VW ID.7 GTX 4MOTION maksaa alkaen 64 390 euroa, ja vastaava farmarimalli alkaen 65 390 euroa. Lähes kaikkien VW ID.7 Tourer -mallien hintaero fastback-malleihin on vain 1 000 euroa.
Volkswagen
Volkswagen ID.7 ja ID.7 Tourer: Mallisto laajenee – nyt myynnissä suorituskykyinen GTX-neliveto sekä erittäin pitkän toimintamatkan omaava Pro S
VW ID.7 ja ID.7 Tourer GTX 4MOTION -nelivetoversiot tuottavat tehoa 250 kW (340 hv), ja uusien VW ID.7 Pro S -mallien toimintamatka on jopa yli 700 km (Pro S) ja Tourer Pro S lähes 700 km (WLTP). Malleissa on uusi, erittäin energiatehokas ja suorituskykyisempi sähkömoottori, sekä 15” multimediajärjestelmä varustettuna uudella ID. Software 5.0 -ohjelmistolla ja Wellness App -sovelluksella.
Volkswagenin sähköinen mallisto laajenee jälleen Suomessa. Myynti alkoi uusin ID.7-malliperheen Pro Basic-, Pro S Basic- ja Elegance- sekä GTX 4Motion -varusteluversioin.
”Suomalaisten kovasti odottama sähköinen nelivetoinen farmarimalli on nyt saatavilla, ja olemme tyytyväisiä GTX:n hintapositioon Suomessa, huomioon ottaen sen erittäin kattavan vakiovarustelun. Kaikki nämä uudet ID.7-varusteluversiot tuovat lisää vaihtoehtoja ylempään keskikokoluokkaan. Euro NCAP ja ADAC:n testit todistavat myös, että Volkswagen ID.7 on yksi luokkansa turvallisimmista autoista”, sanoo K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava liiketoimintajohtaja Tommi Iiskonmäki.
GTX-versiot ovat ID.-malliston suorituskykyisimpiä malleja 250 kW:n (340 hv) tehollaan.
Volkswagen ID.7 Pro- ja Pro S -mallien sähkömoottori tuottaa tehoa 210 kW (286 hv) ja 545 Nm vääntöä.
Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -varusteluversiot saapuvat alkusyksystä.
Volkswagen
Molemmat VW ID.7 GTX -mallit tunnistaa etu- ja takaosan erottuvan GTX-muotoilun ansiosta. Ulkoisia ominaisuuksia ovat uudet 20-tuumaiset Skagen-kevytmetallivanteet, joissa on timanttileikatut pinnat, ja IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, joissa on valaistut Volkswagen-logot edessä ja takana.
Volkswagen
Tähän asti VW ID.7 -mallit ovat olleet saatavilla yksinomaan 77 kWh:n akulla, jonka maksimilatausteho on 175 kW.
Pikalataus jopa 200 kW teholla
Uusien GTX- ja Pro S -versioiden akku voidaan ladata jopa 200 kW:lla DC-pikalatausasemilla.
Nopeimmillaan 86 kWh:n akku latautuu 10–80 prosenttiin vain 26 minuutissa.
Volkswagen ID.7 GTX kiihtyy 0–100 km/h vain 5,4 sekunnissa, ja VW ID.7 GTX Tourer puolestaan 5,5 sekunnissa.
Nelivetoisen GTX-mallin perävaunun vetomassa on 1 200 kg.
Kasvaneet toimintamatkat
Uuden akun ja lämmönhallintajärjestelmän ansiosta toimintamatkat ovat kasvaneet: uuden VW ID.7 Tourer Pro S:n toimintamatka on kasvanut lähes 700 km:iin (WLTP), kun taas VW ID.7 Pro S fastbackin toimintamatka on jopa yli 700 km (WLTP).
GTX-malleissa on sähkömoottori sekä etu- että taka-akselilla. Näiden suorituskykyisten mallien toimintamatkat ovat lähes 600 km (WLTP).
Sisällä odottavat erittäin avarat ja miellyttävät sisätilat sekä intuitiivinen ja nopeasti reagoiva 15-tuumainen multimediajärjestelmä, joka on nyt varustettu uusimmalla 5.0 ohjelmistolla.
Uusi ohjelmistoversio tuo mukanaan uuden Wellness App -toiminnon. Sovellus sisältää kolme eri ohjelmaa: Fresh Up, Calm Down ja Power Break.
Wellness App hyödyntää mm. taustavalaistusta, audiojärjestelmää, ilmastointia, istuinhierontaa ja istuinilmastointia sekä automaattisesti säätyviä ilmastoinnin suuttimia.
Vakiovarusteita ovat myös tuulilasinäyttö AR-HUD, lämpöpumppu ja useat kuljettajaa avustavat järjestelmät kuten kaistanvaihtoavustin, kuolleen kulman varoitin ja ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla.
Volkswagen ID.7 GTX ja ID.7 GTX Tourerin vakiovarustelu sisältää lähes kaikki saatavilla olevat varusteet.
GTX-spesifinen ominaisuus on monitoimiohjauspyörä, jossa on punainen koristelista ja punaiset tikkaukset.
Volkswagen
Mukavuutta ja turvallisuutta tarjoavat mm. lämmitetyt istuimet, joissa on punaiset kontrastitikkaukset ja rei'itetyt GTX-tekstit istuinten selkänojassa, mukautuva alustansäätö DCC, lämpö- ja äänieristetty tuulilasi, progressiivinen ohjaus ja pysäköintitutkat.
Volkswagen
Lisävarusteina voi valita ulkovärin, vanteet, vetokoukun ja ulkonäköön vaikuttavan lisävarustepaketin Design Plus & Smart Glass -panoraamakaton, joka sisältää panoraamakaton sähkökromaattisella himmennyksellä.
Molemmat VW ID.7 GTX -mallit tunnistaa etu- ja takaosan erottuvan GTX-muotoilun ansiosta. Ulkoisia ominaisuuksia ovat uudet 20-tuumaiset Skagen-kevytmetallivanteet, joissa on timanttileikatut pinnat, ja IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, joissa on valaistut Volkswagen-logot edessä ja takana.
Päiväajovalot on suunniteltu erityisesti GTX:ään. GTX-spesifinen ominaisuus on monitoimiohjauspyörä, jossa on punainen koristelista ja punaiset tikkaukset.
Sisätila voidaan myös valaista yksilöllisesti 30-värisen tunnelmavalaistuksen ansiosta. Mukavuutta ja turvallisuutta tarjoavat mm. lämmitetyt istuimet, joissa on punaiset kontrastitikkaukset ja rei'itetyt GTX-tekstit istuinten selkänojassa, mukautuva alustansäätö DCC, lämpö- ja äänieristetty tuulilasi, progressiivinen ohjaus ja pysäköintitutkat.
Uuden akun ja lämmönhallintajärjestelmän ansiosta toimintamatkat ovat kasvaneet: uuden VW ID.7 Tourer Pro S:n toimintamatka on kasvanut lähes 700 km:iin (WLTP), kun taas VW ID.7 Pro S fastbackin toimintamatka on jopa yli 700 km (WLTP).
Volkswagen
Vakiovarusteinen Harman/Kardonin premium-äänentoistojärjestelmä toistaa suosikkikappaleet kuin äänistudiossa.
Suomeen alkusyksystä
Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -varusteluversiot saapuvat alkusyksystä.
Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 3-4 kuukautta, ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 kolmannella vuosineljänneksellä.
VW ID.7 GTX 4Motion maksaa alkaen 64 390 euroa, ja vastaava farmarimalli alkaen 65 390 euroa. Lähes kaikkien VW ID.7 Tourer -mallien hintaero fastback-malleihin on vain 1 000 euroa.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Käytettynä maahantuotujen henkilöautojen päästöt laskeneet historiallisen alas – tässä syyt
Sähköautojen myynti yhä jumissa – Toyota jyrää tilastojen kärjessä
Uusien autojen kauppa sakkaa edelleen pahasti
Mercedes-Benz W124-mallisarja täyttää 40 vuotta: Edistyksellinen mallisarja debytoi vuonna 1984
Koeajossa MG5 LR Luxury: Harvinaisuus
Vuoden Auto Suomessa 2025 yleisöäänestys - myös autoileva yleisö pääsee valitsemaan oman suosikkinsa!
Rolls-Royce Phantom Goldfinger: 18 ja 24 karaatin kultaa - tietenkin James Bondin tyyliin!
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Toisen sukupolven Audi Q5 Sportback: Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot
Tesla investoi edelleen Suomeen: Uudet Tesla Centerit Turun ja pääkaupunkiseudulle – sekä lisää Mobile Service -ajoneuvoja
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa MG5 LR Luxury: Harvinaisuus
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
Koeajossa Opel Grandland PHEV GSe 300 AWD A8: Uusi lippulaiva
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Koeajossa Lexus RX 450h+ AWD A Executive: Jyhkeä ilmestys
Koeajossa Mitsubishi ASX 1.3 MHEV Intense AT: Salaneuvos
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Kirjailija Satu Rämö: Talo oli kauhea remonttipommi, mutta ostimme sen maiseman takia
Näin huollat ja pidät pyykinpesukoneen kunnossa
Ø Audio laajentaa
Kolme sukupolvea saman katon alla upouudessa talossa
47-neliöinen kaksio sai New Yorkin ilmettä ja sisustustakan
Monipuolinen kuulokevahvistin
Buchardt Audion uusi passiivikaiutin
Marantzin langaton pallo
Saksalaista käsityötä
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Käytettynä maahantuotujen henkilöautojen päästöt laskeneet historiallisen alas – tässä syyt
Sähköautojen myynti yhä jumissa – Toyota jyrää tilastojen kärjessä
Uusien autojen kauppa sakkaa edelleen pahasti
Mercedes-Benz W124-mallisarja täyttää 40 vuotta: Edistyksellinen mallisarja debytoi vuonna 1984
Koeajossa MG5 LR Luxury: Harvinaisuus
KOEAJOT
Koeajossa MG5 LR Luxury: Harvinaisuus
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
FOKUS MEDIA
Kirjailija Satu Rämö: Talo oli kauhea remonttipommi, mutta ostimme sen maiseman takia
Näin huollat ja pidät pyykinpesukoneen kunnossa
Ø Audio laajentaa
Kolme sukupolvea saman katon alla upouudessa talossa
47-neliöinen kaksio sai New Yorkin ilmettä ja sisustustakan
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Käytettynä maahantuotujen henkilöautojen päästöt laskeneet historiallisen alas – tässä syyt
Sähköautojen myynti yhä jumissa – Toyota jyrää tilastojen kärjessä
Uusien autojen kauppa sakkaa edelleen pahasti
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Toisen sukupolven Audi Q5 Sportback: Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot
Vuoden Auto Suomessa 2025 -finalistit selvillä
KINTO Flex: Joustava tapa ratkaista Toyota-yritysautoilutarpeet
Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan
Tesla Cybercab: Esillä valikoiduissa Tesla Storeissa
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
LUETUIMMAT
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
Sähköautojen myynti yhä jumissa – Toyota jyrää tilastojen kärjessä
Toisen sukupolven Audi Q5 Sportback: Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat vain ladattavat hybridiversiot
Uusi kiinalainen katumaasturi rantautui Suomeen – omaa jopa 100 kilometrin sähköisen toimintamatkan
Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena
Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana
Alfa Romeo Junior: Tarjolla kuppi-istuimet – ja toimintamatkaa jopa 410 kilometriä
Uusi Audi A5 -perhe: Suorituskykyistä kevythybriditeknologiaa
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi
Rahoitusratkaisuja autounelmien toteuttamiseen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: AXOLAINA.FI
Rahan säästäminen vertailemalla eri lainavaihtoehtoja
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI