Opel Astra uudistui muun muassa moottorien ja vaihteistojen osalta.

Opel Astra uudistui muun muassa moottorien ja vaihteistojen osalta.

Uudistunut Opel Astra: Päästöt jopa viidenneksen aiempaa alhaisemmat

Opel Astra -malliston uudistuneen moottori- ja vaihteis­to­va­li­koiman päästöt ovat laskeneet nykymalliin verrattuna uusien tehokkaiden, kolmi­sy­lin­te­risten moottorien ansiosta.

Auto Bild.Uutiset

Uu­dis­tu­nut Opel Ast­ra on lu­kui­sia kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä ku­ten mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din, etu­tör­mäyk­sen va­roi­tus­jär­jes­tel­mä hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­nol­la, lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus­jär­jes­tel­mä ja kais­tal­la­pi­to­a­vus­tin.

Uu­si etu­ka­me­ra on ai­em­paa pie­ni­ko­koi­sem­pi ja te­hok­kaam­pi, ja se huo­mi­oi nyt ajo­neu­vo­jen li­säk­si myös ja­lan­kul­ki­joi­ta. Di­gi­taa­li­nen pe­ruu­tus­ka­me­ra on uu­des­sa Ast­ras­sa en­tis­tä­kin tar­kem­pi.

Si­sä­ti­lois­sa suu­rin muu­tos liit­tyy uu­teen mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään: kul­jet­ta­jal­la on nyt 8-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­näyt­tö.

Tehokkaamman bensiinivaihtoehdon yhteyteen saa manuaalivaihteiston lisäksi myös portaattoman vaihteiston.

Tehokkaamman bensiinivaihtoehdon yhteyteen saa manuaalivaihteiston lisäksi myös portaattoman vaihteiston.

Ast­raan saa myös Ope­lin er­go­no­mi­set AGR-is­tui­met va­rus­tet­tu­na vii­len­nys- ja hie­ron­ta­toi­min­noin.

Suu­rim­mat muu­tok­set moot­to­ri­va­li­koi­mas­sa

Uu­den Opel Ast­ra -mal­lis­ton suu­rim­mat uu­dis­tuk­set liit­ty­vät moot­to­ri­va­li­koi­maan. Tar­jol­la ovat jat­kos­sa 1.2- ja 1.4 -lit­rai­set ben­sii­ni­tur­bo­moot­to­rit sekä 1.5-lit­rai­nen tur­bo­die­sel.

Pie­ni­ko­koi­sem­man 1.2-lit­rai­sen ben­sii­ni­moot­to­rin yh­tey­des­sä on 6-por­tai­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to.

Te­hok­kaam­man ben­sii­ni­vaih­to­eh­don yh­tey­teen saa ma­nu­aa­li­vaih­teis­ton li­säk­si myös por­taat­to­man vaih­teis­ton.

Tur­bo­die­se­lin voi va­li­ta ma­nu­aa­li­vaih­tei­sen li­säk­si myös 9-por­tai­se­na au­to­maat­ti­vaih­tei­se­na. 

Va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­vis­sa, eri­tyi­sen ener­gi­a­te­hok­kais­sa LED-ajo­va­lois­sa kum­pi­kin ajo­va­lo käyt­tää vain 13 W. Pe­rin­tei­siin ha­lo­gee­ni­va­loi­hin ver­rat­tu­na ener­gi­a­sääs­tö on jopa 81 pro­sent­tia, sil­lä ne ku­lut­ta­jat noin 70 W per ajo­va­lo.

Eri­tyi­sen hei­jas­tus­tek­no­lo­gi­an an­si­os­ta LED-ajo­va­lot ovat myös ai­em­paa te­hok­kaam­mat. Ast­raan on saa­ta­va­na myös Ope­lin pal­ki­tut, eri­tyi­sen te­hok­kaat ja häi­käi­se­mät­tö­mät In­tel­li­Lux LED Mat­rix -va­lot.

Myös ae­ro­dy­na­miik­ka on pa­ran­tu­nut edel­tä­jään ver­rat­tu­na mer­kit­tä­väs­ti. Muun mu­as­sa Sports Tou­re­ris­sa il­man­vas­tus­ta mit­taa­va tun­nus­lu­ku on 0,26 Cd mikä te­kee Ast­ras­ta ae­ro­dy­na­mii­kal­taan mark­ki­noi­den te­hok­kaim­man far­ma­rin.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN