Audi Q8 TFSI e quattro (kuvituskuva)

Audi Q8 TFSI e quattro (kuvituskuva)

Audi

Audi julkistaa aiempaa kookkaamman katumaasturin: Audi Q9 nähtiin naamioituna Nürburgringillä

Jo vuodesta 2019 on liikkunut huhuja, joiden nojalla Audilta tulisi markkinoille vielä loisteliaampi ja kookkaampi katumaasturi kuin Q7 ja Q8. Se tuntee mallinimen Q9.

Auto Bild.Uutiset

Au­di Q9 vai­kut­taa to­teu­tu­van, kos­ka Au­to Bil­din sa­la­va­lo­ku­vaa­ja ha­vait­si yk­si­lön ra­ta­tes­teis­sä Nürburg­rin­gil­lä.

Au­di Q9 -yk­si­lö oli tes­ti­a­jois­sa luon­nol­li­ses­ti­kin voi­mak­kaas­ti suo­ja­tei­pat­tu, mut­ta sii­tä huo­li­mat­ta joi­ta­kin yk­si­tyis­koh­tia pys­tyy tun­nis­ta­maan.

Nii­hin lu­keu­tu­vat koo­kas etu­sä­leik­kö sekä suh­teel­li­sen ka­pe­at ajo­va­loum­pi­ot, jot­ka on ase­moi­tu heti ko­ne­pel­lin ala­puo­lel­le.

Au­tos­sa lie­nee niin ikään su­mu­va­lot. Keu­la näyt­tää mas­sii­vi­sel­ta, mitä vai­ku­tel­maa si­vup­ro­fii­li ko­ros­taa: au­to näyt­tää mel­ko laa­tik­ko­mai­sel­ta.

Myös ta­ka­o­sa oli edel­leen suo­ja­kal­von peit­tä­mä; ta­ka­na ha­vait­see kat­tos­poi­le­rin sekä il­mei­ses­ti suh­teel­li­sen ka­pe­at ta­ka­va­lot.

Au­di Q9:ään tu­lee to­den­nä­köi­ses­ti kol­me is­tuin­ri­viä, ja ul­ko­pi­tuus 5,20 met­riä viit­taa kil­pai­li­jois­ta ai­na­kin BMW X7:aan ja Mer­ce­des-Benz GLS:ään

Pis­to­ke­la­dat­ta­va hyb­ri­di?

Iso Au­di Q9 saat­taa ol­la pis­to­ke­la­dat­ta­va hyb­ri­di, jol­loin oli­si kak­si vaih­to­eh­toa: Au­di Q8:n mo­di­fi­oi­tu voi­man­siir­to, jol­loin 3,0-lit­rai­sen V6-ben­sii­ni­moot­to­rin yn­nä säh­kö­moot­to­rin jär­jes­tel­mä­te­ho oli­si 381 he­vos­voi­maa.

Tai sit­ten toi­se­na vaih­to­eh­to­na on 4,0-lit­rai­nen V8. To­den­nä­köi­ses­ti Au­dil­la tä­hyil­lään 50 ki­lo­met­rin säh­köi­seen toi­min­ta­mat­kaan.

Au­di Q9:stä saat­taa li­säk­si il­maan­tua vä­hin­tään 600-he­vos­voi­mai­nen RS-ver­sio.

Au­di saat­taa lan­see­ra­ta suu­rim­man ka­tu­maas­tu­rin­sa Q9:n jo tu­le­va­na vuon­na.

On kui­ten­kin tois­tai­sek­si epä­sel­vää, on­ko Au­di Q9 yli­pää­tään lain­kaan tu­lol­laan Eu­roo­pan mark­ki­noil­le, kos­ka yleen­sä Kii­naan me­ne­vät pro­to­tyy­pit naa­mi­oi­daan ku­vien osoit­ta­mal­la ta­val­la.

Au­to Bild Kat­ha­ri­na Berndt / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU