Jaguar F-Type R-Dynamic Blackin tehokkaat, hienostuneet ja herkästi reagoivat moottorit sovitetaan 8-nopeuksiseen Quickshift-vaihteistoon, jota voidaan käyttää täysin manuaalisesti joko SportShift-vaihteenvalitsimella ohjauspyörästä tai lattiavalitsimesta.

Jaguar F-Type R-Dynamic Blackin tehokkaat, hienostuneet ja herkästi reagoivat moottorit sovitetaan 8-nopeuksiseen Quickshift-vaihteistoon, jota voidaan käyttää täysin manuaalisesti joko SportShift-vaihteenvalitsimella ohjauspyörästä tai lattiavalitsimesta.

Jaguar

Jaguar F-Type R-Dynamic Black: Vielä ylellisempiä muunnoksia

Uudet Jaguar F-Type R-Dynamic Black -mallit edustavat 300 hv nelisy­lin­te­ri­sestä ja 450 hv V8 R-Dynamic Coupé- ja Cabriolet-malleista kehitettyjä ylellisiä mallilisäyksiä.

Auto Bild.Superautot

Ja­gu­ar F-Ty­pen veis­tok­sel­lis­ta ko­ri­muo­toa ko­ros­ta­vat Black Ex­te­ri­or Pack -li­sä­va­rus­te­pa­ket­ti sekä 20-tuu­mai­set, kiil­tä­vän mus­tat ke­vyt­me­tal­li­van­teet. "Style 5039" -ni­mel­lä tun­net­tu­ja van­tei­ta ei saa mi­hin­kään muu­hun mal­liin. Van­tei­den vä­riin soin­tu­vat kol­me me­tal­li­ko­ri­vä­riä: San­to­ri­ni Black, Ei­ger Grey sekä Fi­ren­ze Red.

Kul­jet­ta­ja­koh­tai­nen ”1+1” -oh­jaa­mo ym­pä­röi mat­kus­ta­jia ylel­li­sin ma­te­ri­aa­lein. Ka­peis­sa Per­for­man­ce Cli­ma­te -is­tui­mis­sa on 12-suun­tai­set sää­döt, ja ne on ver­hoil­tu kal­liil­la Wind­sor-na­hal­la. Va­lit­ta­va­na on Ebo­ny Light Oys­ter -kont­ras­ti­tik­kaus tai – jos ha­lu­taan ur­hei­lul­li­sem­paa tee­maa - Mars Flame Red -om­pe­leet.

Yk­si­tyis­koh­dat, ku­ten kau­niis­ti muo­toil­tu mo­nog­ram­mi­pis­to­ku­vio, joka tois­tu ovi­pa­nee­leis­sa, ovat hie­no­va­rai­sia sää­tö­jä, jot­ka te­ke­vät F-Ty­pes­tä eri­tyi­sen.

Jaguar

Jaguar

Kes­kit­ty­mäl­lä pe­rin­tei­sen brit­ti­läi­sen Ja­gu­ar-am­mat­ti­tai­don edel­leen ja­los­ta­mi­seen ja huo­maa­mat­to­mien, kau­nii­den yk­si­tyis­koh­tien li­sää­mi­seen, ylel­li­syy­den ja ur­hei­lul­li­suu­den tun­ne on li­sään­ty­nyt.

Sa­maa mo­nog­ram­mi­mal­lia käy­te­tään ko­ho­ku­vi­oi­maan 12,3 tuu­man uu­del­leen kon­fi­gu­roi­ta­va in­te­rak­tii­vi­nen näyt­tö­ruu­tu, kun taas mui­hin hie­no­sää­töi­hin kuu­lu­vat sa­tii­ni­pääl­lys­tei­set alu­mii­ni­set vaih­teen­va­lit­si­met oh­jaus­pyö­räs­sä, sekä Ebo­ny-mok­ka­nah­kai­nen si­sä­kat­to­ver­hoi­lu.

F-Type R-Dy­na­mic Blac­kin te­hok­kaat, hie­nos­tu­neet ja her­käs­ti re­a­goi­vat moot­to­rit so­vi­te­taan 8-no­peuk­si­seen Quicks­hift-vaih­teis­toon, jota voi­daan käyt­tää täy­sin ma­nu­aa­li­ses­ti joko SportS­hift-vaih­teen­va­lit­si­mel­la oh­jaus­pyö­räs­tä tai lat­ti­a­va­lit­si­mes­ta.

Jaguar

Pel­käs­tään ta­ka­ve­toi­seen saa­ta­va 300 hv 2,0-lit­rai­nen tur­bo­ah­det­tu, ne­li­sy­lin­te­ri­nen In­ge­nium-moot­to­ri tuot­taa mak­si­mi­vään­tö­mo­men­tin jo 1500 r/min ja tar­jo­aa poik­keuk­sel­li­sen kaa­su­vas­teen koko kier­ro­sa­lu­eel­la. Se tar­jo­aa myös F-Ty­pel­tä odo­te­tun suo­ri­tus­ky­vyn sekä mah­dol­lis­taa kiih­dy­tyk­sen 0-60 mph (0-96 km/h) vain 5,4 se­kun­nis­sa.

Me­kaa­ni­ses­ti ah­det­tu V8

Vas­taa­vas­ti 450 hv 5,0-lit­rai­nen me­kaa­ni­ses­ti ah­det­tu V8 on ke­hi­tet­ty tar­jo­a­maan käyt­tö­kel­pois­ta ja pal­kit­se­vaa suo­ri­tus­ky­kyä – moot­to­rin suu­rin vään­tö­mo­ment­ti 580 Nm ke­hit­tyy 2 500 r/min. Se on saa­ta­va­na joko ne­li­ve­toi­se­na, älyk­kään voi­man­siir­ron dy­na­mii­kal­la, tai sit­ten pu­ris­teil­le ta­ka­ve­toi­se­na.

Mo­lem­mis­sa 450 hv voi­man­siir­rois­sa on elekt­ro­ni­nen ak­tii­vi­nen ta­ka­ta­saus­pyö­räs­tö, joka op­ti­moi pi­don. Mo­lem­mat mah­dol­lis­ta­vat kiih­ty­vyy­den 0-60 mph vain 4,4 se­kun­nis­sa.

300 hv ja 450 hv moot­to­rei­ta on saa­ta­va­na muis­sa­kin F-Type -mal­leis­sa, mut­ta F-Type R tar­jo­aa to­del­la poik­keuk­sel­li­sen suo­ri­tus­ky­vyn kai­kis­sa sää­o­lo­suh­teis­sa ja kai­kil­la teil­lä. Sen saa ai­no­as­taan ne­li­ve­toi­se­na, ja sen ah­det­tu V8 tuot­taa 575 hv sekä 700 Nm vään­nön. Kiih­ty­vyys 0-60 mph kes­tää vain 3,5 se­kun­tia.

Ja­gu­ar F-Type R- ja P450 on va­rus­tet­tu va­ki­o­na Ja­gu­a­rin Adap­ti­ve Dy­na­mics -jär­jes­tel­mäl­lä sekä kon­fi­gu­roi­ta­val­la dy­na­mii­kal­la. Elekt­ro­ni­ses­ti oh­jat­tu­ja, jat­ku­vas­ti muut­tu­via is­kun­vai­men­ti­mia käyt­tä­mäl­lä Adap­ti­ve Dy­na­mics op­ti­moi sekä al­hais­ten no­peuk­sien ajo­mu­ka­vuu­den et­tä omi­nai­suu­det no­pe­as­sa ajos­sa, kun taas sää­det­tä­vä dy­na­miik­ka an­taa kul­jet­ta­jal­le mah­dol­li­suu­den rää­tä­löi­dä jou­si­tuk­sen jäyk­kyy­den, oh­jaus- ja kaa­su­vas­teen sekä vaih­to­koh­dat.

Kai­kis­sa 300 hv ne­li­sy­lin­te­ris­sä F-Ty­peis­sä käy­te­tään huo­lel­li­ses­ti vi­ri­tet­ty­jä pas­sii­vi­sia yk­si­put­ki­sia is­kun­vai­men­ti­mia ajo- ja kä­sit­te­ly­o­mi­nai­suuk­sien tuot­ta­mi­sek­si.

Asi­ak­kaat, jot­ka va­lit­se­vat min­kä ta­han­sa V8 F-Ty­pen, hyö­ty­vät nk. Hil­jai­nen käyn­nis­tys -toi­min­nos­ta: säh­köi­ses­ti oh­ja­tut ta­ka­ää­nen­vai­men­ti­mien ohi­tus­vent­tii­lit py­sy­vät sul­jet­tui­na, kun­nes ne avau­tu­vat au­to­maat­ti­ses­ti kuor­mi­tet­tu­na. 2022-mal­li­vuo­den F-Type -mal­lit val­mis­te­taan Ja­gu­a­rin Cast­le Brom­wic­hin teh­taal­la Isos­sa-Bri­tan­ni­as­sa.

Ja­gu­ar-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN