Kuka luotsaa Fiat Chrysleria Sergio Marchionnen jälkeen?

Kuka luotsaa Fiat Chrysleria Sergio Marchionnen jälkeen?

Kuuma kysymys: kenestä Marchionnen seuraaja Fiat Chryslerille?

Fiat Chryslerin nykyinen pääjohtaja Sergio Marchionne (61) paljasti, ettei hän aio luopua tehtävästään ainakaan ennen vuotta 2018, mutta jossain vaiheessa hänelle on valittava seuraaja.

Auto Bild.Uutiset

Marc­hi­on­nen on tar­koi­tus vie­dä läpi yh­ti­ön ny­kyi­nen vii­si­vuo­tis­suun­ni­tel­ma. Asi­as­ta ra­por­toi Au­to­mo­ti­ve News -verk­ko­leh­ti.

Il­mas­sa on kui­ten­kin viit­tei­tä sii­tä, ke­nes­tä tu­li­si Marc­hi­on­nen seu­raa­ja. Täs­sä muu­ta­mia kes­kei­sen po­ten­ti­aa­li­sia hen­ki­löi­tä:
 
Reid Big­land (Dod­ge Ra­min Yh­dys­val­tain ja Ka­na­dan joh­ta­ja) on esiin­ty­nyt la­val­la Marc­hi­on­nen esi­tel­mien yh­tey­des­sä. Big­land kut­sut­tiin suu­res­sa ti­lai­suu­des­sa odot­ta­mat­ta la­val­le sel­vit­tä­mään avain­koh­tia si­joit­ta­jil­le, jos­sa tämä on­nis­tui moit­teet­to­mas­ti.

Mike Man­ley (Jee­pin ja Fiat Chrys­le­rin Aa­si­an-Tyy­nen­me­ren toi­min­to­jen joh­ta­ja): yh­del­le­kään toi­sel­le yh­ti­ön joh­ta­jal­le ei Marc­hi­on­nen li­säk­si ole an­net­tu yh­tä laa­jaa vas­tuu­ta yh­ti­ön tu­le­vai­suu­des­ta, ei­kä yk­si­kään toi­nen ole näy­tel­lyt yh­tä mer­kit­tä­vää osaa yh­ti­ön vii­me­ai­kai­ses­sa me­nes­tyk­ses­sä. Man­ley on työ­myy­rä, jon­ka toi­min­ta­ta­vat muis­tut­ta­vat mo­nes­sa Marc­hi­on­nen mal­lia.

Ric­hard Pal­mer (ra­hoi­tus­joh­ta­ja): ki­ven­ko­va vas­ta­pai­no Marc­hi­on­nen toi­si­naan tun­ne­pi­toi­sil­le rat­kai­suil­le. Pal­mer toi­mii kirs­tun­var­ti­ja­na ja hän on kä­si­tel­lyt Marc­hi­on­nen vaat­muk­set sel­ke­äs­ti ja hel­pon­lai­ses­ti.

Alf­re­do Al­ta­vil­la (lii­ke­toi­min­nan ke­hi­tys­joh­ta­ja ja yh­ti­ön Eu­roo­pan/Lähi-idän/Af­ri­kan toi­min­to­jen joh­ta­ja): Al­ta­vil­laa pi­de­tään Marc­hi­on­nen pit­kä­ai­kai­se­na luot­to­mie­he­nä, hen­gen­hei­mo­lai­se­na sekä op­pi­poi­ka­na. Ei epäi­lys­tä­kään, et­tei­kö Al­ta­vil­lal­la oli­si ky­kyä nous­ta sa­la­man­no­pe­as­ti ke­hään, mi­kä­li ti­lan­ne niin edel­lyt­tä­si. Al­ta­vil­la sai har­teil­leen kaik­kein vai­keim­man teht­vän: yh­ti­ön toi­min­to­jen sel­kiyt­tä­mi­sen Eu­roo­pan mark­ki­noil­la.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Juha Peltonen

Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava

Auto Bild.Koeajot
Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Juha Peltonen

Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava

Auto Bild.Koeajot
Ultramariininsininen sukkulamainen sedan on virtaviivainen ilmestys.

Ultramariininsininen sukkulamainen sedan on virtaviivainen ilmestys.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan

Auto Bild.Koeajot
Ultramariininsininen sukkulamainen sedan on virtaviivainen ilmestys.

Ultramariininsininen sukkulamainen sedan on virtaviivainen ilmestys.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan

Auto Bild.Koeajot

smart #5 BRABUS: sähäkkä sähköinen tilaihme

Auto Bild.Uutiset

smart #5 BRABUS: sähäkkä sähköinen tilaihme

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN