avul­la huip­pu­no­peus saa­daan elekt­ro­ni­sen ra­joit­ti­men ohi ta­sol­le 290 km/h. Au­tos­sa on seit­se­män­por­tai­nen MCT-au­to­maat­ti­vaih­teis­to ja taka-ak­se­lil­la on ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko. Pai­non­ja­kau­mak­si il­moi­te­taan 54/45 %.

AMG C 63 S:n te­ho­jar­ruik­si saa va­lin­nai­se­na eteen ke­raa­mi­set jar­ru­le­vyt.

Al­fa Ro­meo Giu­li­an suo­ri­tus­ky­ky saat­taa etu­kä­teen jää­dä jon­kin ver­ran hä­mä­rän peit­toon, mut­ta kat­so­taan­pa lä­hem­min. Al­fa Ro­me­on mu­kaan Giu­lia QV:n tup­la­tur­bo-V6 on Fer­ra­rin ke­hit­tä­mä ja mah­dol­lis­taa kiih­ty­vyy­den 0–100 km/h 3,9 se­kun­nis­sa, siis hie­man Mer­ce­des-Benz C 63 S AMG:tä no­pe­am­min.

Al­fa Ro­meo Giu­li­an oma­mas­sa on ke­vyt­me­tal­lin avul­la saa­tu al­le 1500 ki­loon, mut­ta mu­ka­na on myös hii­li­kui­tua. Al­fa Ro­meo Giu­lia QV so­pii puh­da­sop­pi­sil­le ur­hei­lu­au­to­har­ras­ta­jil­le.

Al­fa Ro­meo Giu­lia QV:n pai­non­ja­kau­ma on ihan­teel­li­nen 50/50 %. Jar­rui­na on ke­raa­mi­set le­vyt, joi­den ke­hit­tä­mi­ses­sä Fer­ra­ril­la tai Ma­se­ra­til­la lie­nee sor­men­sa pe­lis­sä.

Toi­sin kuin Mer­ce­des-Benz AMG C 63 S:ssä, Al­fa Ro­meo Giu­lia QV:ssä on ke­raa­mi­set jar­ru­le­vyt myös taka-ak­se­lil­la.

Al­fa Ro­meo ver­taa Giu­lia QV:n ajo-omi­nai­suuk­sia BMW M3:een. Tu­le­va ver­ta­lum­me pal­jas­taa, mi­ten käy.

Ste­fan No­vits­ki

 

 

 

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN