VW ID.7 GTX 4MOTION maksaa alkaen 64 390 euroa, ja vastaava farmarimalli alkaen 65 390 euroa. Lähes kaikkien VW ID.7 Tourer -mallien hintaero fastback-malleihin on vain 1 000 euroa.
Volkswagen
Volkswagen ID.7 ja ID.7 Tourer: Mallisto laajenee – nyt myynnissä suorituskykyinen GTX-neliveto sekä erittäin pitkän toimintamatkan omaava Pro S
VW ID.7 ja ID.7 Tourer GTX 4MOTION -nelivetoversiot tuottavat tehoa 250 kW (340 hv), ja uusien VW ID.7 Pro S -mallien toimintamatka on jopa yli 700 km (Pro S) ja Tourer Pro S lähes 700 km (WLTP). Malleissa on uusi, erittäin energiatehokas ja suorituskykyisempi sähkömoottori, sekä 15” multimediajärjestelmä varustettuna uudella ID. Software 5.0 -ohjelmistolla ja Wellness App -sovelluksella.
Volkswagenin sähköinen mallisto laajenee jälleen Suomessa. Myynti alkoi uusin ID.7-malliperheen Pro Basic-, Pro S Basic- ja Elegance- sekä GTX 4Motion -varusteluversioin.
”Suomalaisten kovasti odottama sähköinen nelivetoinen farmarimalli on nyt saatavilla, ja olemme tyytyväisiä GTX:n hintapositioon Suomessa, huomioon ottaen sen erittäin kattavan vakiovarustelun. Kaikki nämä uudet ID.7-varusteluversiot tuovat lisää vaihtoehtoja ylempään keskikokoluokkaan. Euro NCAP ja ADAC:n testit todistavat myös, että Volkswagen ID.7 on yksi luokkansa turvallisimmista autoista”, sanoo K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava liiketoimintajohtaja Tommi Iiskonmäki.
GTX-versiot ovat ID.-malliston suorituskykyisimpiä malleja 250 kW:n (340 hv) tehollaan.
Volkswagen ID.7 Pro- ja Pro S -mallien sähkömoottori tuottaa tehoa 210 kW (286 hv) ja 545 Nm vääntöä.
Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -varusteluversiot saapuvat alkusyksystä.
Volkswagen
Molemmat VW ID.7 GTX -mallit tunnistaa etu- ja takaosan erottuvan GTX-muotoilun ansiosta. Ulkoisia ominaisuuksia ovat uudet 20-tuumaiset Skagen-kevytmetallivanteet, joissa on timanttileikatut pinnat, ja IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, joissa on valaistut Volkswagen-logot edessä ja takana.
Volkswagen
Tähän asti VW ID.7 -mallit ovat olleet saatavilla yksinomaan 77 kWh:n akulla, jonka maksimilatausteho on 175 kW.
Pikalataus jopa 200 kW teholla
Uusien GTX- ja Pro S -versioiden akku voidaan ladata jopa 200 kW:lla DC-pikalatausasemilla.
Nopeimmillaan 86 kWh:n akku latautuu 10–80 prosenttiin vain 26 minuutissa.
Volkswagen ID.7 GTX kiihtyy 0–100 km/h vain 5,4 sekunnissa, ja VW ID.7 GTX Tourer puolestaan 5,5 sekunnissa.
Nelivetoisen GTX-mallin perävaunun vetomassa on 1 200 kg.
Kasvaneet toimintamatkat
Uuden akun ja lämmönhallintajärjestelmän ansiosta toimintamatkat ovat kasvaneet: uuden VW ID.7 Tourer Pro S:n toimintamatka on kasvanut lähes 700 km:iin (WLTP), kun taas VW ID.7 Pro S fastbackin toimintamatka on jopa yli 700 km (WLTP).
GTX-malleissa on sähkömoottori sekä etu- että taka-akselilla. Näiden suorituskykyisten mallien toimintamatkat ovat lähes 600 km (WLTP).
Sisällä odottavat erittäin avarat ja miellyttävät sisätilat sekä intuitiivinen ja nopeasti reagoiva 15-tuumainen multimediajärjestelmä, joka on nyt varustettu uusimmalla 5.0 ohjelmistolla.
Uusi ohjelmistoversio tuo mukanaan uuden Wellness App -toiminnon. Sovellus sisältää kolme eri ohjelmaa: Fresh Up, Calm Down ja Power Break.
Wellness App hyödyntää mm. taustavalaistusta, audiojärjestelmää, ilmastointia, istuinhierontaa ja istuinilmastointia sekä automaattisesti säätyviä ilmastoinnin suuttimia.
Vakiovarusteita ovat myös tuulilasinäyttö AR-HUD, lämpöpumppu ja useat kuljettajaa avustavat järjestelmät kuten kaistanvaihtoavustin, kuolleen kulman varoitin ja ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla.
Volkswagen ID.7 GTX ja ID.7 GTX Tourerin vakiovarustelu sisältää lähes kaikki saatavilla olevat varusteet.
GTX-spesifinen ominaisuus on monitoimiohjauspyörä, jossa on punainen koristelista ja punaiset tikkaukset.
Volkswagen
Mukavuutta ja turvallisuutta tarjoavat mm. lämmitetyt istuimet, joissa on punaiset kontrastitikkaukset ja rei'itetyt GTX-tekstit istuinten selkänojassa, mukautuva alustansäätö DCC, lämpö- ja äänieristetty tuulilasi, progressiivinen ohjaus ja pysäköintitutkat.
Volkswagen
Lisävarusteina voi valita ulkovärin, vanteet, vetokoukun ja ulkonäköön vaikuttavan lisävarustepaketin Design Plus & Smart Glass -panoraamakaton, joka sisältää panoraamakaton sähkökromaattisella himmennyksellä.
Molemmat VW ID.7 GTX -mallit tunnistaa etu- ja takaosan erottuvan GTX-muotoilun ansiosta. Ulkoisia ominaisuuksia ovat uudet 20-tuumaiset Skagen-kevytmetallivanteet, joissa on timanttileikatut pinnat, ja IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, joissa on valaistut Volkswagen-logot edessä ja takana.
Päiväajovalot on suunniteltu erityisesti GTX:ään. GTX-spesifinen ominaisuus on monitoimiohjauspyörä, jossa on punainen koristelista ja punaiset tikkaukset.
Sisätila voidaan myös valaista yksilöllisesti 30-värisen tunnelmavalaistuksen ansiosta. Mukavuutta ja turvallisuutta tarjoavat mm. lämmitetyt istuimet, joissa on punaiset kontrastitikkaukset ja rei'itetyt GTX-tekstit istuinten selkänojassa, mukautuva alustansäätö DCC, lämpö- ja äänieristetty tuulilasi, progressiivinen ohjaus ja pysäköintitutkat.
Uuden akun ja lämmönhallintajärjestelmän ansiosta toimintamatkat ovat kasvaneet: uuden VW ID.7 Tourer Pro S:n toimintamatka on kasvanut lähes 700 km:iin (WLTP), kun taas VW ID.7 Pro S fastbackin toimintamatka on jopa yli 700 km (WLTP).
Volkswagen
Vakiovarusteinen Harman/Kardonin premium-äänentoistojärjestelmä toistaa suosikkikappaleet kuin äänistudiossa.
Suomeen alkusyksystä
Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -varusteluversiot saapuvat alkusyksystä.
Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 3-4 kuukautta, ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 kolmannella vuosineljänneksellä.
VW ID.7 GTX 4Motion maksaa alkaen 64 390 euroa, ja vastaava farmarimalli alkaen 65 390 euroa. Lähes kaikkien VW ID.7 Tourer -mallien hintaero fastback-malleihin on vain 1 000 euroa.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
K-Lataus laajenee vauhdilla.
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa
K-Auto
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Fenderöity Teufel Rockster Neo
Lockwoodin uudella tehtaalla
Topping A900 lataa pöytään kovat numerot
Nauvosta löytyi unelmien merellinen mökki: "Ihastelin suu auki maisemia"
EISA AWARDS 2025–2026
Cd-soitin matkalle
Clearaudiolta edullinen mm-äänirasia
Kirjaimellisesti orgaanista ääntä
Technicsiltä lähtötason levysoitin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Mielenrauhaa autokauppaan – 14 päivän palautusoikeus kaikkiin käytettyjen ajoneuvojen kauppoihin
Hyundai esittelee Concept THREE-sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
Opel Astra Sports Tourer Hybrid: Energiatehokas bensiiniauto temmeltää dieseleiden kentällä - jopa 1 200 km tankillisella
Tällainen on CUPRA Tindaya -konseptiauto
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL