Ocean-muotokieltä noudattavassa BYD Dolphinissa on upotetut ovenkahvat. Autossa on 60,4 kWh blade-akusto.
Juha Peltonen
BYD Dolphin ja BYD Seal: Kaksi kiinalaista uutuusmallia Suomeen
BYD-mallisto täydentyy kahdella uutuudella, jotka on varustettu Blade-akustoilla. Niissä ei käytetä harvinaisia materiaaleja.
BYD:n blade-akustojen hunajakennorakenne säästää tilaa, minkä lisäksi e-Platform 3.0 -pohjalevyssä sähkömoottorit vievät vähän tilaa.
Sekä BYD Dolphin että BYD Seal edustavat niin sanottua Ocean-muotokieltä, mihin mallinimetkin viittaavat.
BYD Dolphin
Hiljattain Suomessa lanseerattu kompakti BYD Dolphin -täyssähköauto perustuu e-Platform 3.0 -pohjalevylle.
BYD Dolphinissa on auton levyiset led-takavalot. Tavaratilaa saadaan 345-1310 litraa.
Juha Peltonen
BYD Dolphinin kojelaudan erikoisuutena on vaaka- ja pystysuuntaisesti sähköisesti kääntyvä 12,8 tuuman kosketusnäyttö, joka on tässä kuvassa vaaka-asennossa.
Juha Peltonen
BYD Dolphin. Kosketusnäyttö on pystyasennossa. Mallissa on tehokas lämpöpumppu.
Juha Peltonen
BYD Dolphinin etuistuimet ovat ensivaikutelmaltaan tanakat.
Juha Peltonen
BYD Dolphinissa on pitkäjalkaisille kohtuullisesti polvitilaa takaistuimella.
Juha Peltonen
BYD Dolphinissa on 60,4 kWh kokoinen blade-akusto, ja varsinaisena erikoisuutena vaaka- ja pystysuuntaisesti kääntyvä 12,8 tuuman kosketusnäyttö.
Dolphinille luvataan toimintamatkaa jopa 427 km.
AC-lataus luonnistuu 11 kW ja pikalataus 80 kW teholla.
Sisämuotoilussa esiintyy pyöreitä linjoja.
BYD Dolphinin alkaen-hinta on 34 900 euroa.
BYD Seal
Hienostunut ja kookkaampi BYD Seal on varustettu 82,5 kWh Blade-akustolla, ja se on erittäin runsaasti varustettu. Malli tarjoaa hintaluokassaan laadukkaat sisätilat.
BYD Sealille luvataan jopa 570 km toimintamatkaa. Samalla akustolla varustettuna nelivetoiselle AWD-versiolle kerrotaan toimintamatkaksi parhaimmillaan 520 km.
Myös BYD Seal noudattelee Ocean-muotokieltä. Mallia saa sekä neli- että takavetoisena. Blade-akusto onn kooltaan 82,5 kWh.
Juha Peltonen
'
Seal Excellence on BYD:n tehokkain versio.
Juha Peltonen
BYD Seal tarjoaa sisätiloillaan luokassaan laadukkaan ensivaikutelman.
Juha Peltonen
BYD Sealin ajosuunnan valitsin on juhlavan näköinen.
Juha Peltonen
BYD Seal tarjoaa mukavasti tilaa takaistuimella.
Juha Peltonen
BYD Seal kiihtyy sataan nelivetoisena 3,8 sekunnissa, ja mallin pikalataus 30-80 % vaatii 26 minuuttia. Seal Excellence on BYD:n tehokkain versio.
Mainittakoon, että BYD Sealila on suoritettu nk. hirvenväistökoe nopeudella 83,5 km/h.
BYD Sealissa on myös tanskalainen Dynaudio-äänentoistojärjestelmä varustettuna 12 kaiuttimella ja subbarilla.
Takavetoisena BYD Seal maksaa alkaen 47 690 euroa, ja nelivetoisena alkaen 50 990 euroa.
Nelivetoisella Seal-versiolla saa vetää 1 450-kiloista vaunua, ja takavetoisella 750 kiloa.
Mainittakoon, että Suomessa on tällä hetkellä kaksitoista BYD-myyntipistettä.
BYD-lehdistömateriaali / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tammikuun ensirekisteröinnit kaameassa syöksyssä
Hyvä automyyjä tienaa saman verran kuin lääkäri
Hanki ja asenna hiihtoloman kuljetusvarusteet ajoissa
Uusia henkilöautoja rekisteröitiin Suomessa ennätyksellisen vähän vuonna 2024
Volkswagenin ikoninen retkeilyauto nyt ladattavana hybridinä ja nelivetona – California eHybrid 4Motion
Uutuusautomerkki Suomeen - XPengin maahantuonti alkoi kahdella sähkökatumaasturilla
Testi: Vararenkaalla kannattaa ajaa vain lähimpään rengasliikkeeseen
Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla
Dacian suurimman ja ylellisimmän mallin Bigsterin ennakkomyynti käynnistyy
Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
Koeajossa MG5 LR Luxury: Harvinaisuus
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Kaiutin Mundorf-päivityksellä
Suomen kaunein koti 2024 -kisan finalisteilla on kakkoskotina viehkeä kaksio Helsingissä
Desibelejä tuplabassosta
Cd-soitin satasella
Järeä päätevahvistin Canorilta
Ei ylä- eikä alaripustusta
Lumin T3X -striimeri-verkkosoitin
Kaiutin häivetekniikalla
Lucarto Audio
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Tammikuun ensirekisteröinnit kaameassa syöksyssä
Hyvä automyyjä tienaa saman verran kuin lääkäri
Hanki ja asenna hiihtoloman kuljetusvarusteet ajoissa
Uusia henkilöautoja rekisteröitiin Suomessa ennätyksellisen vähän vuonna 2024
Volkswagenin ikoninen retkeilyauto nyt ladattavana hybridinä ja nelivetona – California eHybrid 4Motion
KOEAJOT
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tammikuun ensirekisteröinnit kaameassa syöksyssä
Hyvä automyyjä tienaa saman verran kuin lääkäri
Hanki ja asenna hiihtoloman kuljetusvarusteet ajoissa
Uusia henkilöautoja rekisteröitiin Suomessa ennätyksellisen vähän vuonna 2024
Volkswagenin ikoninen retkeilyauto nyt ladattavana hybridinä ja nelivetona – California eHybrid 4Motion
Uutuusautomerkki Suomeen - XPengin maahantuonti alkoi kahdella sähkökatumaasturilla
Testi: Vararenkaalla kannattaa ajaa vain lähimpään rengasliikkeeseen
Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla
Dacian suurimman ja ylellisimmän mallin Bigsterin ennakkomyynti käynnistyy
Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi
LUETUIMMAT
Teslan myynti sakkaa Euroopassa
Volkswagen ID.7 GTX rajulla matkalla – miten sähköauto selviää?
Volkswagen juhlii sähköisellä juhlamallistolla uusin hinnoin
Tässä on naistoimittajien valitsema Vuoden kompakti SUV
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi
Olisiko vanhan auton omistajalla sittenkin varaa sähköautoon?
Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea
Mercedes-Benz E-sarja loisti Euro NCAP-testissä
Tiistai ei ole enää halvin päivä tankata
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi
Rahoitusratkaisuja autounelmien toteuttamiseen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: AXOLAINA.FI