Molempien Porsche Taycan -nelivetomallien huippunopeus on 260 km/h

Molempien Porsche Taycan -nelivetomallien huippunopeus on 260 km/h

Porsche Taycan: 761-hevosvoimainen sähköinen urheiluauto ensiesiteltiin

Porsche esitteli tänään ensimmäisen täysin sähkökäyttöisen urheiluautonsa, neliovisen urheilusedanin Taycanin. Taycan-mallisarjan ensimmäiset autot ovat Taycan Turbo S ja Taycan Turbo.

Auto Bild.Uutiset

Porsc­he Ta­y­ca­nin Tur­bo S -lip­pu­lai­va­ver­si­on huip­pu­te­ho on 761 hv (560 kW) Launch Cont­rol -toi­min­non yh­tey­des­sä. Porsc­he Ta­y­can Tur­bo ke­hit­tää te­hoa enim­mil­lään 680 hv (500 kW).

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S kiih­tyy nol­las­ta sa­taan ki­lo­met­riin tun­nis­sa pe­rä­ti 2,8 se­kun­nis­sa.

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo te­kee sa­man 3,2 se­kun­nis­sa. Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S:n toi­min­ta­mat­ka yh­del­lä la­tauk­sel­la on 412 ki­lo­met­riä ja Tur­bo-mal­lin toi­min­ta­mat­ka jopa 450 ki­lo­met­riä (mo­lem­mat ar­vot on mi­tat­tu WLTP-syk­lin mu­kaan).

Mo­lem­pien ne­li­ve­to­mal­lien huip­pu­no­peus on 260 km/h

Porsc­he Ta­y­can on maa­il­man en­sim­mäi­nen tuo­tan­to­au­to, jos­sa säh­kö­jär­jes­tel­män jän­ni­te on 800 volt­tia säh­kö­au­to­jen ta­va­no­mai­sen 400 V:n si­jas­ta.

Porsche Taycan on maailman ensimmäinen tuotantoauto, jossa sähköjärjestelmän jännite on 800 volttia sähköautojen tavanomaisen 400 V:n sijasta.

Porsche Taycan on maailman ensimmäinen tuotantoauto, jossa sähköjärjestelmän jännite on 800 volttia sähköautojen tavanomaisen 400 V:n sijasta.

Tämä seik­ka tar­jo­aa Porsc­he Ta­y­ca­nin kul­jet­ta­jil­le eri­tyi­se­tua tien pääl­lä: pi­ka­la­tu­ril­la ak­ku la­tau­tuu vain vii­des­sä mi­nuu­tis­sa va­rauk­seen, joka riit­tää jopa 100 ki­lo­met­rin aja­mi­seen (WLTP-syk­lin mu­kaan).

Ihan­teel­li­sis­sa olo­suh­teis­sa la­taa­mi­nen vii­den pro­sen­tin va­raus­ti­las­ta 80 pro­sen­tin va­rauk­seen kes­tää 22,5 mi­nuut­tia. Suu­rin la­taus­te­ho on 270 kW.

Ihanteellisissa olosuhteissa lataaminen viiden prosentin varaustilasta 80 prosentin varaukseen kestää 22,5 minuuttia. Suurin latausteho on 270 kW.

Ihanteellisissa olosuhteissa lataaminen viiden prosentin varaustilasta 80 prosentin varaukseen kestää 22,5 minuuttia. Suurin latausteho on 270 kW.

Per­for­man­ce Bat­te­ry Plus -akun ko­ko­nais­ka­pa­si­teet­ti on 93,4 kWh. Ko­ti­la­taus­lait­teel­la Porsc­he Ta­y­ca­nin akun la­taus käy kä­te­väs­ti jopa 11 kW:n vaih­to­vir­ral­la.

Porsc­he Ta­y­can Tur­bo S:n ja Porsc­he Ta­y­can Tur­bon hin­nat al­ka­vat 198 854 eu­ros­ta ja 163 449 eu­ros­ta.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Juha Peltonen

Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava

Auto Bild.Koeajot
Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Ledivalojen teho on hyvä. Koeajoautossa oli lisävarusteena koko pinta-alaltaan lämmitettävä tuulilasi.

Juha Peltonen

Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava

Auto Bild.Koeajot
Ultramariininsininen sukkulamainen sedan on virtaviivainen ilmestys.

Ultramariininsininen sukkulamainen sedan on virtaviivainen ilmestys.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan

Auto Bild.Koeajot
Ultramariininsininen sukkulamainen sedan on virtaviivainen ilmestys.

Ultramariininsininen sukkulamainen sedan on virtaviivainen ilmestys.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan

Auto Bild.Koeajot

smart #5 BRABUS: sähäkkä sähköinen tilaihme

Auto Bild.Uutiset

smart #5 BRABUS: sähäkkä sähköinen tilaihme

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN