Vasemmalla Citroën ë-Spacetourer, oikealla Citroën ë-Jumpy Crew Cab. Citroën ë-Spacetourerin kaksi eri kokoista akkua tarjoavat vaihtoehtoiset WLTP-toimintamatkat 50 kWh (jopa 230 km) sekä 75 kWh (jopa 330 km).

Vasemmalla Citroën ë-Spacetourer, oikealla Citroën ë-Jumpy Crew Cab. Citroën ë-Spacetourerin kaksi eri kokoista akkua tarjoavat vaihtoehtoiset WLTP-toimintamatkat 50 kWh (jopa 230 km) sekä 75 kWh (jopa 330 km).

Juha Peltonen

Citroën ë-Spacetourer ja Peugeot e-Traveller: 9-paikkaisia täyssähköisiä tila-autoja

Spacetourer on nyt saatavilla sekä turbodieselinä että täyssähköisenä ë-Spacetourer -versiona. Peugeot julkisti vastaavat e-Traveller -sähköversiot. Uutta ovat myös Citroën ë-Jumpy Crew Cab sekä Peugeot e-Expert Crew Cab.

Auto Bild.Uutiset

Pi­ka­la­tauk­sel­la ë-Spa­ce­tou­rer saa­vut­taa 80 % la­taus­ta­son jopa 30 mi­nuu­tis­sa (50 kWh ak­ku) tai 45 mi­nuu­tis­sa (75 kWh ak­ku). Li­säk­si ak­ku la­tau­tuu myös ajon ai­ka­na jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­no­ton avul­la.

Ajo­a­kus­ton sekä mat­kus­ta­mon esi­läm­mi­tys ja -jääh­dy­tys sääs­tä­vät akun toi­min­ta­mat­kaa mat­kan­te­koon, ja mat­kaan läh­te­mi­nen esi­läm­mi­te­tys­sä mat­kus­ta­mos­sa on miel­lyt­tä­väm­pää. Ajo­a­kus­ton ta­kuu on 8 vuot­ta/160 000 km.

Cit­roën ë-Spa­ce­tou­rer on saa­ta­vil­la kol­me­na ko­ri­pi­tuu­te­na: XS (4,60 m), M (4,95 m) sekä XL (5,30 m).

Au­ton 1,90 met­rin kor­keus te­kee py­sä­köin­ti­pai­kan löy­tä­mi­ses­tä help­poa niin park­ki­hal­leis­sa.

Si­sä­ti­lo­jen eri­lai­set som­mit­te­lu­mah­dol­li­suu­det te­ke­vät ti­lat so­vel­tu­vik­si jopa yh­dek­säl­le mat­kus­ta­jal­le. Te­ho­kas ti­la­suun­nit­te­lu luo mat­kus­ta­mos­ta viih­tyi­sän ja ava­ran.

Citroën ë-Jumpy Crew Cab

Citroën ë-Jumpy Crew Cab

Juha Peltonen

Mat­kus­ta­mo tar­jo­aa myös run­saas­ti säi­ly­tys­ti­lo­ja (jopa 74 lit­raa), run­saan ta­va­ra­ti­lan sekä käy­tän­nöl­li­syyt­tä. Kak­kos- ja kol­mos­ri­vien is­tui­met ovat tait­tu­vat, liu­ku­vat sekä ir­ro­tet­ta­vat.

Myös yk­kös­ri­vin is­tui­met ovat täy­sin tait­tu­vat ja kul­jet­ta­jan mu­ka­vuu­den li­sää­mi­sek­si ne voi­daan va­rus­taa myös hie­ro­vik­si.

Cit­roën ë-Spa­ce­tou­re­rin saa nel­jä­nä va­rus­te­ta­so­na: Feel, Shine, Bu­si­ness ja Bu­si­ness Loun­ge. Vii­mek­si mai­ni­tus­sa mat­kus­ta­mo on suun­ni­tel­tu liik­ku­vak­si loun­ge-ti­lak­si, jos­sa on muun­nel­ta­vat, kis­koil­la lii­ku­tel­ta­vat pöy­dät sekä 4-5 nah­ka­pääl­lys­teis­tä, toi­si­aan vas­ten ase­moi­tua is­tuin­ta.

Peu­ge­ot e-Tra­vel­ler

Täys­säh­köi­nen e-Tra­vel­ler tar­jo­aa ë-Spa­ce­tou­re­rin ta­paan kak­si ak­ku­ka­pa­si­teet­tia (50 kWh ja 75 kWh), jol­loin toi­min­ta­mat­ka on isom­mal­la akus­tol­la par­haim­mil­laan jopa 330 km. Ko­ri­pi­tuuk­sia on kol­me (XS, M ja XL) ja is­tu­ma­paik­ko­ja on jopa yh­dek­sän. Ver­si­ot ovat e-Tra­vel­ler Shut­t­le ja e-Tra­vel­ler -tila-au­to, jois­ta en­sin mai­nit­tu on am­mat­ti­mai­siin kyy­di­tyk­siin, esi­mer­kik­si len­to­kent­tä­kul­je­tuk­siin.

Peugeot e-Travellerin Shuttel-versiossa on mm. nahkaverhoillut istuimet ja sähkötoimiset liukuiovet.

Peugeot e-Travellerin Shuttel-versiossa on mm. nahkaverhoillut istuimet ja sähkötoimiset liukuiovet.

Juha Peltonen

Peu­ge­ot e-Tra­vel­ler Shut­t­len hin­ta al­kaa pie­nem­mäl­lä akus­tol­la 49 252 eu­ros­ta. Shut­t­le Blu­eH­Di 120 M mak­saa al­ka­en 42 248 eu­roa.

Cit­roën ë-Jum­py Crew­Cab ja Peu­ge­ot Ex­pert Crew Cab

Jum­py-oh­jel­mis­tos­sa ovat myös täys­säh­köi­set Cit­roën ë-Jum­py Crew­Cab -mie­his­tö­oh­jaa­mo­mal­lit, pit­kä­nä ko­ri­pi­tuu­te­na. Hin­ta start­taa pie­nem­mäl­lä 50 kWh akus­tol­la 50 165 eu­ros­ta ja isom­mal­la 75 kWh akus­tol­la 53 243 eu­ros­ta.

Vas­taa­vas­ti Peu­ge­ot e-Ex­pert Crew Cab al­kaa 50 472 eu­ros­ta ja isom­mal­la akus­tol­la 53 551 eu­ros­ta.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot

Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat

Auto Bild.Uutiset

Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN