Nissan Juke Hybridin ajonautinnon ydin on edistyksellinen matalakitkainen monitoimivaihteisto.
Nissan
Nissan Juke: Uusi hybridivoimalinja
Jukessa on edistyksellinen monitoimivaihteisto sekä täysin sähköinen ajon aloitus. Jopa 80 prosenttia sähköistä ajoa kaupunkiympäristössä ja jopa 40 prosenttia pienempi polttoaineenkulutus.
Uusi hybridivoimalinja täydentää pian Juke-valikoimaa ja tarjoaa reagoivan suorituskyvyn yhdistettynä pienempiin päästöihin sekä kulutukseen.
Nissan Juke Hybridissä ajon aloitus on täysin sähköinen. Erinomainen polttoainetaloudellisuus saavutetaan älykkään monitoimivaihteiston, tehokkaan energian talteenoton (regeneroinnin) ja tehokkaan akun ansiosta.
Taloudellinen ja tehokas Allianssi-moottori
Uusi hybridimoottori hyödyntää Renault-Nissan-Mitsubishi -allianssin teknisiä vahvuuksia.
Juke-hybridivoimalinja koostuu uuden sukupolven Nissan-polttomoottorista, joka on kehitetty erityisesti hybridisovelluksiin. Se tuottaa tehoa 69 kW (94 hv) ja vääntöä 148 Nm.
Nissan Juke Hybridissä käytetty sähkömoottori tuottaa lisäksi 36 kW (49 hv) tehoa ja 205 Nm vääntömomenttia.
Tuloksena on voimalinja, joka tarjoaa 25 % enemmän tehoa kuin nykyinen bensiinimoottorivaihtoehto, mutta huomattavasti pienemmällä polttoaineenkulutuksella.
Kulutus on pudonnut kaupunkiajossa jopa 40 % ja yhdistetyssäkin 20 %. (lopulliset arvot vahvistuvat tyyppihyväksynnässä).
Älykäs automaattivaihteisto
Nissan Juke Hybridin ajonautinnon ydin on edistyksellinen matalakitkainen monitoimivaihteisto.
Vaihteisto pystyy sujuvasti siirtymään sähköisestä ajamisesta polttomoottoriajoon tuottaen saumattoman ajokokemuksen.
Kitkan vähentämiseksi vaihteisto käyttää suorakytkentää tavanomaisten synkronirenkaiden sijasta kytkiessään neljää perinteistä, sekä kahta sähköistä vaihdetta.
Kitkaa pienennetään myös sillä, ettei vaihteistossa ole perinteistä kytkintä. Ajoon lähtö tapahtuu aina sähkömoottorilla, jota käytetään avuksi myös vaihteiden vaihtamisessa, mikä tuottaa tasaisen ja miellyttävän kiihtyvyyden.
Sähköautomainen ajokokemus
Nissan Juke Hybridin älykäs käyttöjärjestelmä ohjaa voimansiirtoa. Sen tavoitteena on optimoida ja maksimoida aika, jolloin käytetään sähkömoottoria.
Jopa 80 % kaupunkiajosta pystytään hyödyntämään sähkömoottoria, ja hybriditilaa hyödynnetään lyhyesti akun lataamiseksi ennen sähkötilaan palaamista. Juke Hybridissä ajo alkaa aina sähkötilassa, jossa se pysyy 55 km/h nopeuteen asti.
Järjestelmä maksimoi automaattisesti sähkömoottorin käytön, mutta Juke Hybridissä on myös erillinen katkaisija sähköistä ajoa varten, kun kuljettaja ei halua polttomoottorin käynnistyvän, esimerkiksi ajettaessa asuinalueilla tai liikenneruuhkissa.
Energian talteenotto
Hidastettaessa sähkömoottori toimii generaattorina ja varastoi kineettistä energiaa muuttamalla sen sähköksi, joka varastoidaan hybridikäyttövoima-akkuun.
Nissan Juke Hybridissä on myös ajotilan valitsin, joka mahdollistaa Eco/Normal/Sport-tilan valitsemisen. Ajotila muuttaa ohjaustuntua, ilmastoinnin toimintaa ja kaasupolkimen vastetta. Se muuttaa myös energian talteenoton käyttäytymistä ja akun lataustilaa.
Ulkoiset muutokset
Nissan Juken urheilullinen crossover-muotoilu säilyy uudessa Hybrid-versiossa. Jokaiseen yksityiskohtaan on kiinnitetty erityistä huomiota, ja sen aerodynaamisen tehokkuuden optimoimiseksi on tehty joukko pieniä muutoksia.
Nissan Juke Hybridin etusäleikössä on nyt päivitetty Nissan-logo ja sen muotoilua on uudistettu hybridiversion alhaisempien jäähdytysvaatimusten ansiosta, mikä mahdollistaa paremman aerodynamiikan.
Korin muotoilua on myös muutettu etupuskurin alapuolelta ilmavirtauksen parantamiseksi, ja malliin on lisätty jäähdyttimen säleikköluukku, jonka avulla ilmavirtaa voidaan säätää automaattisesti jäähdytystarpeiden mukaan ja näin vähentää ilmanvastusta.
Nissan Juke Hybridiin on saatavissa myös täysin uudet kaksiväriset 17 tuuman vanteet (saatavana myös polttomoottoriversioissa) sekä Nissan Ariyasta inspiraationsa saaneet kaksiväriset 19" aero-vanteet, jotka sekä näyttävät hyvältä että mahdollistavat erittäin pienen ilmanvastuksen.
Sisätilojen päivitykset
Tavaratilan koko on 354 litraa, mikä on hieman vähemmän kuin bensiiniversiossa 1,2 kWh:n akun sijoituksen takia. Kun takaistuimet on taitettu, tavaratila pysyy luokassaan erittäin kilpailukykyisenä 1 237 litralla. Takamatkustajien jalkatila pysyy muuttumattomana 553 mm:ssä.
Nissan-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Renault Master on uudistunut
Renault
Renault Master on uudistunut
Renault
Volkswagen Transporter T7:n myynti starttaa umpipakettimallein.
Volkswageb
Volkswagen Transporter T7:n myynti starttaa umpipakettimallein.
Volkswageb
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestarin tavoitteena 50 % kasvu uusien rekisteröintien osalta
Volvo esittelee kolme uutuusmallia AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa
Autoala vaatii valtiolta toimia autokannan uudistamiseksi
Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto
EU pyrkii vahvistamaan Euroopan autoteollisuuden kilpailukykyä
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
Tuulilaseja korjataan nyt tavallista enemmän - syynä huonokuntoiset tiet
Audi A6 Avant uudistuu
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Volkswagenilta 20 000 euron hintainen sähköauto
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Piilotettu digitaalinen totuus
Takaisin Pohjois-Karjalaan ja projektiksi autiotalo
Valaise hifiäänesi
Pro-Jectin uusi tehovahvistin ja lisävirtalähde
Graham Phantom III SE -äänivarsi
Heini Riitahuhta: ”Voisi olla helpompaa olla puhtaasti muotoilija tai taiteilija, mutta olen antanut itselleni luvan olla molempia”
Tehokas maakaapeli levysoittimille
McIntoshilta striimeri-dac
Lucarto Audio
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestarin tavoitteena 50 % kasvu uusien rekisteröintien osalta
Volvo esittelee kolme uutuusmallia AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa
Autoala vaatii valtiolta toimia autokannan uudistamiseksi
Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto
EU pyrkii vahvistamaan Euroopan autoteollisuuden kilpailukykyä
Tuulilaseja korjataan nyt tavallista enemmän - syynä huonokuntoiset tiet
Audi A6 Avant uudistuu
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Volkswagenilta 20 000 euron hintainen sähköauto
Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty
LUETUIMMAT
Yleinen hybridiautoilla ajavien virhe voi aiheuttaa käynnistysongelmia talvipakkasilla
Sähköautolla ja polttomoottoriautolla 1 000 km Lappiin – Volkswagen vertaili ajoaikaa ja kustannuksia
Tällaisia autoja yli 65-vuotiaat ostavat
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi
Olisiko vanhan auton omistajalla sittenkin varaa sähköautoon?
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Mitsubishin uusi tulokas suosikkiluokkaan on Grandis
Peugeot vyöryttää sähköautoja maailmalle
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi