Ford USA: Mustang Shelby GT 500:n V8-crate-moottoreita pian saatavilla!

Amerikan-Fordin crate-moottoritarjonta kasvaa. Pian tarjolla on myös Mustang Shelbyn mekaanisesti ahdettu 5,2-litrainen.

Auto Bild.Superautot

Ford Mus­tang Shel­by GT500:n V8-moot­to­rin saa pian jäl­ki­a­sen­tei­se­na! Ame­rik­ka­lai­sen For­dAut­ho­ri­ty-verk­ko­leh­den mu­kaan 5,2-lit­rai­nen me­kaa­ni­ses­ti ah­det­tu V8 on tar­koi­tus li­sä­tä tu­le­vai­suu­den crate-moot­to­rei­den pit­kään lu­et­te­loon.

Ky­sei­nen V8-moot­to­ri, joka tun­tee lem­pi­ni­men Pre­da­tor (saa­lis­ta­ja), tuot­taa Ford Mus­tan­gin täl­lä het­kel­lä te­hok­kaim­mas­sa ver­si­os­sa te­hoa 771 he­vos­voi­maa ja mak­si­mi­vään­töä 847 Nm.

Tä­hän men­nes­sä saa­ta­vil­la on 21 Ford USA:n crate-moot­to­ria

Ford Per­for­man­cen crate-moot­to­ri­sar­ja kä­sit­tää täl­lä het­kel­lä yh­teen­sä 21 moot­to­ria. Tar­jol­la on jos vaik­ka mitä esi­mer­kik­si 2,3 lit­ran ne­li­sy­lin­te­ri­ses­tä Eco­Boos­tis­ta 5.0 Co­yo­te V8:aan, 7,3-lit­rai­seen God­zil­la V8:aan sekä 9,4-lit­rai­seen iso­loh­ko-V8:aan.

Ford vah­vis­ti SEMA 2020 -mes­su­jen yh­tey­des­sä, et­tä Shel­by GT500:n 5,2-lit­rai­nen me­kaa­ni­ses­ti ah­det­tu V8 si­säl­ly­te­tään pian tä­hän moot­to­ri­ryh­mään.T

Tänä vuon­na SEMA-ta­pah­tu­ma jär­jes­tet­tiin ko­ro­nan ta­kia di­gi­taa­li­se­na. Pre­da­tor on For­din te­hok­kain jäl­ki­a­sen­tei­nen moot­to­ri. Lä­him­mäk­si Pre­da­to­ria osuu For­din 460-kuu­ti­o­tuu­mai­seen iso­loh­koon pe­rus­tu­va 572 kuu­ti­o­tuu­mai­nen (9,3-lit­rai­nen) V8, joka tuot­taa 655 va­paas­ti hen­git­tä­vää he­vos­voi­maa ja vään­töä 962 Nm.

Pre­da­tor V8:n myyn­nin al­ka­mi­ses­ta ei ole tois­tai­sek­si tark­kaa tie­toa, ei­kä myös­kään hin­nois­ta.

FCA tar­jo­aa vas­taa­vas­ti Mo­pa­rien crate-moot­to­rei­ta

For­din li­säk­si FCA:n omis­ta­ma Mo­par tun­ne­taan jäl­ki­a­sen­net­ta­vis­ta moot­to­reis­taan. Äs­ket­täin Mo­par il­moit­ti jul­kis­ta­van­sa 6,2-lit­rai­sen ja 818-he­vos­voi­mai­sen Hel­l­cat Re­deye V8:n crate-ver­si­o­na.

Myös ky­sei­nen V8 on va­rus­tet­tu me­kaa­ni­sel­la ah­ti­mel­la; suo­ri­tus­ky­vyl­tään se on kui­ten­kin sel­väs­ti pa­rem­pi kuin For­din Pre­da­tor, mikä tus­kin häi­rit­see Ford-fa­ne­ja.

Au­to Bild And­re­as Hu­ber / Juha Pel­to­nen Kuva: Ford Mo­tor Com­pa­ny

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN