Ford Mustang Mach-E GT -mallin omistajilla on pääsy alan kattavimpaan latausverkostoon Euroopassa, mistä on hyötyä pidempiä matkoja silmällä pitäen.

Ford Mustang Mach-E GT -mallin omistajilla on pääsy alan kattavimpaan latausverkostoon Euroopassa, mistä on hyötyä pidempiä matkoja silmällä pitäen.

Ford Mustang Mach-E GT saapuu Eurooppaan 2021

Ford esitteli Euroopassa erittäin suorituskykyisen Mustang Mach-E GT -mallin, joka kiihtyy 0–100 km/h nopeuteen 3,7 sekunnissa. Malli tulee Euroopan markkinoille loppuvuonna 2021.

Auto Bild.Uutiset

Ford Mus­tang Mach-E GT on luok­kan­sa no­peim­min kiih­ty­vä au­to. Sii­nä on 465 he­vos­voi­maa, ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä ja täys­säh­köi­nen voi­man­siir­to, jon­ka an­si­os­ta suo­ri­tus­ky­ky on hyö­dyn­net­tä­vis­sä koko ajan.

Ford Mus­tang Mach-E GT -mal­lin omis­ta­jil­la on pää­sy alan kat­ta­vim­paan la­taus­ver­kos­toon Eu­roo­pas­sa, mis­tä on hyö­tyä pi­dem­piä mat­ko­ja sil­mäl­lä pi­tä­en.

Kaik­ki Ford Mus­tang Mach-E:n vuon­na 2020 ja vuo­den 2021 ai­ka­na ti­lan­neet saa­vat vii­den vuo­den ajak­si il­mai­sen jä­se­nyy­den kas­va­vaan Ford­Pass-la­taus­ver­kos­toon.

Ver­kos­tos­sa on nyt yli 155 000 la­tau­sa­se­maa Eu­roo­pas­sa. Pal­ve­lu on to­teu­tet­tu yh­teis­työs­sä New­Mo­ti­o­nin kans­sa.

Li­säk­si Ford Mus­tang Mach-E -asi­ak­kaat saa­vat vuo­den il­mai­sen jä­se­nyy­den IO­NI­TY-pi­ka­la­taus­ver­kos­toon, jos­sa on täl­lä het­kel­lä yli 270 la­tau­sa­se­maa.

Ta­voit­tee­na on, et­tä IO­NI­TY-la­taus­ver­kos­tos­sa on 400 ase­maa tä­män vuo­den lop­puun men­nes­sä. La­tauk­ses­ta ve­loi­te­taan to­teu­tu­neet kus­tan­nuk­set.

Ford Mus­tang Mach-E GT esi­tel­tiin en­sim­mäi­sen ker­ran Rot­ter­da­mis­sa jär­jes­te­tys­sä For­din Go Elect­ric -kier­tu­een ta­pah­tu­mas­sa.

“Uu­si Ford Mus­tang Mach-E GT näyt­tää, mis­tä täys­säh­köi­ses­sä suo­ri­tus­ky­vys­sä on to­del­la kyse. La­taus­ver­kos­tom­me avul­la Ford Mus­tang Mach-E -asi­ak­kaat voi­vat naut­tia säh­köi­ses­tä Mus­tang-ajo­ko­ke­muk­ses­ta tie­tä­en, et­tä au­ton saa hel­pos­ti la­dat­tua kaik­ki­al­la Eu­roo­pas­sa”, sa­noo Stu­art Row­ley, Pre­si­dent, Ford of Eu­ro­pe.

830 Nm vään­töä

Ford Mus­tang Mach-E GT tar­jo­aa suo­ri­tus­ky­vyn li­säk­si mai­neik­kaan Mus­tang-ur­hei­lu­au­ton luon­teen sekä ti­lat vii­del­le mat­kus­ta­jal­le.

465-he­vos­voi­mai­nen, kak­si moot­to­ria kä­sit­tä­vä voi­man­siir­to tuot­taa 830 Nm vään­töä erik­seen etu- ja taka-ak­se­leil­le.

Tä­män an­si­os­ta au­to re­a­goi en­tis­tä no­pe­am­min ja kiih­tyy 0–100 km/h sa­mas­sa ajas­sa kuin Tes­la Mo­del Y. Huip­pu­no­peus on ra­joi­tet­tu 200 km/h ta­sol­le.

Ford Mach-E GT:ssä on mu­kau­tu­va Mag­ne­Ri­de-is­kun­vai­men­nus, 20-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, pu­nai­sek­si maa­la­tut jar­ru­sa­tu­lat sekä ai­nut­laa­tui­set ul­ko­vä­rit Grab­ber Blue ja Cy­ber Oran­ge.

465-hevosvoimainen, kaksi moottoria käsittävä voimansiirto tuottaa 830 Nm vääntöä erikseen etu- ja taka-akseleille.

465-hevosvoimainen, kaksi moottoria käsittävä voimansiirto tuottaa 830 Nm vääntöä erikseen etu- ja taka-akseleille.

Oh­jaa­mon 15,5-tuu­mai­nen Full HD -kos­ke­tus­näyt­tö toi­mii uu­den su­ku­pol­ven SYNC-tie­to­viih­de­jär­jes­tel­män käyt­tö­liit­ty­mä­nä. Jär­jes­tel­mä op­pii tun­te­maan kul­jet­ta­jan ta­vat ja te­kee nii­den pe­rus­teel­la älyk­käi­tä eh­do­tuk­sia.

Ur­hei­lul­lis­ta tyy­liä täy­den­tä­vät Ford Per­for­man­ce -is­tui­met sekä oh­jaus­pyö­rä mok­ka­nah­kai­sil­la yk­si­tyis­koh­dil­la.

Ford Mus­tang Mach-E GT:ssä on va­ki­o­va­rus­tee­na pi­dem­män toi­min­ta­mat­kan ta­kaa­va 88 kWh ak­ku. Au­ton ar­vi­oi­tu toi­min­ta­mat­ka on­kin jopa 500 km (WLTP).

In­tel­li­gent Ran­ge -jär­jes­tel­mä en­nus­taa tar­kas­ti jäl­jel­lä ole­vaa toi­min­ta­mat­kaa ot­ta­mal­la huo­mi­oon kul­jet­ta­jan ajo­ta­van, sää­en­nus­teet ja muis­ta Ford Mus­tang Mach-E -au­tois­ta saa­dun da­tan.

For­din ne­li­ve­toi­nen Ford Mus­tang Mach-E va­ki­o­mal­li, jos­sa on isom­pi 98 kWh ak­ku, kiih­tyy 0–100 km/h no­peu­teen 5,1 se­kun­nis­sa – yh­tä no­pe­as­ti kuin Tes­la Mo­del Y Long Ran­ge – ja sen ar­vi­oi­tu säh­köi­sen ajon toi­min­ta­mat­ka on jopa 540 km (WLTP).

Ford kuu­luu IO­NI­TY-ver­kos­toon, joka toi­mit­taa suur­te­ho­la­tau­sa­se­mia Eu­roop­paan. Ford­Pass-la­taus­ver­kos­to ja IO­NI­TY ovat eri­tyi­sen hyö­dyl­li­siä asi­ak­kail­le, joil­la ei ole mah­dol­li­suut­ta la­da­ta au­to­aan ko­to­na tai työ­pai­kal­la.

La­dat­ta­es­sa 98 kWh akul­la va­rus­tet­tua ta­ka­ve­tois­ta Mus­tang Mach-E:tä jopa 150 kW te­hol­la IO­NI­TY-ase­mal­la, ar­vi­oi­tu 119 km toi­min­ta­mat­kan li­säys saa­vu­te­taan noin 10 mi­nuu­tin la­tauk­sel­la6. Mal­lin täys­säh­köi­nen toi­min­ta­mat­ka on jopa 610 km (WLTP). 4

Ää­rim­mäis­tä säh­köis­tä suo­ri­tus­ky­kyä

Rot­ter­da­mis­sa esi­tel­tiin en­sim­mäis­tä ker­taa Eu­roo­pas­sa myös täys­säh­köi­nen Ford Mus­tang Mach-E 1400 – ai­nut­ker­tai­nen pro­to­tyyp­pi, jos­sa on te­hoa yli 1 400 he­vos­voi­maa.

Ford Per­for­man­ce ja RTR Ve­hic­les’in asi­an­tun­ti­joi­den 10 000 tun­nin yh­teis­työn tu­lok­se­na syn­ty­neen Ford Mus­tang Mach-E 1400:n ta­voit­tee­na on pie­nen­tää kui­lua sen vä­lil­lä, mi­hin säh­kö­au­tot pys­ty­vät ja mi­hin asi­ak­kaat us­ko­vat nii­den pys­ty­vän.

Au­ton ae­ro­dy­na­miik­ka on op­ti­moi­tu, ja sen seit­se­män moot­to­rin sää­tä­mi­seen on val­ta­va mää­rä vaih­to­eh­to­ja drif­tin­gis­tä ko­va­vauh­ti­seen ra­ta­ki­saan.

“Toi­nen on tuo­tan­to­mal­li, toi­nen on ää­rim­mäi­nen pro­to­tyyp­pi. Mut­ta Ford Mus­tang Mach-E GT:llä ja Ford Mus­tang Mach-E 1400:lla on kui­ten­kin jo­tain yh­teis­tä. Vä­li­tön, sää­ty­vä voi­man­siir­to ja sel­lai­nen ajo­ko­ke­mus, joka täy­tyy it­se ko­kea sen ym­mär­tääk­seen”, Row­ley to­te­aa.

Ford-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU