Ocean-muotokieltä noudattavassa BYD Dolphinissa on upotetut ovenkahvat. Autossa on 60,4 kWh blade-akusto.
Juha Peltonen
BYD Dolphin ja BYD Seal: Kaksi kiinalaista uutuusmallia Suomeen
BYD-mallisto täydentyy kahdella uutuudella, jotka on varustettu Blade-akustoilla. Niissä ei käytetä harvinaisia materiaaleja.
BYD:n blade-akustojen hunajakennorakenne säästää tilaa, minkä lisäksi e-Platform 3.0 -pohjalevyssä sähkömoottorit vievät vähän tilaa.
Sekä BYD Dolphin että BYD Seal edustavat niin sanottua Ocean-muotokieltä, mihin mallinimetkin viittaavat.
BYD Dolphin
Hiljattain Suomessa lanseerattu kompakti BYD Dolphin -täyssähköauto perustuu e-Platform 3.0 -pohjalevylle.
BYD Dolphinissa on auton levyiset led-takavalot. Tavaratilaa saadaan 345-1310 litraa.
Juha Peltonen
BYD Dolphinin kojelaudan erikoisuutena on vaaka- ja pystysuuntaisesti sähköisesti kääntyvä 12,8 tuuman kosketusnäyttö, joka on tässä kuvassa vaaka-asennossa.
Juha Peltonen
BYD Dolphin. Kosketusnäyttö on pystyasennossa. Mallissa on tehokas lämpöpumppu.
Juha Peltonen
BYD Dolphinin etuistuimet ovat ensivaikutelmaltaan tanakat.
Juha Peltonen
BYD Dolphinissa on pitkäjalkaisille kohtuullisesti polvitilaa takaistuimella.
Juha Peltonen
BYD Dolphinissa on 60,4 kWh kokoinen blade-akusto, ja varsinaisena erikoisuutena vaaka- ja pystysuuntaisesti kääntyvä 12,8 tuuman kosketusnäyttö.
Dolphinille luvataan toimintamatkaa jopa 427 km.
AC-lataus luonnistuu 11 kW ja pikalataus 80 kW teholla.
Sisämuotoilussa esiintyy pyöreitä linjoja.
BYD Dolphinin alkaen-hinta on 34 900 euroa.
BYD Seal
Hienostunut ja kookkaampi BYD Seal on varustettu 82,5 kWh Blade-akustolla, ja se on erittäin runsaasti varustettu. Malli tarjoaa hintaluokassaan laadukkaat sisätilat.
BYD Sealille luvataan jopa 570 km toimintamatkaa. Samalla akustolla varustettuna nelivetoiselle AWD-versiolle kerrotaan toimintamatkaksi parhaimmillaan 520 km.
Myös BYD Seal noudattelee Ocean-muotokieltä. Mallia saa sekä neli- että takavetoisena. Blade-akusto onn kooltaan 82,5 kWh.
Juha Peltonen
'
Seal Excellence on BYD:n tehokkain versio.
Juha Peltonen
BYD Seal tarjoaa sisätiloillaan luokassaan laadukkaan ensivaikutelman.
Juha Peltonen
BYD Sealin ajosuunnan valitsin on juhlavan näköinen.
Juha Peltonen
BYD Seal tarjoaa mukavasti tilaa takaistuimella.
Juha Peltonen
BYD Seal kiihtyy sataan nelivetoisena 3,8 sekunnissa, ja mallin pikalataus 30-80 % vaatii 26 minuuttia. Seal Excellence on BYD:n tehokkain versio.
Mainittakoon, että BYD Sealila on suoritettu nk. hirvenväistökoe nopeudella 83,5 km/h.
BYD Sealissa on myös tanskalainen Dynaudio-äänentoistojärjestelmä varustettuna 12 kaiuttimella ja subbarilla.
Takavetoisena BYD Seal maksaa alkaen 47 690 euroa, ja nelivetoisena alkaen 50 990 euroa.
Nelivetoisella Seal-versiolla saa vetää 1 450-kiloista vaunua, ja takavetoisella 750 kiloa.
Mainittakoon, että Suomessa on tällä hetkellä kaksitoista BYD-myyntipistettä.
BYD-lehdistömateriaali / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Kia EV4 -tiiseri
Kia
Kia EV4 -tiiseri
Kia
Mitsubishi
Mitsubishi
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.
Juha Peltonen
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Auto Bild 6/2025 on kaupoissa
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
SEASin lelu
Aamuinen HighEnd-retriitti Rastilassa lauantaina 29.3.
B&W Px7 S3
Musiikintuottajan hifi-elektroniikkaa
Audiolabilta kaksi uutta dacia
Canor Virtus A3
Tehosubbari Australiasta
Triodit taskussa
Orangelta edullinen vastamelukuuloke
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Volkswagen alkuvuoden Suomen suosituin sähköautomerkki – 25 000 euron ID.2 tulossa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi