Peugeot 3008 Auto 2016 -tapahtumassa

Tänä päivänä joka kymmenes uusi auto Euroopassa on C-segmentin SUV.

Auto Bild.Uutiset

Uu­des­sa Peu­ge­ot 3008:ssa on tar­jol­la nah­kaa, kro­mia sa­tii­ni­mai­si­ne pin­toi­neen, ai­toa tam­mi­pa­ne­lia ja kan­gas­ta. "Home De­sign" -aja­tus­maa­il­ma on ins­pi­roi­nut teks­tii­li­va­lin­to­ja ovien si­sä­pin­nois­sa, au­rin­ko­li­pois­sa ja ko­je­lau­das­sa. Kaik­ki on ny­ky­ai­kai­sen läm­min­hen­kis­tä.

12.3” suu­rui­nen kor­ke­a­re­so­luu­ti­oi­nen di­gi­taa­li­nen hei­jas­tus­näyt­tö gra­fiik­koi­neen, ani­maa­ti­oi­neen ja run­sai­ne yk­si­löin­ti­vaih­to­eh­toi­neen mak­si­moi ajo­nau­tin­non. Kul­jet­ta­jal­la on käy­tet­tä­vis­sään vii­si eri toi­min­toa, joi­ta hal­li­taan oh­jaus­pyö­rän kyt­ki­mes­tä. Hei­jas­tus­näy­tön ul­ko­a­sun on suun­ni­tel­lut Peu­ge­ot De­sign Lab.

8’’ kokoinen kosketusnäyttö on kuin keskelle kojelautaa sijoitettu tabletti, joka kapasitiviisten teknologioidensa ansiosta nopeuttaa reaktiokykyä ja parantaa käyttömukavuutta. Kojetaulun keskelle on sijoitettu kuusi pianon koskettimia muistuttavaa keinukytkintä, joiden avulla säädetään tärkeimpiä mukavuus- ja turvatoimintoja kuten radiota, ilmastointia, navigointia, auton asetuksia ja sovelluksia.

8’’ kokoinen kosketusnäyttö on kuin keskelle kojelautaa sijoitettu tabletti, joka kapasitiviisten teknologioidensa ansiosta nopeuttaa reaktiokykyä ja parantaa käyttömukavuutta. Kojetaulun keskelle on sijoitettu kuusi pianon koskettimia muistuttavaa keinukytkintä, joiden avulla säädetään tärkeimpiä mukavuus- ja turvatoimintoja kuten radiota, ilmastointia, navigointia, auton asetuksia ja sovelluksia.

Te­räk­sen osuus on sel­väs­ti suu­rem­pi kuin la­si­pin­to­jen. Kaik­ki on to­teu­tet­tu tyy­lik­kääs­ti ja su­la­va­lin­jai­ses­ti ko­ko­nai­sil­meen ke­ven­tä­mi­sek­si. Mo­der­ni muo­toi­lu jat­kuu sau­mat­to­mas­ti au­ton ta­ka­o­sas­sa. Ta­ka­la­sin al­la kul­kee kiil­tä­vän mus­ta ko­ris­te­lis­ta, joka in­teg­roi opaa­lit LED-va­lot ko­ko­nai­suu­teen. Oman osan­sa ko­ko­nai­suu­teen tuo­vat tu­tut, kol­mea lei­jo­nan­kyn­nen raa­pai­sua muis­tut­ta­vat ta­ka­va­lot.

Uu­den Peu­ge­ot 3008:n si­sä­ti­lat ovat mo­nin ta­voin muun­nel­ta­vis­sa. Kak­si­o­sai­se­na 2/3–1/3 tait­tu­va "Ma­gic Flat" -ta­kais­tuin muo­dos­taa tar­vit­ta­es­sa täy­sin ta­sai­sen lat­ti­pin­nan. Ta­va­roi­den kul­jet­ta­mis­ta hel­pot­taa olen­nai­ses­ti kak­si­o­sai­ses­ti liu­ku­va jär­jes­tel­mä, joka op­ti­moi ta­va­ra­ti­lan koon ja sen vai­vat­to­man käy­tön. Etu­mat­kus­ta­jan is­tui­men sel­kä­no­ja on hel­pos­ti tai­tet­ta­vis­sa, jol­loin ti­laa on jopa 3 met­riä. Ta­kais­tui­men sel­kä­no­jan kä­si­no­jas­ta löy­tyy suk­si­luuk­ku. Käyt­tö­mu­ka­vuut­ta li­sää omal­ta osal­taan ta­ka­luuk­ku, joka avau­tuu ja sul­keu­tuu kä­sin kos­ke­mat­ta hei­lut­ta­mal­la jal­kaa ta­ka­pus­ku­rin al­la.

Op­ti­moi­dun ark­ki­teh­tuu­rin­sa an­si­os­ta 3008 :n si­sä­ti­lat ovat ko­ko­luo­kan suu­rim­pia. Ta­va­ra­ti­la on kool­taan huo­mat­ta­vas­ti edel­tä­jään­sä suu­rem­pi, 591 l nos­to­kyn­nyk­sen ol­les­sa ko­ko­luok­kan­sa ma­ta­lim­pia. Uu­den mo­du­laa­ri­sen EMP2-pe­rus­ra­ken­teen an­si­os­ta uu­si 3008 on sel­väs­ti edel­tä­jään­sä ke­vy­em­pi, pai­non­sääs­tö 100–120 kg va­rus­te- ja moot­to­ri­ver­si­os­ta riip­pu­en. Peu­ge­ot 3008 pai­naa nyt ke­vyim­mil­lään 1325 kg (ben­sii­ni­ver­sio) ja 1375 kg (die­sel). Pai­no­e­ro on kes­ki­mää­rin 100 kg, va­rus­te­ver­si­os­ta riip­pu­en uu­den mal­lin hy­väk­si.

Peu­ge­ot 3008 SU­Vin on­nis­tu­nut ark­ki­teh­tuu­ri ja pai­non ke­ven­nys ovat tär­kei­tä osa­te­ki­jöi­tä ku­lu­tuk­sen ja CO2-pääs­tö­jen alen­ta­mi­sen kan­nal­ta. Ae­ro­dy­naa­mi­sen muo­toi­lun­sa ja op­ti­maa­lis­ten ul­ko­mit­to­jen­sa an­si­os­ta uu­den 3008 SCx il­man­vas­tus­ker­roin on eri­no­mai­nen, 0,76 m2.

Uu­teen Peu­ge­ot 3008 SUV -mal­lis­toon tar­jol­la ole­vat voi­man­läh­teet ovat kaik­ki Eu­ro 6.1 -nor­min mu­kai­sia te­hok­kai­ta, mut­ta vä­hä­pääs­töi­siä moot­to­rei­ta. 1,2 l Pu­re­Tech 130 S&S -moot­to­rin CO2-pääs­töt ovat al­ka­en 115 g/km ja te­hok­kaim­man 1,6 l THP 165 S&S:n (va­rus­tet­tu­na EAT6-au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la) ai­no­as­taan 129 g/km.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset

Uusi arvio 80 000 ajoneuvon kesärenkaista: yksi seitsemästä ei täytä turval­li­suusk­ri­teerejä

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset
Taycan Levin jääradalla

Taycan Levin jääradalla

Porsche

Porsche Taycanille GUINNESS WORLD RECORDS™ -titteli – yli 17 kilometriä yhtäjaksoista driftausta jääradalla

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

Liikenneturva

Autoilijat ärsyyntyvät aura-autoille 

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN