Uusi Citroën ë-Spacetourer: 9-paikkainen täyssähköinen tila-auto

Täyssähköinen Citroën ë-SpaceTourer korostaa tuttuja SpaceTourerin ominaisuuksia. Moderni ja luonteikas tyyli allekirjoitetaan takaluukun ë-logolla.

Auto Bild.Uutiset

Asi­ak­kaal­le Cit­roën ë-Spa­ce­Tou­rer tuo li­sää va­lin­nan­va­raa, sil­lä kak­si eri ko­kois­ta ak­kua tar­jo­a­vat vaih­to­eh­toi­set toi­min­ta­mat­kat: 50 kWh/230 km tai 75 kWh/330 km (WLTP).

Akun la­taa­mi­nen on teh­ty hel­pok­si ja on­nis­tuu myös pi­ka­la­tauk­sel­la.

Pi­ka­la­tauk­sel­la ak­ku saa­vut­taa 80% la­taus­ta­son jopa 30 mi­nuu­tis­sa (50 kWh ak­ku tai 45 mi­nuu­tis­sa 75 kWh akul­la).

Li­säk­si ak­ku la­tau­tuu myös ajon ai­ka­na jar­ru­tu­se­ner­gi­aa tal­teen ot­ta­mal­la. Akun ja mat­kus­ta­mon esi­läm­mi­tys ja -jääh­dy­tys sääs­tä­vät akun toi­min­ta­mat­kaa mat­kan­te­koon ja mat­kaan läh­te­mi­nen esi­läm­mi­te­tys­sä mat­kus­ta­mos­sa on en­tis­tä miel­lyt­tä­väm­pää. Asi­ak­kaan mie­len­rau­hak­si akul­la on 8 vuo­den/160 000 km ta­kuu.

Säh­köl­lä aja­mi­nen tuo li­sää mu­ka­vuut­ta mat­kus­ta­mi­seen me­lun ja vä­ri­nän puut­tu­es­sa taus­tal­ta. Lii­ke on su­la­vaa ja ajet­ta­es­sa ei il­maan tuo­te­ta CO2 -pääs­tö­jä.

Ko­ko­vaih­to­eh­to­ja Cit­roën ë-Spa­ce­Tou­re­ris­ta tu­lee tar­jol­le kol­me: XS 4,60 m, M 4,95 m sekä XL 5,30 m. Au­ton 1,90 m kor­keus te­kee py­sä­köin­ti­pai­kan löy­tä­mi­ses­tä help­poa niin hal­leis­sa kuin maa­na­lai­sis­sa py­sä­köin­ti­ti­lois­sa.

Si­sä­ti­lo­jen eri­lai­set som­mit­te­lu­mah­dol­li­suu­det te­ke­vät ti­lat so­vel­tu­vik­si jopa yh­dek­säl­le mat­kus­ta­jal­le. Te­ho­kas ti­la­suun­nit­te­lu luo mat­kus­ta­mos­ta viih­tyi­sän ja ava­ran. Mat­kus­ta­mo tar­jo­aa myös run­saas­ti säi­ly­tys­ti­lo­ja (jopa 74 lit­raa), run­saan ta­va­ra­ti­lan sekä käy­tän­nöl­li­syyt­tä.

2. ja 3. ri­vien is­tui­met on ja­et­tu 2/3-1/3 -suh­tees­sa ja ne ovat tait­tu­vat, liu­ku­vat sekä ir­ro­tet­ta­vat. Myös 1. ri­vin is­tui­met ovat täy­sin tait­tu­vat ja kul­jet­ta­jan mu­ka­vuu­den li­sää­mi­sek­si ne voi­daan va­rus­taa myös hie­ro­vik­si.

Nel­jä va­rus­te­ta­soa

Cit­roën ë-Spa­ce­Tou­re­rin nel­jä va­rus­te­lu­ta­soa (Feel, Shine, Bu­si­ness ja Bu­si­ness Loun­ge) ovat suun­ni­tel­tu eri­lai­sil­le käyt­tä­jil­le hei­dän eri­lai­siin tar­pei­siin­sa so­vel­tu­vik­si.

Bu­si­ness Loun­ge -ver­si­os­sa mat­kus­ta­mo on suun­ni­tel­tu liik­ku­vak­si loun­ge-ti­lak­si, jon­ka muun­nel­ta­vat ja kis­koil­la liik­ku­vat pöy­dät sekä 4 - 5 nah­ka­pääl­lys­teis­tä, toi­si­aan vas­ten ase­tet­tua is­tuin­ta luo­vat mat­kus­ta­jil­le mu­ka­van ti­lan seu­rus­te­luun tai työn­te­koon.

Cit­roën ë-Spa­ce­tou­re­riin saa­ta­vil­la ole­vat ajo­a­vus­ti­met ja va­rus­teet li­sää­vät tur­val­li­suut­ta, mu­ka­vuut­ta sekä kul­jet­ta­jan mie­len­rau­haa.

Tar­jol­la ovat muun mu­as­sa seg­men­tis­sä ai­nut­laa­tui­set ja­lan hei­lau­tuk­sel­la toi­mi­vat hands-free -si­vu­liu­kuo­vet ja tuu­li­la­si­näyt­tö, sekä muun mu­as­sa re­aa­li­a­jas­sa lii­ken­tee­seen re­a­goi­va 3D na­vi­goin­ti, Top Rear vi­si­on -pe­ruu­tus­ka­me­ra lin­tu­pers­pek­tii­vil­lä, ak­tii­vi­nen hä­tä­jar­ru­tus, au­to­maat­ti­ses­ti sää­ty­vät ajo­va­lot, kais­ta­vah­ti, tör­mäys­va­roi­tin, ak­tii­vi­nen hä­tä­jar­ru­tus, lii­ken­ne­merk­ki­tun­nis­tus, kat­ve­a­vus­tin ja Grip Cont­rol.

Cit­roën ë-Spa­ce­Tou­rer on kom­pak­ti tila-au­to, joka mah­dol­lis­taa mit­ta­ti­lauk­sen mu­kaan so­vel­le­tut ver­si­ot myös am­mat­ti­lais­ten käyt­töön. Mut­ta yh­tä lail­la se on so­vel­tu­va per­heil­le tai ak­tii­vi­sil­le ka­ve­ri­po­ru­koil­le, jot­ka ar­vos­ta­vat mu­ka­vaa, vas­tuul­lis­ta ja ta­lou­del­lis­ta mat­kan­te­koa.

Täys­säh­köi­nen Cit­roën ë-Spa­ce­Tou­rer jat­kaa Cit­roë­nin säh­köis­ty­mis­tä heti Cit­roën C5 Airc­ross Hyb­rid SUV:n, Cit­roën Amin ja Cit­roën ë-Jum­pyn pe­rään.

Yh­teen­sä vuo­den 2020 ai­ka­na tul­laan nä­ke­mään kuu­si Cit­roë­nin uut­ta mal­li­ver­si­o­ta tai uu­tuut­ta, jot­ka kaik­ki ovat säh­köi­sel­lä voi­ma­lin­jal­la ja suun­ni­tel­tu kaik­kien saa­vu­tet­ta­vak­si.

Cit­roën ë-Spa­ce­Tou­rer saa­puu Suo­men jäl­leen­myy­jä­liik­kei­siin vuo­den 2020 lo­pus­sa.

Cit­roën-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset

Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä

Auto Bild.Uutiset

Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN