Skoda Vision S: Uudenlaista muotokieltä

Škoda VisionS edustaa brändin uutta muotokieltä katumaas­tu­ri­luo­kassa: muotoilu on saanut vaikutteita tšekkiläisestä kubismista ja kristallitaiteen traditiosta.

Auto Bild.Uutiset

 

Vi­si­on S on ak­se­li­vä­lil­tään 2,79 met­ri­nen, pi­tuu­del­taan 4,70 m ja le­vey­del­tään 1,91 met­ri­nen . Kor­keut­ta kart­tuu 1,68 met­riä.

Mo­du­laa­ri­sel­le MQB-alus­tal­le ra­ken­net­tu Vi­si­onS on en­sim­mäi­nen Škoda, joka si­säl­tää kol­me penk­ki­ri­viä, tar­jo­ten näin ti­lat kuu­del­le mat­kus­ta­jal­le.

Toi­nen muo­toi­lu­kon­sep­tin ko­ho­koh­ta on Plug-in Hyb­rid -voi­ma­lin­ja. 165 kW (225 hv) te­hol­la kon­sep­ti­au­to kiih­tyy 0-100 km/h 7,4 se­kun­nis­sa, huip­pu­no­peu­den ol­les­sa lä­hes 200 km/h.

Au­to tar­vit­see vain 1,9 lit­raa ben­sii­niä mat­ka­tak­seen 100 km (CO2-ar­vo 45 g/km). Škoda Vi­si­onS kul­kee jopa 50 km pel­käl­lä säh­köl­lä ja ko­ko­nais­mat­kak­si saa­daan jopa 1000 km kun käy­tös­sä ovat sekä säh­kö et­tä ben­sii­ni.

Moottorina on 1,4-litrainen TSI-turbomoottori, jonka teho on 115 kW (156 hv) 250 Nm väännöllä. Tämä toimii yhdessä sähkömoottorin kanssa, joka tarjoaa 40 kW jatkuvaa tehoa sekä 220 Nm maksimiväännön.

Moottorina on 1,4-litrainen TSI-turbomoottori, jonka teho on 115 kW (156 hv) 250 Nm väännöllä. Tämä toimii yhdessä sähkömoottorin kanssa, joka tarjoaa 40 kW jatkuvaa tehoa sekä 220 Nm maksimiväännön.

Kuu­si­vaih­tei­nen DSG-vaih­teis­to oh­jaa te­hon etu­ren­kail­le. Toi­nen säh­kö­moot­to­ri 85 kW te­hol­la ja 270 Nm vään­nöl­lä oh­jaa taka-ak­se­lia. Tämä toi­mii eril­li­se­nä voi­man­läh­tee­nä etu­ak­se­liin ver­rat­tu­na tar­koit­ta­en, et­tä muo­toi­lu­kon­sep­tis­sa on äly­käs ne­li­ve­to, joka ei vaa­di me­kaa­nis­ta kyt­ken­tää.

Kol­me moot­to­ria toi­mi­vat hy­vin su­la­vas­ti yh­des­sä. Vi­si­onS -kon­sep­tin kul­jet­ta­ja voi va­li­ta ajo­ti­lan use­as­ta vaih­to­eh­dos­ta – puh­taas­ti säh­köl­lä ajet­ta­vas­ta moo­dis­ta ak­ku­jen ajo­nai­kai­seen la­taus­moo­diin, pyr­kien ai­na mak­si­maa­li­seen ta­lou­del­li­suu­teen. 12,4 kWh:n li­tium-io­ni­ak­ku on si­joi­tet­tu taka-ak­se­lin eteen.

Vi­si­onS -mal­lis­sa vas­ta­taan ku­lut­ta­jien mo­der­nei­hin yh­teys­tar­pei­siin esit­te­le­mäl­lä au­to­maa­il­man di­gi­taa­li­nen verk­ko (mo­bii­li­pal­ve­lut) ja tar­jo­a­mal­la suu­ri­ko­koi­set näyt­tö­ruu­dut tie­to­viih­de­pal­ve­luin kai­kil­le mat­kus­ta­jil­le. Nii­tä voi hyö­dyn­tää mil­tä is­tui­mel­ta ta­han­sa.

 

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN