Kia EV3:n regeneroiva jarrutusjärjestelmä mahdollistaa pidemmän kantaman
Kia EV3:n regeneratiivinen jarrutusjärjestelmä parantaa auton energiatehokkuutta pidentäen käytettävissä olevaa kantamaa. Samalla järjestelmä vähentää mekaanisten jarrukomponenttien kulumaa alentaen pitkäaikaisia ylläpitokustannuksia.
Ilmaiseksi Kia Connect Storen kautta ladattava Smart Regeneration System Plus vie tämän järjestelmän uudelle tasolle.
Regeneratiivinen jarrutus muuttaa liike-energiaa sähköenergiaksi auton rullatessa tai hidastuessa. Parannettu Smart Regeneration System Plus -järjestelmä hyödyntää navigaatiodataa sekä reitti-informaatiota tehden ennakoivia muutoksia ajonopeuteen ilman, että kuljettajan tarvitsee painaa jarrupoljinta. Järjestelmä voi avustaa esimerkiksi risteyksissä, tien mutkissa, sekä liikenneympyröissä. Järjestelmä hidastaa myös automaattisesti vaihtuviin nopeusrajoituksiin.
”Vaikka kuljettaja seuraisikin valmiiksi navigoinnin kautta reititettyä reittiä, voivat risteykset ja vaihtuvat nopeusrajoitukset tulla yllätyksenä johtaen äkkinäisiin jarrupolkimen painalluksiin”, kertoo Alexandre Papapetropoulus, Kian tuote- ja hinnoittelujohtaja Euroopassa. ”Smart Regeneration System Plus mahdollistaa pehmeämmän ja miellyttävämmän kyydin kaikille matkustajille lisäten samalla käytettävissä olevaa kantamaa optimoidun regeneraation kautta.”
Kia Connect Store tarjoaa digitaalisia ominaisuuksia ja palveluita, jotka lisäävät auton monikäyttöisyyttä ja suorituskykyä. Ominaisuudet ladataan sekä asennetaan autoon OTA (over-the-air)-päivitysten kautta. Smart Regeneration System Plus tulee ladattavaksi ilmaiseksi Kia Connect -mobiiliapplikaatiossa. Kun ominaisuus on lisätty EV3:een, järjestelmä voidaan aktivoida vetämällä ohjauspyörän takana sijaitsevaa oikean puolen viiksivaihdinta vetämällä yli sekunnin ajan. Ominaisuus on aktiivinen, kun kuljettajan näytössä regeneraatiota kuvaavan ikonin päälle syttyy AUTO-teksti. Tämän jälkeen ajonopeus säädetään automaattisesti navigaatiodataan perustuen.*
Automaattinen hidastustoiminto määrittää nopeuden muun muassa risteyksen kaistamäärän mukaan. Järjestelmän hyödyt tulevat esiin myös muualla kuin entistä energiatehokkaammassa ajossa, sillä pehmeämpi, sulavampi ajo voi auttaa vähentämään matkapahoinvointia erityisesti lapsilla sekä lemmikeillä.
Monikäyttöinen sekä kilpailukykyisesti hinnoiteltu EV3 on Kian vastaus kilpailtuun kompaktien sähkö-SUV:en segmenttiin. EV3 on voittanut useita kansainvälisiä palkintoja. Se myös valittiin Vuoden Auto Suomessa 2025 -kilpailun voittajaksi viime joulukuussa. Kia EV3 -mallisto laajenee tulevaisuudessa nelivetoisella versiolla sekä erillisellä GT-mallilla.
*Regeneratiivinen jarrutus ei ole käytössä silloin, kun autoon on kytketty peräkärry, jarrupoljin on painettuna, auton ajoakun varaustaso on 100%, kun ajomoodiksi on valittu ”SNOW MODE”, tai kun molempia regeneraatiota ohjaavia läppiä painetaan yhtä aikaa.
AutoBild / Kia
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
BMW aikoo haastaa uutuudellaan Mercedeksen G-sarjan
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Näitä autoja nuoret ostavat
Kiinalaisvalmistaja esitteli superhalvan täyssähköisen ”smurffiauton” - katso kuvat
Veho aloittanut tyytyväisenä kiinalaisen BYD:n myynnin
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Sähköautojen myynnin kasvu maailmalla hidastui heinäkuussa
Syksyn hämärä saapuu – tarkista autosi valot ja lasit
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Beyerdynamic Kiinaan
Putkivahvistimia kilpailukykyiseen hintaan
AudioQuestin uusi highend-kaiutinkaapeli
Musical Fidelityn uusi retro-vahvistin
Uusi striimerivahvistin Cary Audiolta
Pro-Jectin uusi lähtötason levysoitin
70-luvun tunnelmaa
SystemDekin paluu
MSB:n uusi, ekstreemi da-muunnin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
BMW aikoo haastaa uutuudellaan Mercedeksen G-sarjan
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Näitä autoja nuoret ostavat
Kiinalaisvalmistaja esitteli superhalvan täyssähköisen ”smurffiauton” - katso kuvat
Veho aloittanut tyytyväisenä kiinalaisen BYD:n myynnin
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Sähköautojen myynnin kasvu maailmalla hidastui heinäkuussa
Syksyn hämärä saapuu – tarkista autosi valot ja lasit
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Autoalan vakiosopimusehdot uudistuvat – tavoitteena selkeyttää kuluttajasopimuksia ja vähentää erimielisyyksiä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Uudistunut Fiat 600e on nyt markkinoiden edullisin yli 400 km toimintamatkan sähköauto
Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä
Polestar laajentaa Suomessa
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE -konseptiauto siirtyy sarjatuotantoon
Näitä autoja nuoret ostavat
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL