Nissan Juke Hybridin ajonautinnon ydin on edistyksellinen matalakitkainen monitoimivaihteisto.
Nissan
Nissan Juke: Uusi hybridivoimalinja
Jukessa on edistyksellinen monitoimivaihteisto sekä täysin sähköinen ajon aloitus. Jopa 80 prosenttia sähköistä ajoa kaupunkiympäristössä ja jopa 40 prosenttia pienempi polttoaineenkulutus.
Uusi hybridivoimalinja täydentää pian Juke-valikoimaa ja tarjoaa reagoivan suorituskyvyn yhdistettynä pienempiin päästöihin sekä kulutukseen.
Nissan Juke Hybridissä ajon aloitus on täysin sähköinen. Erinomainen polttoainetaloudellisuus saavutetaan älykkään monitoimivaihteiston, tehokkaan energian talteenoton (regeneroinnin) ja tehokkaan akun ansiosta.
Taloudellinen ja tehokas Allianssi-moottori
Uusi hybridimoottori hyödyntää Renault-Nissan-Mitsubishi -allianssin teknisiä vahvuuksia.
Juke-hybridivoimalinja koostuu uuden sukupolven Nissan-polttomoottorista, joka on kehitetty erityisesti hybridisovelluksiin. Se tuottaa tehoa 69 kW (94 hv) ja vääntöä 148 Nm.
Nissan Juke Hybridissä käytetty sähkömoottori tuottaa lisäksi 36 kW (49 hv) tehoa ja 205 Nm vääntömomenttia.
Tuloksena on voimalinja, joka tarjoaa 25 % enemmän tehoa kuin nykyinen bensiinimoottorivaihtoehto, mutta huomattavasti pienemmällä polttoaineenkulutuksella.
Kulutus on pudonnut kaupunkiajossa jopa 40 % ja yhdistetyssäkin 20 %. (lopulliset arvot vahvistuvat tyyppihyväksynnässä).
Älykäs automaattivaihteisto
Nissan Juke Hybridin ajonautinnon ydin on edistyksellinen matalakitkainen monitoimivaihteisto.
Vaihteisto pystyy sujuvasti siirtymään sähköisestä ajamisesta polttomoottoriajoon tuottaen saumattoman ajokokemuksen.
Kitkan vähentämiseksi vaihteisto käyttää suorakytkentää tavanomaisten synkronirenkaiden sijasta kytkiessään neljää perinteistä, sekä kahta sähköistä vaihdetta.
Kitkaa pienennetään myös sillä, ettei vaihteistossa ole perinteistä kytkintä. Ajoon lähtö tapahtuu aina sähkömoottorilla, jota käytetään avuksi myös vaihteiden vaihtamisessa, mikä tuottaa tasaisen ja miellyttävän kiihtyvyyden.
Sähköautomainen ajokokemus
Nissan Juke Hybridin älykäs käyttöjärjestelmä ohjaa voimansiirtoa. Sen tavoitteena on optimoida ja maksimoida aika, jolloin käytetään sähkömoottoria.
Jopa 80 % kaupunkiajosta pystytään hyödyntämään sähkömoottoria, ja hybriditilaa hyödynnetään lyhyesti akun lataamiseksi ennen sähkötilaan palaamista. Juke Hybridissä ajo alkaa aina sähkötilassa, jossa se pysyy 55 km/h nopeuteen asti.
Järjestelmä maksimoi automaattisesti sähkömoottorin käytön, mutta Juke Hybridissä on myös erillinen katkaisija sähköistä ajoa varten, kun kuljettaja ei halua polttomoottorin käynnistyvän, esimerkiksi ajettaessa asuinalueilla tai liikenneruuhkissa.
Energian talteenotto
Hidastettaessa sähkömoottori toimii generaattorina ja varastoi kineettistä energiaa muuttamalla sen sähköksi, joka varastoidaan hybridikäyttövoima-akkuun.
Nissan Juke Hybridissä on myös ajotilan valitsin, joka mahdollistaa Eco/Normal/Sport-tilan valitsemisen. Ajotila muuttaa ohjaustuntua, ilmastoinnin toimintaa ja kaasupolkimen vastetta. Se muuttaa myös energian talteenoton käyttäytymistä ja akun lataustilaa.
Ulkoiset muutokset
Nissan Juken urheilullinen crossover-muotoilu säilyy uudessa Hybrid-versiossa. Jokaiseen yksityiskohtaan on kiinnitetty erityistä huomiota, ja sen aerodynaamisen tehokkuuden optimoimiseksi on tehty joukko pieniä muutoksia.
Nissan Juke Hybridin etusäleikössä on nyt päivitetty Nissan-logo ja sen muotoilua on uudistettu hybridiversion alhaisempien jäähdytysvaatimusten ansiosta, mikä mahdollistaa paremman aerodynamiikan.
Korin muotoilua on myös muutettu etupuskurin alapuolelta ilmavirtauksen parantamiseksi, ja malliin on lisätty jäähdyttimen säleikköluukku, jonka avulla ilmavirtaa voidaan säätää automaattisesti jäähdytystarpeiden mukaan ja näin vähentää ilmanvastusta.
Nissan Juke Hybridiin on saatavissa myös täysin uudet kaksiväriset 17 tuuman vanteet (saatavana myös polttomoottoriversioissa) sekä Nissan Ariyasta inspiraationsa saaneet kaksiväriset 19" aero-vanteet, jotka sekä näyttävät hyvältä että mahdollistavat erittäin pienen ilmanvastuksen.
Sisätilojen päivitykset
Tavaratilan koko on 354 litraa, mikä on hieman vähemmän kuin bensiiniversiossa 1,2 kWh:n akun sijoituksen takia. Kun takaistuimet on taitettu, tavaratila pysyy luokassaan erittäin kilpailukykyisenä 1 237 litralla. Takamatkustajien jalkatila pysyy muuttumattomana 553 mm:ssä.
Nissan-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Täysin uusi Toyota C-HR+ -sähköauto sai hinnat
Latauskielto tietyille Audin lataushybrideille EuroParkin pysäköinti halleissa
Maailmalla jo miljoona Cupraa
Tällainen on uusi Alfa Romeo Tonale
Maanteillä jo miljoona Volvon lataushybridiä
Vältä nämä virheet ostaessasi talvirenkaita sähköautoon
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Olkielementtitalo rakennettiin Billnäsin maalaismaisemiin
Uusi mies ohjaksissa
Goldmundin uusi integroitu vahvistin
Sonoron eksotiikkaa
Hanan uusi lippulaiva
Klipschin aktiivisuodin
Primare alkukielellä
Kristalliunelmia
Näin saat vaatekaapin taas raikkaaksi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Täysin uusi Toyota C-HR+ -sähköauto sai hinnat
Latauskielto tietyille Audin lataushybrideille EuroParkin pysäköinti halleissa
Maailmalla jo miljoona Cupraa
Tällainen on uusi Alfa Romeo Tonale
Maanteillä jo miljoona Volvon lataushybridiä
Vältä nämä virheet ostaessasi talvirenkaita sähköautoon
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ