VW ID.7 GTX 4MOTION maksaa alkaen 64 390 euroa, ja vastaava farmarimalli alkaen 65 390 euroa. Lähes kaikkien VW ID.7 Tourer -mallien hintaero fastback-malleihin on vain 1 000 euroa.
Volkswagen
Volkswagen ID.7 ja ID.7 Tourer: Mallisto laajenee – nyt myynnissä suorituskykyinen GTX-neliveto sekä erittäin pitkän toimintamatkan omaava Pro S
VW ID.7 ja ID.7 Tourer GTX 4MOTION -nelivetoversiot tuottavat tehoa 250 kW (340 hv), ja uusien VW ID.7 Pro S -mallien toimintamatka on jopa yli 700 km (Pro S) ja Tourer Pro S lähes 700 km (WLTP). Malleissa on uusi, erittäin energiatehokas ja suorituskykyisempi sähkömoottori, sekä 15” multimediajärjestelmä varustettuna uudella ID. Software 5.0 -ohjelmistolla ja Wellness App -sovelluksella.
Volkswagenin sähköinen mallisto laajenee jälleen Suomessa. Myynti alkoi uusin ID.7-malliperheen Pro Basic-, Pro S Basic- ja Elegance- sekä GTX 4Motion -varusteluversioin.
”Suomalaisten kovasti odottama sähköinen nelivetoinen farmarimalli on nyt saatavilla, ja olemme tyytyväisiä GTX:n hintapositioon Suomessa, huomioon ottaen sen erittäin kattavan vakiovarustelun. Kaikki nämä uudet ID.7-varusteluversiot tuovat lisää vaihtoehtoja ylempään keskikokoluokkaan. Euro NCAP ja ADAC:n testit todistavat myös, että Volkswagen ID.7 on yksi luokkansa turvallisimmista autoista”, sanoo K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava liiketoimintajohtaja Tommi Iiskonmäki.
GTX-versiot ovat ID.-malliston suorituskykyisimpiä malleja 250 kW:n (340 hv) tehollaan.
Volkswagen ID.7 Pro- ja Pro S -mallien sähkömoottori tuottaa tehoa 210 kW (286 hv) ja 545 Nm vääntöä.
Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -varusteluversiot saapuvat alkusyksystä.
Volkswagen
Molemmat VW ID.7 GTX -mallit tunnistaa etu- ja takaosan erottuvan GTX-muotoilun ansiosta. Ulkoisia ominaisuuksia ovat uudet 20-tuumaiset Skagen-kevytmetallivanteet, joissa on timanttileikatut pinnat, ja IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, joissa on valaistut Volkswagen-logot edessä ja takana.
Volkswagen
Tähän asti VW ID.7 -mallit ovat olleet saatavilla yksinomaan 77 kWh:n akulla, jonka maksimilatausteho on 175 kW.
Pikalataus jopa 200 kW teholla
Uusien GTX- ja Pro S -versioiden akku voidaan ladata jopa 200 kW:lla DC-pikalatausasemilla.
Nopeimmillaan 86 kWh:n akku latautuu 10–80 prosenttiin vain 26 minuutissa.
Volkswagen ID.7 GTX kiihtyy 0–100 km/h vain 5,4 sekunnissa, ja VW ID.7 GTX Tourer puolestaan 5,5 sekunnissa.
Nelivetoisen GTX-mallin perävaunun vetomassa on 1 200 kg.
Kasvaneet toimintamatkat
Uuden akun ja lämmönhallintajärjestelmän ansiosta toimintamatkat ovat kasvaneet: uuden VW ID.7 Tourer Pro S:n toimintamatka on kasvanut lähes 700 km:iin (WLTP), kun taas VW ID.7 Pro S fastbackin toimintamatka on jopa yli 700 km (WLTP).
GTX-malleissa on sähkömoottori sekä etu- että taka-akselilla. Näiden suorituskykyisten mallien toimintamatkat ovat lähes 600 km (WLTP).
Sisällä odottavat erittäin avarat ja miellyttävät sisätilat sekä intuitiivinen ja nopeasti reagoiva 15-tuumainen multimediajärjestelmä, joka on nyt varustettu uusimmalla 5.0 ohjelmistolla.
Uusi ohjelmistoversio tuo mukanaan uuden Wellness App -toiminnon. Sovellus sisältää kolme eri ohjelmaa: Fresh Up, Calm Down ja Power Break.
Wellness App hyödyntää mm. taustavalaistusta, audiojärjestelmää, ilmastointia, istuinhierontaa ja istuinilmastointia sekä automaattisesti säätyviä ilmastoinnin suuttimia.
Vakiovarusteita ovat myös tuulilasinäyttö AR-HUD, lämpöpumppu ja useat kuljettajaa avustavat järjestelmät kuten kaistanvaihtoavustin, kuolleen kulman varoitin ja ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla.
Volkswagen ID.7 GTX ja ID.7 GTX Tourerin vakiovarustelu sisältää lähes kaikki saatavilla olevat varusteet.
GTX-spesifinen ominaisuus on monitoimiohjauspyörä, jossa on punainen koristelista ja punaiset tikkaukset.
Volkswagen
Mukavuutta ja turvallisuutta tarjoavat mm. lämmitetyt istuimet, joissa on punaiset kontrastitikkaukset ja rei'itetyt GTX-tekstit istuinten selkänojassa, mukautuva alustansäätö DCC, lämpö- ja äänieristetty tuulilasi, progressiivinen ohjaus ja pysäköintitutkat.
Volkswagen
Lisävarusteina voi valita ulkovärin, vanteet, vetokoukun ja ulkonäköön vaikuttavan lisävarustepaketin Design Plus & Smart Glass -panoraamakaton, joka sisältää panoraamakaton sähkökromaattisella himmennyksellä.
Molemmat VW ID.7 GTX -mallit tunnistaa etu- ja takaosan erottuvan GTX-muotoilun ansiosta. Ulkoisia ominaisuuksia ovat uudet 20-tuumaiset Skagen-kevytmetallivanteet, joissa on timanttileikatut pinnat, ja IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot, joissa on valaistut Volkswagen-logot edessä ja takana.
Päiväajovalot on suunniteltu erityisesti GTX:ään. GTX-spesifinen ominaisuus on monitoimiohjauspyörä, jossa on punainen koristelista ja punaiset tikkaukset.
Sisätila voidaan myös valaista yksilöllisesti 30-värisen tunnelmavalaistuksen ansiosta. Mukavuutta ja turvallisuutta tarjoavat mm. lämmitetyt istuimet, joissa on punaiset kontrastitikkaukset ja rei'itetyt GTX-tekstit istuinten selkänojassa, mukautuva alustansäätö DCC, lämpö- ja äänieristetty tuulilasi, progressiivinen ohjaus ja pysäköintitutkat.
Uuden akun ja lämmönhallintajärjestelmän ansiosta toimintamatkat ovat kasvaneet: uuden VW ID.7 Tourer Pro S:n toimintamatka on kasvanut lähes 700 km:iin (WLTP), kun taas VW ID.7 Pro S fastbackin toimintamatka on jopa yli 700 km (WLTP).
Volkswagen
Vakiovarusteinen Harman/Kardonin premium-äänentoistojärjestelmä toistaa suosikkikappaleet kuin äänistudiossa.
Suomeen alkusyksystä
Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudet Volkswagen ID.7 -varusteluversiot saapuvat alkusyksystä.
Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 3-4 kuukautta, ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 kolmannella vuosineljänneksellä.
VW ID.7 GTX 4Motion maksaa alkaen 64 390 euroa, ja vastaava farmarimalli alkaen 65 390 euroa. Lähes kaikkien VW ID.7 Tourer -mallien hintaero fastback-malleihin on vain 1 000 euroa.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
Citroën C3 nyt myös taloudellisena C3 Hybrid -versiona
Fiskars lanseeraa uudet lumityökalut autoilijoille
Euroopassa autojen ensirekisteröinnit kasvussa – autovero romahduttanut Viron ensirekisteröinnit
Mercedes 35 hp: ensimmäisestä Mercedesistä 125 vuotta
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Näyttelijä Linnea Leino: ”Sisustustyylini on värikäs ja keräilevä, lämmin ja kodikas”
Dac triodeilla
Regalta edullinen äänirasiapäivitys
Volumio Primo Plus
Hyviä viboja edullisesti
Sveitsin Magico
Verkkosoitin ilman da-muunninta
Brutaalia ääniarkkitehtuuria Tukholmasta
Sannan ja Joelin kodissa on luotu taiteella särmää sisustukseen
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
Citroën C3 nyt myös taloudellisena C3 Hybrid -versiona
Fiskars lanseeraa uudet lumityökalut autoilijoille
Euroopassa autojen ensirekisteröinnit kasvussa – autovero romahduttanut Viron ensirekisteröinnit
Mercedes 35 hp: ensimmäisestä Mercedesistä 125 vuotta
Käytetyt tuontiautot vähäpäästöisempiä kuin uudet – käytettyjen rooli päästöjen vähentämisessä on tunnustettava
Liikenteessä on yli 85 000 laitonta henkilöautoa – tarkasta, onko omasi yksi niistä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI