Peugeot 3008 Hybrid4.

Peugeot 3008 Hybrid4.

tibo

Peugeot: Ladattavien hybridien hinnat julkistettiin

Peugeot tuo helmikuussa myyntiin uudet, ladattavat hybridiversiot malliston myydyimmästä Peugeot 3008 -mallista sekä Peugeot 508- ja 508 SW -malleista.

Auto Bild.Uutiset

Myyn­tiin tu­le­vat uu­det 508 Hyb­rid ja 508 SW Hyb­rid tar­jo­a­vat käyt­töön ben­sii­ni- ja säh­kö­moot­to­rin yh­dis­tel­mä­nä yh­teen­sä 225 hv te­hon ja 360 Nm vään­nön.

Uu­si ne­li­ve­toi­nen 3008 GT Hyb­rid4 vas­taa­vas­ti tar­jo­aa jopa 300 hv te­hon ja vään­töä 520 Nm! 180 hv Pu­re­Tech-ben­sii­ni­moot­to­riin on etu­ve­toi­sis­sa 508 Hyb­rid- ja 508 SW Hyb­rid -ver­si­os­sa yh­dis­tet­ty 80 kW te­hoi­nen säh­kö­moot­to­ri etu­ak­se­lil­le.

Hyb­rid4 -ver­si­oon on 200 hv Pu­re­Tech-moot­to­rin ja etu­ak­se­lil­la si­jait­se­van 80 kW säh­kö­moot­to­rin li­säk­si li­sät­ty 83 kW säh­kö­moot­to­ri taka-ak­se­lil­le.

Te­hos­tet­tu jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to

Vaih­teis­to­na on 8-no­peuk­si­nen EAT8-au­to­maat­ti­vaih­teis­to, jos­sa on B-tila te­hos­tet­tua jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­toa var­ten.

Kor­ke­a­jän­ni­te-li­tium-io­ni­a­kus­to on kai­kis­sa mal­leis­sa si­joi­tet­tu au­ton EMP2-alus­tan an­si­os­ta toi­sen ri­vin is­tuin­ten al­le si­ten, et­tei se vie lain­kaan ti­laa ta­ka­mat­kus­ta­jil­ta tai ta­va­ra­ti­las­ta.

 Peugeot 3008 Hybrid4.

Peugeot 3008 Hybrid4.

tibo

Akun ka­pa­si­teet­ti on 11,8 KWh (Hyb­rid) ja 13,2 KWh (Hyb­rid4). Ajo­neu­vo­la­tu­ri on ai­na 7,4 kW.

La­tau­sai­ka on pe­rus­pis­tok­kees­ta (8A) 7 tun­tia, 4 tun­tia vah­vis­te­tus­ta pis­to­ra­si­as­ta (14A) tai 1 h 45 min Wal­l­box-ko­ti­la­taus­lait­teel­la (32A).

Ne­li­ve­toi­nen Peu­ge­ot 3008 GT Hyb­rid4

Peu­ge­ot 3008 SUV:n kor­ke­a­luok­kai­ses­ti va­rus­tel­lun GT-mal­lin Hyb­rid4 -ver­sio kul­kee ne­li­ve­to­na, saa­vut­ta­en huip­pu­te­hon 300 hv/220 kW.

Kiih­ty­vyys 0–100 km/h on 5,9 se­kun­tia ja 3008 GT Hyb­rid4:n toi­min­ta­mat­ka täys­säh­köl­lä ajet­ta­es­sa on jopa 59 km (WLTP-mit­taus­ta­van mu­kaan).

Peu­ge­ot 3008 Hyb­rid4:n CO2- pääs­tö­ar­vot ovat mark­ki­noi­den par­haat: 29 g per ki­lo­met­ri WLTP-mi­tat­tu­na. Yh­dis­tet­ty ku­lu­tus on 1,3 l /100 km.

Uu­den, ne­li­ve­toi­sen Peu­ge­ot 3008 GT Hyb­rid4:n hin­ta on 49 388 eu­roa.

Peu­ge­ot 508 Hyb­rid ja 508 SW Hyb­rid

Uu­det Peu­ge­ot 508 Hyb­rid ja 508 SW Hyb­rid yh­dis­tä­vät Pu­re­Tech 180 hv -ben­sii­ni­moot­to­rin 80 kW säh­kö­moot­to­riin ja saa­vut­ta­vat yh­teis­te­hon 225 hv/165 kW.

Täys­säh­köl­lä ajet­ta­es­sa toi­min­ta­mat­ka on jopa 54 km.

Hyb­rid-ver­si­ot ovat saa­ta­va­na kol­mes­sa eri va­rus­te­lu­ta­sos­sa: Al­lu­re, GT-Line sekä ylel­li­sel­lä GT-vii­meis­te­lyl­lä.

La­taus­hyb­ri­di 508 Hyb­ri­din hin­nat al­ka­vat 43 974 eu­ros­ta (Al­lu­re Hyb­rid 225 EAT8) ja 508 SW Hyb­rid -mal­lin hin­nat al­ka­vat vas­taa­vas­ti 45 359 eu­ros­ta.

Kaik­ki kol­me nyt myyn­tiin tu­le­vaa Peu­ge­o­tin la­dat­ta­vaa hyb­ri­di­mal­lia so­vel­tu­vat pe­rä­vau­nun ve­tä­mi­seen.

Li­sä­mu­ka­vuut­ta au­toi­hin tuo oh­jel­moi­ta­va esi­läm­mi­tys ja jääh­dy­tys, jon­ka avul­la au­tot voi­daan läm­mit­tää tai jääh­dyt­tää 21 as­teen läm­pö­ti­laan en­nen liik­keel­le läh­töä.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”

Auto Bild.Uutiset

Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”

Auto Bild.Uutiset

Uuden Opel Fronteran lanseeraus kesäkuussa

Auto Bild.Uutiset

Uuden Opel Fronteran lanseeraus kesäkuussa

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN