Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Suomeen uudet Volkswagen Caddyt saapuvat alkuvuodesta 2021.

Suomeen uudet Volkswagen Caddyt saapuvat alkuvuodesta 2021.

Uusi VW Caddy: Suurempi ja taloudellisempi saapuu Suomeen alkuvuodesta 2021

Volkswagen Hyötyautot tuo markkinoille uuden Volkswagen Caddyn. Menestysmallin viides sukupolvi, automalli, jota on valmistettu jo yli kolme miljoonaa kappaletta, saapuu markkinoille henkilöauto- ja paket­ti­au­to­ver­siona.

Auto Bild.Uutiset
25.10.2020

En­sim­mäis­tä ker­taa Cad­dy pe­rus­tuu Volks­wa­ge­nin MQB-alus­ta­ra­ken­tee­seen, jota käy­te­tään mm. myös kah­dek­san­nen su­ku­pol­ven Volks­wa­gen Gol­fis­sa.

Vii­mei­sin ke­hi­tys­ver­sio MQB-alus­ta­ra­ken­tees­ta an­toi mah­dol­li­suu­den li­sä­tä Cad­dyyn täy­sin uu­sia tek­no­lo­gi­oi­ta.

In­no­va­tii­vi­set kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät, ku­ten osit­tais­ta au­to­no­mis­ta aja­mis­ta avus­ta­va Tra­vel As­sist ja vas­tak­kai­ses­ta lii­ken­tees­tä va­roit­ta­va ja au­to­maat­ti­ses­ti jar­rut­ta­va kään­ty­mi­sa­vus­tin hel­pot­ta­vat aja­mis­ta ja te­ke­vät uu­des­ta Cad­dys­tä tur­val­li­sem­man; lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lui­ta si­säl­tä­vä mul­ti­me­dia-jär­jes­tel­mä ja di­gi­taa­li­set sää­ti­met te­ke­vät uu­des­ta Cad­dys­tä kuin äly­pu­he­li­men; ja kak­si­vai­hei­nen AdB­lue-tup­la­ruis­ku­tus vä­hen­tää mer­kit­tä­väs­ti typ­pi­ok­si­di­pääs­tö­jä.

Uu­si Cad­dy on suun­ni­tel­tu ul­ko­puo­lel­ta täy­sin uu­del­leen ja se on saa­nut ka­ris­mat­ti­sen il­meen, si­sä­puo­li on suun­ni­tel­tu älyk­kääs­ti jo­kais­ta yk­si­tyis­koh­taa myö­ten.

Volks­wa­gen Cad­dy saa­puu mark­ki­noil­le jo lan­see­raus­vai­hees­sa koko mal­lis­tol­la: pa­ket­ti­au­to­ver­si­ot (nor­maa­li ja pit­kä ak­se­li­vä­li eli Cad­dy Maxi) sekä hen­ki­lö­au­to­ver­si­ot Kom­bi, Life ja Style (nor­maa­li ja pit­kä ak­se­li­vä­li eli Cad­dy Maxi).

Volks­wa­gen Cad­dyn ja Cad­dy Ma­xin lan­see­raus al­kaa mar­ras­kuus­sa Sak­sas­ta, Itä­val­las­ta ja Puo­las­ta. Muut Eu­roo­pan maat seu­raa­vat pe­räs­sä, Suo­mi al­ku­vuo­des­ta 2021.

Vuon­na 2021 mal­lis­toon liit­tyy myös Cad­dy Ca­li­for­nia -mat­kai­lu­au­to, jon­ka maa­han­tuon­nis­ta Suo­meen ei ole vie­lä teh­ty pää­tös­tä.

Mal­li­ver­si­os­ta riip­pu­en Volks­wa­gen Hyö­ty­au­tot tar­jo­aa vii­den­nen su­ku­pol­ven Cad­dyyn myös 4MO­TI­ON-ne­li­ve­don vuo­den 2021 ke­vääs­tä al­ka­en.

Ka­ris­maat­ti­nen muo­toi­lu ja uu­si si­sus­tus

Siir­ty­mi­nen MQB-alus­ta­ra­ken­tee­seen on huo­mat­ta­vis­sa pi­den­ty­nee­nä ak­se­li­vä­li­nä. Ak­se­li­vä­li on pi­den­ty­nyt 2 682 mm:stä 2 775 mm:n ja se an­taa uu­del­le Cad­dyl­le dy­naa­mi­sem­man il­meen.

Uu­den Cad­dyn suun­nit­te­li­jat hyö­dyn­si­vät tä­män tek­ni­sen alus­ta­muu­tok­sen mah­dol­li­suu­den ja loi­vat täy­sin uu­del­leen­suun­ni­tel­lun ko­rin – uu­si Cad­dy on ka­ris­maat­ti­sem­pi kuin kos­kaan ai­kai­sem­min.

Tek­nis­ten tie­to­jen ja omi­nai­suuk­sien nä­kö­kul­mas­ta kat­sot­tu­na jopa seit­se­män­paik­kai­se­na saa­ta­van, uu­den Cad­dyn ul­ko­puo­li on saa­nut usei­ta uu­sia piir­tei­tä.

Näi­tä ovat mm. uu­si iso pa­no­raa­ma-kat­to­luuk­ku, jon­ka la­si­pin­ta-ala on 1,4 m2 ja säh­köi­nen luk­ko­sy­lin­te­ri liu­kuo­viin ja ta­ka­luuk­kuun (li­sä­va­rus­te).

Uu­teen Volks­wa­gen Cad­dyyn on saa­ta­vil­la nyt en­sim­mäis­tä ker­taa myös 18” van­teet, 16” ja 17” van­tei­den li­säk­si. Uu­si Cad­dy on saa­ta­vil­la uu­sil­la led-ajo- ja ta­ka­va­loil­la.

En­sim­mäis­tä ker­taa tar­jol­la on myös avai­me­ton lu­ki­tus Key­less Ac­cess. Huip­pu­ver­si­on Key­less Ac­cess Ad­van­ced -jär­jes­tel­män avul­la kul­jet­ta­jan tar­vit­see vain lä­hes­tyä au­toa avain tas­kus­sa/lau­kus­sa, jol­loin ovet avau­tu­vat il­man et­tä kah­vaan tar­vit­see edes kos­kea.

Uu­del­leen ke­hi­te­tys­sä jär­jes­tel­mäs­sä käy­te­tään uraa­uur­ta­vaa uut­ta tek­no­lo­gi­aa ja se on erit­täin tur­val­li­nen.

Yh­det seg­ment­tin­sä suu­rim­mis­ta si­sä­ti­lois­ta

Si­sä­puo­lel­la vii­den­nen su­ku­pol­ven uu­si Cad­dy va­kuut­taa huip­pu­tek­no­lo­gi­sil­la rat­kai­suil­laan ja ti­la­vuu­del­laan. Volks­wa­gen Cad­dyn pa­ket­ti­au­to­ver­sio tar­jo­aa ta­va­ra­ti­laa 3,1 m2 ja pi­dem­män ak­se­li­vä­lin

VW Cad­dy Maxi puo­les­taan 3,7 m2. Esi­mer­kik­si Cad­dy Maxi-pa­ket­ti­au­toon voi­daan nyt las­ta­ta kak­si Eu­ro-la­vaa si­vut­tain. Tä­män mah­dol­lis­taa pyö­rän­ko­te­loi­den vä­lin mak­si­maa­li­nen le­veys, joka on nyt 1 230 mm.

Myös liu­kuo­vien le­veyt­tä on pys­tyt­ty kas­vat­ta­maan ja se on nyt 840 mm (ai­kai­sem­min 701 mm). Mak­si­maa­li­nen las­taus­pi­tuus ta­ka­sei­nään mi­tat­tu­na on 1 797 mm ja Maxi-ver­si­os­sa 2 150 mm.

Volks­wa­gen Cad­dy on saa­ta­vil­la vii­si- tai seit­se­män­paik­kai­se­na hen­ki­lö­au­to­na. Oli ky­sees­sä sit­ten nor­maa­li tai pit­kä mal­li­ver­sio, li­sä­va­rus­tee­na on mah­dol­lis­ta saa­da kol­mas is­tuin­ri­vi.

Nämä nor­maa­li­ak­se­li­vä­li­seen Cad­dy-hen­ki­lö­au­toon li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vat kak­si kol­man­nen is­tuin­ri­vin eril­lis­tä is­tuin­ta muun­ta­vat Cad­dyn seit­se­män­paik­kai­sek­si.

VW Cad­dy Maxi -hen­ki­lö­au­to on va­ki­o­va­rus­tei­se­na­kin seit­se­män­paik­kai­nen. Uu­te­na omi­nai­suu­te­na kol­man­nen is­tuin­ri­vin mo­lem­mat is­tui­met voi­daan ir­rot­taa yk­sit­täin ja pois­taa au­tos­ta, mikä tar­jo­aa vie­lä li­sää muo­kat­ta­vuut­ta.

Luon­nol­li­ses­ti uu­si VW Cad­dy si­säl­tää jo en­nes­tään hy­väk­si ha­vait­tu­ja toi­min­to­ja ku­ten, et­tä hen­ki­lö­au­to­ver­si­oi­den toi­sen ja kol­man­nen is­tuin­ri­vin is­tui­met voi­daan siir­tää eteen­päin ja sel­kä­no­jan voi tait­taa ja ir­rot­taa.

VW Cad­dyn hen­ki­lö­au­to­ver­si­ois­sa ta­va­ra­ti­la on jopa 2 556 lit­raa (en­sim­mäi­seen is­tuin­ri­vin kat­to­kor­keu­teen saak­ka ja kun toi­nen is­tuin­ri­vi on otet­tu pois).

Mi­kä­li sekä en­sim­mäi­nen et­tä toi­nen is­tuin­ri­vi on käy­tös­sä, ta­va­ra­ti­la on vai­kut­ta­vat 1 213 lit­raa. Ta­va­ra­ti­lan pi­tuus on hen­ki­lö­au­to­ver­si­ois­sa 1 913 mm (en­sim­mäi­seen is­tuin­ri­viin saak­ka) ja mak­si­mi­le­veys on 1 185 mm.

Di­gi­ta­li­soi­tu oh­jaa­mo ja kos­ke­tus­näyt­tö

VW Cad­dyn mit­ta­ris­to ja sää­tö­näp­päi­met on uu­del­leen­suun­ni­tel­tu: va­ki­o­va­rus­tei­se­na uu­des­sa Cad­dys­sä on ana­lo­gi­nen mit­ta­ris­to ja di­gi­taa­li­nen mo­ni­toi­mi­näyt­tö, li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vil­la on uu­si di­gi­taa­li­nen oh­jaa­mo Di­gi­tal Cock­pit.

Ra­dio- ja na­vi­gaa­ti­o­jär­jes­tel­mä on saa­ta­vil­la kos­ke­tus­näy­töl­lä va­rus­tet­tu­na kol­mes­sa eri koos­sa: 6,5”, 8,25” tai 10”. In­no­vi­si­on Cock­pit: mi­kä­li au­toon on va­lit­tu täy­sin di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to ja 10” na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä Dis­co­ver Pro muo­dos­tuu kul­jet­ta­jal­le täy­sin uu­den­lai­nen mai­se­ma mit­ta­ris­tos­ta ja sää­tö­näp­päi­mis­tä.

On­li­ne-lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lut saa­daan mu­kaan lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lu­yk­si­kön ja in­teg­roi­dun eSIM-kor­tin avul­la. In­no­va­tii­vi­set il­mas­toin­ti­toi­min­not on nyt in­teg­roi­tu en­sim­mäis­tä ker­taa mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään ja ne ovat täy­sin di­gi­taa­li­set.

Myös muut sää­tö­näp­päi­met ovat nyt di­gi­taa­li­set (valo, ää­ni ja menu-va­lik­ko). Pe­rin­tei­nen va­lo­jen kier­to­kat­kai­si­ja on vaih­tu­nut etu­pa­nee­lin pai­no­näp­päi­miin.

Pai­no­näp­päi­met on in­teg­roi­tu yh­teen mit­ta­ris­ton ja mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män kans­sa, ja ne si­jait­se­vat ko­je­lau­dan va­sem­mal­la puo­lel­la ylä­kul­mas­sa.

Niin kut­su­tut pi­ka­näp­päi­met on si­joi­tet­tu mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män ja il­mas­toin­nin oh­jaus­näp­päin­ten ala­puo­lel­le il­ma­suu­tin­ten vä­liin, jol­loin ne mah­dol­lis­ta­vat kul­jet­ta­jaa avus­ta­vien jär­jes­tel­mien ja py­sä­köin­ti­a­vus­ti­men hel­pon käy­tön.

Li­säk­si uu­det LED-si­sä­va­lot ja 230V-lait­tei­den la­taus li­sää­vät käy­tet­tä­vyyt­tä si­sä­ti­lois­sa. Uu­si in­no­va­tii­vi­nen omi­nai­suus on myös Cad­dyn ta­ka­o­sas­sa si­jait­se­va kat­toil­mas­toin­ti­jär­jes­tel­mä.

Uu­det kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät

Volks­wa­gen Cad­dyn 19 kul­jet­ta­jaa avus­ta­vas­ta jär­jes­tel­mäs­tä vii­si on täy­sin uut­ta ja muut on päi­vi­tet­ty ja nii­hin on li­sät­ty uu­sia toi­min­to­ja.

Uu­si osit­tain au­to­ma­ti­soi­tua aja­mis­ta var­ten ole­va jär­jes­tel­mä Tra­vel As­sist on en­sim­mäis­tä ker­taa käy­tös­sä Volks­wa­gen Hyö­ty­au­to­jen mal­lis­sa.

Tra­vel As­sist -jär­jes­tel­män yh­tey­des­sä myös mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rä uu­sit­tiin ja sii­nä on nyt ka­pa­si­tii­vi­set sen­so­rit. La­ki­tek­ni­sis­tä ja tur­val­li­suus­te­ki­jöis­tä joh­tu­en kul­jet­ta­jan on tark­kail­ta­va jär­jes­tel­mää jat­ku­vas­ti.

Oh­jaus­pyö­rän ka­pa­si­tii­vi­set sen­so­rit pi­tä­vät huo­len sii­tä, et­tä tur­hia ke­ho­tuk­sia ei tule, sil­lä oh­jaus­pyö­rää voi oh­ja­ta ke­vy­el­lä kos­ke­tuk­sel­la. Toi­sin sa­no­en, mi­kä­li toi­nen käsi on oh­jaus­pyö­räs­sä, jär­jes­tel­mä ei an­na oh­jaus­ke­ho­tuk­sia.

Uut­ta on myös vas­taan­tu­le­vas­ta lii­ken­tees­tä va­roit­ta­va ja tar­vit­ta­es­sa myös au­to­maat­ti­ses­ti jar­rut­ta­va jär­jes­tel­mä. Jär­jes­tel­mä on osa Tra­vel As­sist -jär­jes­tel­mää ja se voi aut­taa vält­tä­mään on­net­to­muuk­sia kään­nyt­tä­es­sä ris­tiin vas­taan­tu­le­van lii­ken­teen kans­sa.

Li­säk­si en­sim­mäis­tä ker­taa Cad­dyyn ja myös A-seg­men­tin pa­ket­ti­au­toon on saa­ta­vil­la pe­rä­vau­nun pe­ruu­tu­sa­vus­tin Trai­ler As­sist.

Kak­si­vai­hei­nen AdB­lue-tup­la­ruis­ku­tus vä­hen­tää typ­pi­ok­si­di­pääs­tö­jä

Ku­ten kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät myös Cad­dyn uu­det ne­li­sy­lin­te­ri­set moot­to­rit ovat in­no­va­tii­vi­sia. Moot­to­rit ovat uu­sin­ta su­ku­pol­vea ja kaik­ki si­säl­tä­vät mm. par­tik­ke­li­suo­dat­ti­met.

Volks­wa­gen Hyö­ty­au­to­jen uu­sis­sa TDI-die­sel­moot­to­reis­sa on en­sim­mäis­tä ker­taa käy­tös­sä kak­si­vai­hei­nen AdB­lue-tup­la­ruis­ku­tus. Jär­jes­tel­mää käy­te­tään 55 kW (75 hv), 75 kW (102 hv) ja 90 kW (122 hv) TDI-die­sel­moot­to­reis­sa, jois­sa on joko kuu­si­vaih­tei­nen ma­nu­aa­li­vaih­teis­to tai seit­sen­vaih­tei­nen kak­sois­kyt­ki­nau­to­maat­ti­vaih­teis­to.

Kak­si­vai­hei­nen AdB­lue-tup­la­ruis­ku­tus kah­del­la SCR-ka­ta­ly­saat­to­ril­la vä­hen­tää mer­kit­tä­väs­ti typ­pi­ok­si­di­pääs­tö­jä edel­li­seen mal­li­su­ku­pol­veen ver­rat­tu­na.

Uu­den jär­jes­tel­män avul­la Volks­wa­gen Cad­dyn TDI-die­sel­moot­to­rit kuu­lu­vat puh­taim­pien die­sel­moot­to­rei­den jouk­koon.

Niin ikään ta­lou­del­li­sia ja eko­lo­gi­sia ovat tur­bo­ah­det­tu 84 kW (114 hv) TSI-ben­sii­ni­moot­to­ri ja myö­hem­min mark­ki­noil­le tu­le­va 96 kW:n (130 hv) kaa­su­au­to­ver­sio.

Myös uu­si la­dat­ta­va hyb­ri­di täy­den­tää mah­dol­li­ses­ti tu­le­vi­na vuo­si­na moot­to­ri­va­li­koi­maa. Uu­sil­la voi­ma­lin­joil­la on suu­ri vai­ku­tus sekä eko­lo­gi­ses­ti et­tä ta­lou­del­li­ses­ti.

Esi­merk­ki­nä TDI-die­sel­moot­to­ri: yh­dis­tet­ty polt­to­ai­neen­ku­lu­tus 75 kW:n (102 hv) 2,0 TDI-die­sel­moot­to­ril­la yh­dis­tet­ty­nä kuu­si­vaih­tei­seen ma­nu­aa­li­vaih­teis­toon on 4,9 l/100 km (NEDC), mikä on 1,2 l/100 km vä­hem­män kuin edel­li­sen su­ku­pol­ven Cad­dys­sä.

Yk­si ta­lou­del­li­suu­teen vai­kut­ta­va te­ki­jä on myös au­ton ae­ro­dy­na­miik­ka: uu­den Cad­dyn il­man­vas­tus­ker­roin on vain 0,30 (ai­kai­sem­min 0,33) – uu­si mit­ta­paa­lu seg­men­tis­sään.

Uu­den Volks­wa­gen Cad­dyn hin­nas­toa ja li­sä­va­rus­te­hin­nas­toa ei ole vie­lä vah­vis­tet­tu.

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Snow Spacen rakentamiseen on käytetty noin 3 000 m3 lunta. Lumi on lainattu viereisestä Ounasvaaran hiihtokeskuksesta, jonne se palautetaan Snow Spacen sulkiessa ovensa helmikuun lopulla.

Polestar

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Auto Bild.Uutiset
12.1.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

VBOX-tietojärjestelmien varmistaessa Battistan uskomattoman suorituskyvyn, varttimailin kiihdytysaika 8,55 sekuntia ja ½ mailin tulos 13,38 sekuntia olivat kohokohtia Automobili Pininfarinan ensimmäisen luksussähköauton tuloksissa.

Automobili Pininfarina

Automobili Pininfarinan Battista-superauto: Rikkoi sarjan nopeusennätyksiä – mutta myös maailman nopeimmin pysähtyvä täyssähköauto!

Auto Bild.Superautot
23.2.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow’n designkonsepti lainattiin 1930-luvun hurjasta Thunderbolt-maanopeusennätysautosta.

Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow: Brändin viimeinen V12 Coupe

Auto Bild.Uutiset
3.4.2023

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Auto Bild 7/2023 on kaupoissa

1974 Hyundai Pony Concept: Huikean nykyaikaisen näköinen konsep­tiur­hei­luauto entisöitiin

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

Koeajossa Hyundai Santa Fe Plug-In 1.6 T-GDI 265 hv 4WD 6AT Premium: Amerikan malliin

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

PMC:ltä kaksi edullisempaa kaiutinta  

Hifimaailma

Yamahalta kaksi uutta verkko­vas­taa­no­tinta

Hifimaailma

iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin 

Hifimaailma

Valoa heijastamaton

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

Hifimaailma

Gold Note Vasari Shibata 

Hifimaailma

Parempi kuin koskaan 

Hifimaailma

B&W Aston Martinin viralliseksi kumppaniksi  

Hifimaailma

Digitaalinen taskusoitin alta tonnin 

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto

Koeajossa Fiat 500 La Prima HB 118 hv 42 kWh: Ilman käyntimurinaa

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

PMC:ltä kaksi edullisempaa kaiutinta  

Hifimaailma

Yamahalta kaksi uutta verkko­vas­taa­no­tinta

Hifimaailma

iFi:ltä uusi referenssitason kuulokevahvistin 

Hifimaailma

Valoa heijastamaton

Hifimaailma

Toisen sukupolven Stradivari 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota Yarisin uusi voimalinja tehokkaamman sähkömoottorin ja tehonhallintayksikön (PCU) kanssa nostavat järjestelmän kokonaistehoa 12 % ja vääntöä 30 % verrattuna edelleen rinnalla jatkavaan versioon nähden. Uudet lukemat kirjataan nyt muotoon 130 hv (97 kW) sekä 185 Nm.

Toyota

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Land Rover Defender: Legenda täytti 75 vuotta!

Volkswagenin Dresdenin tehtaan 150 000. valmistunut auto: Luovutettiin Tampereella!

Astara Auto Finland: Lahjoitti kuusi Kia-autoa koulutuskäyttöön Suomessa

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Auto-Bon Oy: Vahvistaa Citroënin, Opelin ja Peugeotin jakelua vahvojen yhteis­työ­kump­pa­nei­densa kanssa

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Skotlannin nelivetonyrkki iskee: Munro Mk.1 Pick-Up on kovaa luokkaa

Mitsubishin suomalainen työntekijä valittiin uskomattomaan Dakar-seikkailuun!

Renault: Ensiesittelee tulevan Coupe-SUV -luokan lippulaivansa Pariisin ilmai­lu­näy­tök­sessä kesäkuussa

Uuden sukupolven Škoda Kodiaq ja Škoda Superb: Napapiirillä äärikylmien olosuhteiden testeissä

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Toyota Yaris: Huipulle uusi 130 hv hybri­di­voi­ma­linja vuosimalliin 2024

Škoda: Julkaisi ensimmäiset kuvat uusista Superb Liftback- ja Combi-malleista, sekä uudesta Kodiaqista

Volvo XC60 Black Edition: Erikoisversio saapui

Mercedes-Benz E-sarja: Pisto­ke­la­dat­ta­villa hybrideillä jopa 115 kilometriä sähköllä

Täyssähköinen Cupra Tavascan: Takavetoisena ja nelivetoisena yli 500 km toimintamatka – näyttävä tuotantomalli tulossa myyntiin Suomessa 2024

Opel Grandland GSe 300 PHEV AWD A8: Urheilullinen nelivetoinen katumaasturi myynnissä yhtenä varustetasona

Renault Austral: Kadjarin ja Koleosin seuraaja

Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu

Škoda Enyaq Laurin & Klement: Lisää toimintamatkaa ja päivitetty tekniikka

Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2