Sekä Mini John Cooper Works Clubmanissa että John Cooper Works Countrymanissa on kaksilitrainen nelisylinterinen turbomoottori. Molempien autojen tehoa on nostettu 73 hevosvoimalla 301 hevosvoimaan.

Sekä Mini John Cooper Works Clubmanissa että John Cooper Works Countrymanissa on kaksilitrainen nelisylinterinen turbomoottori. Molempien autojen tehoa on nostettu 73 hevosvoimalla 301 hevosvoimaan.

Los Angelesin autonäyttely: Parrasvaloissa John Cooper Works Clubman ja Cooper SE

Mini esittelee Los Angelesissa täysin sähköisen Cooper SE:n sekä urheilulliset John Cooper Works Clubman ja John Cooper Works Countryman -nelivetomallit.

Uu­si, täys­säh­köi­nen Mini Coo­per SE on en­sim­mäi­nen täys­säh­kö­au­to pien­ten au­to­jen pre­mium-luo­kas­sa.

Ul­ko­nä­öl­tään Mini Coo­per SE on pe­rin­teis­ten serk­ku­jen­sa kal­tai­nen, mut­ta au­ton säh­köis­tä luon­net­ta tuo­daan esil­le mal­li­koh­tai­sin va­rus­tein.

Säh­kö­moot­to­rin teho on ur­hei­lul­li­set 135 kW/181 hv ja au­to kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 7,3 se­kun­nis­sa.

Ulkonäöltään Mini Cooper SE on perinteisten serkkujensa kaltainen.

Ulkonäöltään Mini Cooper SE on perinteisten serkkujensa kaltainen.

Ak­ku on si­joi­tet­tu sy­väl­le au­ton lat­ti­an al­le. Ma­ta­la pai­no­pis­te ja hie­no­sää­det­ty alus­ta luo­vat ket­te­rän ja ur­hei­lul­li­sen ajo­tun­tu­man.

Mini John Coo­per Works Club­man ja John Coo­per Works Count­ry­man

Uu­sia Mini John Coo­per Works -mal­le­ja on pi­ris­tet­ty ur­hei­lul­li­sil­la omi­nai­suuk­sil­la ja reip­paal­la te­hon li­säyk­sel­lä.

Sekä Mini John Coo­per Works Club­ma­nis­sa et­tä John Coo­per Works Count­ry­ma­nis­sa on kak­si­lit­rai­nen ne­li­sy­lin­te­ri­nen tur­bo­moot­to­ri. Mo­lem­pien au­to­jen te­hoa on nos­tet­tu 73 he­vos­voi­mal­la 301 he­vos­voi­maan.

Mini John Coo­per Works Club­ma­nin WLTP-mit­tauk­sen mu­kai­nen yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on 8,6–8,0 l/100 km ja yh­dis­te­tyt CO2-pääs­töt 194–182 g/km.

Mini John Coo­per Works Count­ry­ma­nin WLTP-mit­tauk­sen mu­kai­nen yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on 8,8–8,1 l/100km ja yh­dis­te­tyt CO2-pääs­töt 199–184 g/km.

Uu­si 8-por­tai­nen au­to­maat­ti­vaih­teis­to, etu­ak­se­lin me­kaa­ni­nen ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko ja ALL4-ne­li­ve­to sii­vit­tä­vät huip­pu­te­hok­kaan Club­man-mal­lin nol­las­ta sa­taan ki­lo­met­riin tun­nis­sa 4,9 se­kun­nis­sa ja Count­ry­ma­nin 5,1 se­kun­nis­sa.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset

Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä

Auto Bild.Uutiset

Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN