Goodyear: Varustaa Audi e-tron GT quattro- ja RS e-tron GT - täyssähköautot Eagle F1 Asymmetric 5 -renkain

Audi luottaa jälleen Goodyeariin yhden lippu­lai­va­säh­kö­au­tonsa varustamisessa. Audi e-tron -katumaastureissa on käytetty Goodyearin renkaita alkupe­räis­va­rus­teena vuodesta 2019 alkaen.

Auto Bild.Uutiset

Nyt Au­din uu­si Gran Tu­ris­mo -su­ku­pol­vi, Au­di e-tron GT, va­rus­te­taan 21-tuu­mai­sin Goo­dy­ear Eag­le F1 Asym­met­ric 5 -ren­kain.

”Goo­dy­ear Eag­le F1 Asym­met­ric 5 lan­see­rat­tiin vuon­na 2019 ja sii­nä on Goo­dy­ea­rin uu­sin­ta tek­no­lo­gi­aa”, sa­noo Goo­dy­ea­rin Hans Vrij­sen, Ma­na­ging Di­rec­tor of Con­su­mer Ori­gi­nal Equip­ment EMEA, ja jat­kaa: ”se so­vel­tuu ihan­teel­li­ses­ti Au­di e-tron GT:n kal­tai­sen suo­ri­tus­ky­kyi­sen ja kes­tä­vän au­ton vaa­ti­muk­siin”.

Au­di e-tron GT on säh­kö­au­to, jos­sa yh­dis­ty­vät ur­hei­lul­li­suus, mu­ka­vuus ja kes­tä­vyys. Sii­nä on säh­kö­moot­to­ri sekä etu- et­tä taka-ak­se­lil­la, ja ur­hei­lul­li­sim­man RS e-tron GT -ver­si­on 475 kW:n teho kii­dät­tää au­ton nol­las­ta sa­taan 3,3 se­kun­nis­sa.

Säh­köi­nen qu­at­t­ro-ne­li­ve­to vä­lit­tää kai­ken käy­tet­tä­vis­sä ole­van vään­nön vä­lit­tö­mäs­ti kai­kil­le nel­jäl­le pyö­räl­le. ”Au­di e-tron GT:n vä­li­tön teho ja suo­ri­tus­ky­ky vaa­ti­vat Goo­dy­ear Eag­le F1 Asym­met­ric 5 kal­tai­sen ren­kaan, jot­ta kul­jet­ta­jat voi­vat saa­da par­haan mah­dol­li­sen ajo­ko­ke­muk­sen”, Vrij­sen jat­kaa.

Goo­dy­ear on käyt­tä­nyt täs­sä ää­rim­mäi­ses­sä ke­sä­ren­kaas­sa in­no­va­tii­vi­sia tek­no­lo­gi­oi­ta, joil­la on saa­tu ai­kaan huo­mat­ta­via pa­ran­nuk­sia Eag­le F1 Asym­met­ric 5 mär­kä­jar­ru­tuk­ses­sa ja kui­va­kä­sit­te­lys­sä ajo­mu­ka­vuu­des­ta tai me­lu­ta­sos­ta tin­ki­mät­tä. Pyr­kies­sään op­ti­moi­maan ren­kaan suo­ri­tus­ky­vyn Goo­dy­ear kes­kit­tyi si­vut­tais­voi­mien ai­heut­ta­man pin­ta­ku­vi­on jous­ton vä­hen­tä­mi­seen. Tämä tuot­taa te­rä­vän, tar­kan kaar­re­a­jon, pa­rem­man pi­don ja te­hon ja su­la­van kiih­dy­tyk­sen, jot­ka aut­ta­vat pa­ran­ta­maan kui­va­kä­sit­te­lyä.

Myös oh­jaus­vas­te on pa­rem­pi, mikä tuot­taa var­muu­den tun­tua li­sää­vän ajo­ko­ke­muk­sen. Goo­dy­ear Eag­le F1 Asym­met­ric 5 asen­ne­taan Au­di e-tron GT:n kum­paan­kin ver­si­oon koos­sa 265/35 R21 etu­ak­se­lil­le ja koos­sa 305/30 R21 taka-ak­se­lil­le.

”Goo­dy­ea­ril­le on yl­pey­de­nai­he edis­tää yh­teis­työ­täm­me Au­din kans­sa, joka on säh­kö­au­toi­lun ken­tän joh­ta­via val­mis­ta­jia. Sa­mal­la otam­me jäl­leen yh­den as­ke­leen koh­ti säh­kö­au­to­jen mo­ni­nai­set vaa­ti­muk­set täyt­tä­vien ren­kai­den ke­hi­tyk­sen joh­to­a­se­maa”, Vrij­sen jat­kaa.

Good Ye­ar -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset
Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN