Shelby Super Snake: Mekaanisella ahtimella 330 lisähevosvoimaa!

Perinteinen Ford Mustang -virityspaja Shelby marssitti parrasvaloihin uuden Super Snake -version. Mustang GT:n V8-moottorin 421 perushevosvoimaa muuttuvat lukemaan yli 750 hevosvoimaa.

Auto Bild.Uutiset

Vi­ri­tys­pa­ja Shel­by tar­jo­aa noin 50 000 dol­la­ril­la Su­per Snake -muun­nos­sar­jaa, jos­ta saa­daan 650 he­vos­voi­maa. Jos asi­a­kas la­too tis­kiin vie­lä vii­si ton­nia enem­män, hän saa yli 750-he­vos­voi­mai­sen muun­nok­sen, jos­sa on räy­he­ät käyn­ti­ää­net ja hii­li­kui­tu­kom­po­nent­te­ja.

Noin 330 he­vos­voi­man li­sä­te­ho saa­vu­te­taan joko Whip­p­len tai Ken­ne Bel­lin val­mis­ta­man me­kaa­ni­sen ah­ti­men avul­la. Li­säk­si Shel­byl­lä asen­ne­taan 5,0 lit­ran Co­yo­te V8:aan te­ho­kas mo­ni­ri­vi­nen jääh­dy­tin.

Shel­by ei va­li­tet­ta­vas­ti tois­tai­sek­si pal­jas­ta Su­per Sna­ken suo­ri­tu­sar­vo­ja, mut­ta esi­mer­kik­si edel­li­nen 2013-mal­li­nen ver­sio (Mus­tang GT 500) ke­hit­ti 811 he­vos­voi­maa. Kiih­ty­vyys 0–100 km/h jäi sil­ti ”vain” 4,9 se­kun­tiin. Niil­lä te­hoil­la ei ole help­po siir­tää voi­maa tie­hen ka­tu­ren­kain…

Shelby Super Snaken takapaneeli on täyttä asiaa.​

Shelby Super Snaken takapaneeli on täyttä asiaa.​

Fordin 5,0 Coyote V8 saa seurakseen joko Whipplen tai Kenne Bellin mekaanisen ahtimen. Tehoa saadaan parhaimmillaan 750 hevosvoimaa.​

Fordin 5,0 Coyote V8 saa seurakseen joko Whipplen tai Kenne Bellin mekaanisen ahtimen. Tehoa saadaan parhaimmillaan 750 hevosvoimaa.​

Shelbyn kobra-logo on legendaarinen.​

Shelbyn kobra-logo on legendaarinen.​

Shelby Super Snaken kojelaudassa on kolme lisänäyttöä.​

Shelby Super Snaken kojelaudassa on kolme lisänäyttöä.​

Tältä näyttävät Shelby Super Snaken istuimet.​

Tältä näyttävät Shelby Super Snaken istuimet.​

Shelby Super Snake näyttää häijyltä tapaukselta!​

Shelby Super Snake näyttää häijyltä tapaukselta!​

Uutuusominaisuutena Super Snakessa on taka-akselilla nelimäntäiset levyjarrut.​

Uutuusominaisuutena Super Snakessa on taka-akselilla nelimäntäiset levyjarrut.​

Shel­by Su­per Sna­ken 750 hv ver­si­os­sa on hii­li­kui­tui­sia kom­po­nent­te­ja ja keu­lal­la on tyy­pil­li­nen Su­per Snake -jääh­dy­tin­sä­leik­kö.

Au­tos­sa on myös uu­det lo­ka­suo­jat ja 20-tuu­mai­set se­os­me­tal­li­van­teet. Ta­ka­o­sas­sa on dif­fuu­so­ri­le­vy. Myös Shel­byn te­ho­vir­taa­va pa­ko­put­kis­to on näyt­tä­vä.

Oh­jaa­mos­sa tär­kein muu­tos on kol­mi­o­sai­nen näyt­tö, joka il­mai­see ah­to­pai­neen, öl­jyn­pai­neen sekä polt­to­ai­ne­mää­rän. Is­tui­mi­na ovat tu­ke­vat ki­sa­pul­kat. Tär­ke­ä­nä jar­rui­hin liit­ty­vä­nä muu­tok­se­na Shel­by Su­per Snake va­rus­te­taan ne­li­män­täi­sin ta­ka­le­vy­jar­ruin.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU